۷۷۸۶۲۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

به بهانه سالروز تولد سرمربی فقید بارسا

درباره یک مربی صد امتیازی؛ تیتو دوست ماست!

تیتو ویلانووا تنها یک فصل سرمربی بارسا بود اما داستان او برای همیشه الهام بخش هواداران این تیم خواهد بود.

ورزش سه: تیتو ویلانووا تنها یک فصل سرمربی بارسا بود اما داستان او برای همیشه الهام بخش هواداران این تیم خواهد بود.

ما شیفته مربی‌های فوتبال می‌شویم، چرا که تصور می‌کنیم وقتی دیگر امید چندانی به پیروزی نیست، آن‌ها به جای ما نقشه خواهند کشید و دست به هر کاری خواهند زد تا از این مخمصه عبور کنیم.

چیزهایی که ما را به مربیان فوتبال علاقه‌مند می‌کنند، غالبا نقشه‌های نبوغ‌آمیز و جملات فیلسوفانه هستند اما بین بارسلونایی‌ها و تیتو، نوعی از صمیمیت وجود دارد که انگار زاییده یک قرار عصرگاهی در بندر بارسلون با قهوه و کمی سکوت باشد.

تیتو نابغه نبود. هیچوقت هم قرار نبود باشد. لابه‌لای جملات‌اش، به ندرت چیزی به جز عبارت‌هایی آشنا پیدا می‌کردید و لب‌هایش طوری طراحی شده‌ بودند که وقتی لبخند می‌زدند، خبری از یک تصویر سینمایی نمی‌شد. ویلانووا هرگز یک مربی خارق‌العاده و یک رهبر بزرگ نبود.

او بیشتر شبیه یک دوست بود. دوستی که از دست‌اش داده‌ایم. دوستی که دلتنگ‌اش می‌شویم. دوستی که به یادمان می‌آورد زندگی چطور بلد است در مقابل‌مان بایستد و لحظه‌های خوش، گاهی فقط چند سال، چند روز یا چند ساعت طول می‌کشند.

درباره یک مربی صد امتیازی؛ تیتو دوست ماست!

در رفتار تیتو، همیشه نوعی از مظلومیت وجود داشته. یک جور ناتوانی برای گرگ بودن یا مقاومت در برابر آن. بارسلونای او را اما با روحیه‌ای شگفت‌انگیز به ذهن سپرده‌ایم. با یک نیم‌فصل استثنایی و البته رسیدن به رکورد صد امتیازی که ژوزه مورینیو تصور می‌کرد در تاریخ تکرار نخواهد شد. شاید هم با بازگشت بزرگ در مقابل میلان و «فوتبال‌تراپی» در نوکمپ. یا با همه لحظه‌های مرتب‌کردن شال گردن در فاصله خط طولی تا نیمکت،

برای آن‌که عمق زندگی را بیشتر از طول‌اش دوست داشته باشیم و بندآوردن نفس‌‌ها را بیشتر از نفس کشیدن. بعد از بازگشتِ سرطان، تیتو چند بار در جایگاه ویژه نوکمپ نشست و همواره از دوربین‌ها دوری کرد. در بیمارستان، خبری از سلبریتی‌ها و عکس یادگاری نبود.

چرا که این داستان، پایان خودش را داشت. بی گذشته و آینده، در زمان حالی گذرا. آدم‌ها به اندازه رویاهای‌شان بزرگ‌اند و به اندازه ترس‌های‌شان کوچک. و رویای تیتو، بزرگ‌تر از ترس او بود. آقای مربی، حتما جایی نشسته و خودش را با یک نوشیدنی سرگرم می‌کند. جایی دورتر از هیاهوی فوتبال و استادیوم‌هایش. مرگ هم لابد در همان حوالی سیگارش را روشن کرده و منتظر است. مرگ باید برای همیشه در انتظار تیتو بماند.

محمد حسین عباسی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با احترام به تيتو ويلانوا .متن کاملا مزخرف و گیج کننده و خسته کننده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج