۷۷۸۲۴۶
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

محسن مسلمان؛ حاشیه‌سازی به جای بازیسازی

محسن مسلمان از ترکیب ذوب‌آهن هم کنار گذاشته شد و امید نمازی، سرمربی این تیم در توضیح درباره دلیل بازی ندادن به او، در کنفرانس خبری بعد از بازی به طور غیرمستقیم گفت که مسلمان به اندازه کافی در تمرینات تلاش نکرده تا سرمربی را مجاب کند که در ترکیب تیم قرارش دهد.

ایران ورزشی: مصاحبه امید نمازی بعد از بازی ذوب‌آهن مقابل صنعت نفت آبادان و صحبت‌های سعید آذری، یک روز بعد از این بازی، نشان از این دارد که مسلمان در ذوب‌آهن اوضاع خوبی ندارد. او همان مسیری را در ذوب‌آهن ادامه می‌دهد که در پرسپولیس آغاز کرده بود.

با این تفاوت که عده‌ای در پرسپولیس سعی داشتند تقصیرها را به گردن برانکو بیندازند و مسلمان را از هر اشتباه و کوتاهی مبرا بدانند. حالا اما در ذوب‌آهن خبری از آن‌ها نیست. ضمن اینکه حرف‌های امید نمازی و سعید آذری، دریچه تازه‌ای را باز می‌کند به همه اختلاف‌هایی که پیش از این یحیی گل‌محمدی، دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ با او داشته‌اند.

محسن مسلمان از ترکیب ذوب‌آهن هم کنار گذاشته شد و امید نمازی، سرمربی این تیم در توضیح درباره دلیل بازی ندادن به او، در کنفرانس خبری بعد از بازی به طور غیرمستقیم گفت که مسلمان به اندازه کافی در تمرینات تلاش نکرده تا سرمربی را مجاب کند که در ترکیب تیم قرارش دهد. نمازی گفت که اگر بازیکن تلاش کند، می‌تواند جزو مجموعه ما باشد.

نمازی در واقع حرفی را زد که مدت‌ها برانکو از به زبان آوردنش طفره رفته بود و اتهام‌هایی نظیر دشمنی با مسلمان را به جان خریده بود. واقعیت اما این بود که مشکل اصلی مسلمان در پرسپولیس هم جدی نگرفتن تمرینات بود. موضوعی که برانکو به شدت روی آن حساس بود و بر آن تأکید داشت.

همه می‌دانستند بازیکنی در ترکیب تیم برانکو جا دارد که بتواند در تمرینات از جان مایه بگذارد و دل سرمربی کروات را ببرد. مسلمان اما این‌طور نبود. او در تیم‌های قبل از پرسپولیس خیلی به چشم نمی‌آمد با نیمکت‌نشینی‌های طولانی‌اش در پرسپولیس سر و صدا به پا کرده بود.

حتی خیلی‌ها برانکو را به لجبازی با او متهم می‌کردند و حرف های سرمربی کروات پرسپولیس را باور نمی‌کردند وقتی می‌گفت اگر بازیکن آماده باشد و تلاش کند، من هرگز او را روی نیمکت نمی‌نشانم.

همان زمان هم البته حتی منتقدان برانکو هم به این موضوع واقف بودند که این برانکو بود که مسلمان ضعیف فولاد را به یکی از مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس تبدیل کرد و به نوعی مسبب احیایش شد اما مسلمان قدر این فرصت را نمی‌دانست.

تمرین برای محسن مسلمان هیچ وقت به عرصه‌ای جدی برای تلاشی چشم‌گیر تبدیل نشد. برای اثبات این حرف کمی عقب‌تر می‌رویم. زمانی که او در ذوب‌آهن و زیر نظر یحیی گل‌محمدی تمرین می‌کرد. مسلمان همان زمان هم نتوانست، آن بازیکنی باشد که تمرینات سرمربی‌اش را جدی بگیرد و یحیی بعد از یک نیم فصل کار کردن با مسلمان به این نتیجه رسید که او به درد سیستم تیمش نمی‌خورد و به همین خاطر مسلمان با مبلغی در حدود ۸۵۰ میلیون تومان بابت دریافت رضایتنامه و به صورت قرضی راهی فولاد شد.

رفتن مسلمان به فولاد، آن هم در شرایطی که منابع خبری از نزدیک شدن او به استقلال می‌گفتند، این انتقال را به یکی از پر سر و صداترین انتقال‌های فصل تبدیل کرد. مسلمان اما در فولاد هم نتوانست محبوب سرمربی‌اش شود. او یکی از ضعیف‌ترین دوره‌های فوتبالی‌اش را در فولاد خوزستان سپری کرد و عملکرد ضعیف او در بازی‌های فولاد، صدای خبرنگاران و هواداران اهوازی را در آورده بود.

اسکوچیچ با مسلمان همان مشکلی را داشت که پیش از او یحیی داشت. همین مشکل بود که بعدها رابطه این بازیکن با برانکو و نمازی را هم بر هم زد. مشکل تلاش نکردن! جدی نگرفتن تمرینات و به بیانی راحت‌تر تنبلی کردن!

شاید درد بزرگ‌تر سرمربی‌هایی که از مسلمان شاکی می‌شوند این باشد که این بازیکن حتی با همه تنبلی‌هایش همچنان یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های فوتبال ایران است. او می‌تواند به ستاره فوتبال ایران تبدیل شود اما نمی‌خواهد. از نظر توان فنی، یک سر و گردن از هم‌پست‌هایش بالاتر است اما برای حفظ آمادگی‌اش تلاش چشمگیری نمی‌کند.

همین عادت دیرینه، امروز یکبار دیگر محسن مسلمان را در ذوب‌آهن نیمکت‌نشین کرده است. او نه تنها نارضایتی سرمربی تیم را برانگیخته که حتی مدیرعامل باشگاه را هم وادار به این اعتراف کرده که«راحت مسلمان را کنار می‌گذاریم.»

سعید آذری، به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره محسن مسلمان گفته: «می‌خواهیم موضوع پرسپولیس برای مسلمان تداعی شود. اگر او می‌خواهد در ذوب آهن بماند باید ۴ برابر پرسپولیس بدود و تلاش کند. اگر این حس نباشد راحت مسلمان را کنار می‌گذاریم و حذف می‌کنیم چون تعهداتش را انجام نداده است.»

اینجا درست همان نقطه عطف زندگی فوتبالی محسن مسلمان است. بازیکن مستعد و توانمندی که می‌تواند انتخاب کند مسیر صعودی‌اش در فوتبال را طی کند، تلاش کند و بهترین شود یا با بی‌اعتنایی و دامن زدن به نارضایتی‌های موجود رفته رفته محو شود.

بعد از تجربه‌های تلخی که او در همکاری با یحیی گل‌محمدی، دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ داشته، حالا باید بتواند جایگاه خود را در ذوب‌آهن مستحکم کند، روابطش با امید نمازی را بهبود ببخشد و یکبار دیگر، به دور از هر غروری تلاش کند تا خود و توانایی‌هایش را برای یکبار دیگر هم که شده به سرمربی تیمش اثبات کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قلیون مثلی مواد مخدیر است استفا ده زیاد آدم عصبی می کند مسلمان زیاد قلیون مصرف می کند

    • هی خدا

      قلیون کشیدن که از قاتل بودن بهتره قائدی قاتله بقیه قلبونی چه اشکالی داره

    • کاربر خود سانسور

      در ایران فوتبالیستی به جاه طلبی علی دایی نیامده، اکثر بازیکنها تا به ی پول و شهرتی میرسند، گذشته را فراموش می کنند و فکر می کنند همیشه همین روال است. نیکبخت واحدی نمونه کامل. الان کجاست؟ هر کسی اول خودش باید قدر خودش را بداند، قلیون آدم رو عصبی می کند؟ خیلی چیزهای دیگر است که الان توی بازیگرها و فوتبالیستها رواج دارد که آدم بدبخت کن هستند، در اولین مرحله باید از زندگی شبانه دوری کنند.

    • بدون نام

      قلیانی روچه به تلاش کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج