۷۷۸۶۹۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

شفر آن شفر فصل قبل نیست

این روزها دیگر بچه‌های سه ساله هم می‌دانند که وقتی می‌خواهند از شرایط استقلال انتقاد کنند باید چه بگویند. اینکه افتخاری بلد نبود با بازیکنان کلیدی تیم تمدید قرارداد کند و اینکه پندار توفیقی خریدهایش اشتباه بود.

فرهیختگان: این روزها دیگر بچه‌های سه ساله هم می‌دانند که وقتی می‌خواهند از شرایط استقلال انتقاد کنند باید چه بگویند. اینکه افتخاری بلد نبود با بازیکنان کلیدی تیم تمدید قرارداد کند و اینکه پندار توفیقی خریدهایش اشتباه بود. اینکه استقلال قبل از جام جهانی تیم مقتدری بود و اینکه استقلال بعد از جام جهانی جمعی از بهترین نفراتش را به راحتی از دست داد تا تبدیل شود به تیمی که حالا می‌بینیم.

اینکه استقلال با از دست دادن بهترین نفراتش در هر سه خط، چنان به بحران خورده که با وجود گذشت دو ماه از لیگ هنوز به انسجامی نرسیده است. استقلال با از دست دادن مجید حسینی و امید نورافکن در خط دفاع، امید ابراهیمی و جباروف در خط میانی و تیام در خط حمله ساختار یک‌دست فصل قبل را از دست داد و خریدهای جدید نیز آنقدر که باید مثمر‌ثمر نشد.

آدرس‌هایی که می‌دهند آدرس‌های ساده و سهل‌الوصولی است که می‌شود به‌راحتی به آنها حمله کرد چه آنها که دیگر در مسند کار نیستند تا پاسخگو باشند، بهترین هدف‌ها برای شلیک هستند. این وسط اما اشکال کار را باید جای دیگری جست.

چرا استقلال دیر شروع کرد؟

وینفرد شفر، استقلال را بعد از پایان آخرین بازی ترک کرد و به کشورش برگشت. او تمرینات تیمش را دیرتر از دیگران آغاز کرد تا با خیال راحت به سوئیس برود و آنجا قراردادی با یک شبکه تلویزیونی ببندد تا کارشناس‌شان باشد در جام جهانی!

در روزهایی که برانکو در تهران تیمش را تمرین می‌داد، استقلال هنوز سامانی نداشت و شفر در سوئیس شکلات سوئیسی می‌خورد و جام جهانی را برای یک شبکه تلویزیونی آنالیز و همزمان، هواداران تیم را نگران آینده می‌کرد. بازگشت او بعد از جام جهانی درحالی بود که استقلال بلافاصله وارد بحران دلار شد. همزمان ورود هرمان، ایجنت آلمانی به پرونده‌هایی که به او ربطی نداشت، سبب شد استقلال دو مهره مهمش را از دست بدهد.

قصه پرابهام هرمان

هرمان که می‌گویند مدیر برنامه‌های شفر است، معلوم نشد از چه طریقی وارد باشگاه استقلال شد اما چند عملیات انجام داد تا جیبش را به‌راحتی پر کند. نخست عملیات تمدید قرارداد تمدید شده شفر بود که با همکاری تعدادی از رسانه‌ها صورت گرفت و قیمت قرارداد از قبل تمدید شده شفر افزایش یافت!

افتخاری که می‌خواست تیمش قهرمان جام حذفی شود، صبح روز فینال قراردادی را امضا کرد که اصلا نیازی به امضای آن نبود چراکه استقلال با شفر قراردادی برای فصل جدید داشت منتها قیمت بالا رفت و افتخاری هم به این بازی تن داد! شفری که قبل از ورود به استقلال به نیم‌میلیون دلار برای یک فصل‌و‌نیم راضی بود، حالا برای یک سال یک میلیون دلار قرارداد بست! به پول امروز نزدیک به ۱۷‌میلیارد تومان!

خروج ستاره‌ها به نفع دلال!

با بازگشت شفر و آغاز تمرینات، پروسه افزایش قیمت دوباره آغاز شد. نان مفت افزایش قیمت زیردندان هرمان آلمانی مزه کرده بود از این رو نوبت رسید به تمدید قرارداد تیام و جباروف که اصلا معلوم نشد چطوری بازیکن شازده آلمانی شدند؟! دندان‌گردی‌ها سبب شد هم تیام از دست استقلال برود هم جباروف، اما مستر هرمان پاداشش را گرفت و نیومایر و الحاجی گرو را به استقلال انداخت!

هرجای دنیا اگر یک دلال دو بازیکن فیکس شما را هوایی کند و از چنگتان در بیاورد، طوری از تیم دورش می‌کنند که دیگر نوه و نتیجه‌هایش نیز به تیم برنگردند اما شفر اصرار داشت که از او بازیکن گرفته شود و شد! حالا نیومایر که تمام‌وقت مصدوم است و به ریش من و شما می‌خندد و گرو نیز بازی می‌کند و به دردی نمی‌خورد! چه کسی را مورد انتقاد قرار دهیم؟

سوالاتی از شفر

شفر مربی خوبی است اما درنهایت احترام در ایران زیادی رو بازی کرد. هنوز نمی‌دانیم و ظاهرا کسی هم نمی‌خواهد به این سوال پاسخ دهد که چطور هرمان به بازیکنان خارجی استقلال وصل شد؟ چطور بعد از اینکه تیام و جباروف را پراند و تیم را بدبخت کرد، باز هم از او بازیکن گرفتند؟ چه کسی فشار آورد که مدیران جدید باشگاه با هرمان معامله کند؟ این همه خرید جدید و با کیفیت چرا ثمر نمی‌دهند؟

چرا مرتضی تبریزی که فصل گذشته یکی از مدعیان جدی آقای گلی بود اینقدر از دروازه دور است؟ مهاجم نوکی که تمام لیگ آرزویش را داشتند چرا تبدیل شده به بازیکنی که باید از کناره‌ها توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کند؟ این ترکیب‌های کمر‌شکن و این تعویض‌های تیم خراب‌کن آقای شفر (در فصل جاری) را باید کجای دل هوادار استقلال جا بدهیم؟

هم حمایت، هم انتقاد

فصل گذشته شفر توانست تیم بحران‌زده استقلال را نجات دهد. تیمش که جزء مدعیان سقوط بود درنهایت عنوان سوم لیگ را کسب کرد و قهرمان جام حذفی شد. در آسیا نیز بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و تبدیل به چهره محبوب استقلالی‌ها شد.

آن زمان به درستی از این مربی حمایت صورت گرفت اما حالا که استقلال در حال درجا زدن است هم نباید برای پیدا کردن مقصر اصلی، آدرس غلط داد! شفر همانقدر که در گذشته لایق حمایت بود حالا شایسته انتقاد است و باید دید دوباره می‌تواند کشتی توفان‌ زده استقلال را به ساحل آرامش برساند یا...!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر دلال و دلال بازی

    • بدون نام

      در واقع شفر فصل قبل همینه که امسال میبینید تیم و نتایج پارسال برای منصوریان بود استقلال یک شوک میخواست که اگر هرکسی جای شفر میامد اون شوک به استقلال وارد میشد .
      پس شفر واقعی همین هست که میبینیم
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج