۷۷۸۲۵۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نعمتی: نمایندگان زیر بار تهدید‌ها نمی‌روند

بهروز نعمتی می گوید: نمایندگان قطعاً زیر بار فشار پیامک‌ها نخواهند رفت و ترتیب دهندگان این حرکت بهتر است خود را خسته نکنند. این تهدیدها بر رأی نمایندگان تأثیر نمی‌گذارد.

روزنامه ایران: روز جمعه گذشته، در فاصله دو روز مانده به بررسی مجدد CFT در مجلس، چندین تجمع اعتراضی علیه FATF بعد از نمازهای جمعه در شهرهای مختلف برگزار شده بود. همزمان نیز رسانه‌های منتقد و مخالف دولت تمرکز خود را به سمت همین بحث برگردانده و علیه آن موضعگیری می‌کنند.

این در حالی است که دیروز عباس آخوندی، وزیر راه در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران ضمن تأکید بر اینکه «مشکل اقتصاد ایران نپیوستن به FATF است»، روایتی تازه از این موضوع در کشور مطرح کرد. بر اساس این روایت، برخلاف ادعاهای مخالفان دولت موضوع FATF اولین بار در دولت احمدی‌نژاد و دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی در دستور کار قرار گرفته است.

آخوندی گفته است: «موضوع پیوستن به FATF سال ۱۳۸۷ در دولت قبلی مطرح شد. وزیر دارایی وقت در سال ۱۳۹۰ به دبیر شورای عالی امنیت ملی نامه نوشت که پیوستن به لایحه FATF ضروری است ولی می‌بینیم از سال ۱۳۸۷ تا به امروز که ۱۰ سال می‌گذرد این موضوع هنوز در کشور لاینحل باقی مانده است.»

این در حالی است که بهروز نعمتی هم در مصاحبه خود» تأکید می‌کند بسیاری از سر و صداهای مخالفان ناشی از بالا بودن احتمال تصویب این لوایح است.

گفته می‌شود که موج پیامک‌ها علیه نمایندگان بابت FATF مثل خردادماه به راه افتاده. شما این را تأیید می‌کنید؟

به هر حال نمایندگان مجلس بابت هر موضوعی مورد رجوع و پرسش و مطالبه مردم هستند و مسأله FATF هم یکی از مسائلی است که درباره آن مردم نظرات‌شان را به ما می‌گویند. ولی خب در این موضوع به نظر حجم پیامک‌ها و درخواست‌ها هم خیلی زیادتر است و هم با تهدید و فحاشی و ارعاب همراه است.

حجم پیامک‌ها نسبت به خردادماه کم شده یا زیاد؟

فعلاً که تقریباً همانقدر است. باید ببینیم در روزهای آینده چه می‌شود.

محتوای پیامک‌ها چطور؟ خشن‌تر است یا نه؟

محتواها عموماً غیر قابل قبول و بد هستند. بیشتر بد و بیراه به نمایندگان است و تهدید. یا مثلاً برخی افراد نفرین و فحاشی می‌کنند.

چه فحاشی‌هایی؟ می‌توانید نام ببرید؟

خیلی چیزها می‌گویند، مثلاً کافر، ضد دین، ضد نظام، خائن به خون شهدا، خائن به اسلام و نظیر اینها.

فکر می‌کنید این پیامک‌ها چقدر روی جو مجلس و فضای فکری نمایندگان برای رأی دادن تأثیر بگذارد؟ آیا باعث ایجاد هراس برای برخی از نمایندگان می‌شود یا اینکه می‌تواند نظر برخی را تغییر دهد؟

مبنای تصمیم‌گیری نمایندگان این جور اظهار نظرهایی که معلوم است از جایی هدایت می‌شوند، نیست. پیامک‌ها و درخواست‌های مردم از نمایندگان در رأی آنها تأثیر دارد اما وقتی معلوم می‌شود که این طور هدایت شده و مصنوعی می‌خواهند موضوعی را مطرح کنند یا نمایندگان را مجبور به تصمیم خاصی بکنند، معلوم است که این خواست عمومی نیست و نمایندگان قطعاً زیر بار فشار این پیامک‌ها نخواهند رفت و ترتیب دهندگان این حرکت بهتر است خود را خسته نکنند. این تهدیدها بر رأی نمایندگان تأثیر نمی‌گذارد. در مجلس همه دوستانی که زحمت می‌کشند مورد تأیید نظام هستند و قرار نیست مثل هم فکر کنند و تصمیم بگیرند و اینقدر هم دارای هوش و درایت هستند که تشخیص دهند این پیامک‌ها سازماندهی شده، مصنوعی و با مدیریت سیاسی ارسال می‌شوند و آن را به حساب نظر کل جامعه نگذارند.

یعنی برای ما روشن است که این یک فشار سیاسی است و ربطی به اکثریت مردم ندارد. ما تجربه همین فضا را در برجام هم داشتیم و آنجا هم نمایندگان زیر بار این دست فشارهای ساختگی نرفتند و تصمیم صریح خود را علی رغم همه این بد و بیراه‌ها و توهین‌هایی که شنیدند، گرفتند. امروز هم معلوم است آن تصمیم درست بوده و امریکا این گونه تلاش می‌کند تا خود و دنیا را از زحمت برجام خلاص کند و ترامپ مدام می‌گوید که این قرارداد به ضررشان بود. ما آنجا توهین و تهدید شنیدیم اما تصمیمی گرفتیم که حافظ منافع ما باشد، اینجا هم همین راه را می‌رویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      کدام نماینده؟اصلا نماینده کی؟؟؟ملت یا دولت؟همه نمایندگان جیره خوار دولتند.کیه که ندونه

    • آ زاد

      دروغگو.

    • بدون نام

      والله که این پیامک ها کار مردم عادی نیست کار خود تندروها هست که یه عده را اجیر کردن . بعد هم اینا که دم از دین و دینداری و خون شهدا میزنند از همه ی عالم بدتر هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والله خوبی.والله اشتباه میگی.والله خداحافظ

    • بدون نام

      مگر کی هستند که نفرین میکنند نفرین کنند تا جونشون دربیاد

    • بدون نام

      خدالعنت تان کند.مردم زیرفشار گرانی تورم.ومشکلات دارنداستخوان خورد میکنندبعدتونماینده ووزیری که بدایدفکررفع مشکل لاستیک روغن.ولوازم یدکی کامیونداران باشد بفکرتفکرجناحی وباندی خودتان هستید

    • بدون نام

      دروغ و تزویر تا کجا مظلوم نمایی تا کی آقای نعمتی مردم را چه فرص کرده ای خودتی 80 میلیون جمعیت این قدر بدبختی برایشان درست کرده اید که فکر وذهنشان نان شبشان است عده ای مواجب بگیر پیامک بدهند و شما موج سواری کنید ودم از خون شهدا و اسلام بزنید خجالت بکشید این لایحه که قرار تصویب بشه بیش از 80 درصدش عملا توسط دولت اجرایی شده چه تاثیری روی زندگی مردم داشته که این همه دل به اون خوش کردید یقینا جز خیانت چیزی نیست درمان مشکل مردم بی مدیریتی در دولت و همکاری خاءفانه شما نمایندگان از دولته نه fetf تو که اینقدر شاخصی تو شهر خودت قبولت نداشتن لیست امید تهران تو رو برد مجلس و هارت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اف ای تی اف خیلی هم مهمه

    • بیتام

      مخالفان این تعهد نامه ها ده درصد جامعه را هم تشکیل نمیدهند ولی متاسفانه تریبونها و صدا وسیما را در اختیار دارند و بخاطر همین صدایشان از دیگران بیشتر شنیده میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک

    • بدون نام

      نمایندگان فقط زیر بار رانت واختلاس میروند

    • علی

      سلام، آقای نعمتی سری قبل بخاطر چند پیامک و طومار دو ماه این لوایح رو عقب انداختید، اگه جرات ندارید چرا نماینده میشید، صد نفر بصورت خودجوش!!! اعتراض میکنن و شما که نماینده هشتاد میلیون نفر هستید میترسید و جا میزنید به نظرم در مجلس رو گل بگیرید خیالمون راحت بشه.... ترس برادر مرگه پس بمیرید بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج