جاباما
۷۷۸۶۹۷
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

قدوس ستاره شد، گرو دی‌کارمو!

رسانه‌ها را در این چند روز خوانده‌اید؟ یک موضوع به‌شدت نظرمان را جلب کرد: گرو تاکنون ۲۴۶ دقیقه در ترکیب استقلال به میدان رفته و تنها یک‌ شوت به سمت دروازه حریف زده که همان یک‌ شوت هم در چارچوب نبوده و نمایش ناامیدکننده او در ترکیب آبی‌ها ادامه دارد.

فرهیختگان: رسانه‌ها را در این چند روز خوانده‌اید؟ یک موضوع به‌شدت نظرمان را جلب کرد: گرو تاکنون ۲۴۶ دقیقه در ترکیب استقلال به میدان رفته و تنها یک‌ شوت به سمت دروازه حریف زده که همان یک‌ شوت هم در چارچوب نبوده و نمایش ناامیدکننده او در ترکیب آبی‌ها ادامه دارد.

فلش بک

تیم فوتبال اوسترشوندس سوئد، به‌واسطه حضور یک مهاجم ایرانی، نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ سامان قدوس. بازیکن دورگه ایرانی-‌سوئدی به اندازه‌ای در لیگ سوئد درخشید که مورد توجه تیم ملی هر دو کشور ایران و سوئد قرار گرفت که درنهایت انتخاب پیراهن تیم ملی ایران، نام و تیم باشگاهی او را بیش از هر زمان دیگری در رسانه‌های ایرانی و در بین هواداران فوتبال در کشورمان بر سر زبان‌ها انداخت.

قدوس هر هفته یا گل می‌زد یا پاس گل می‌داد و درنهایت درخشش وی موجب شد تا در جام جهانی، ایران را همراهی کرده و در ادامه نیز به‌عنوان اولین فوتبالیست ایرانی راهی لوشامپیونه فرانسه و تیم آمیان شود.

قدوس در همین تیم سوئدی یک همبازی به نام الحاجی گروی نیجریه‌ای داشت که به آن صورت بازیکن مطرحی نبود، اما نام این بازیکن نیز از نیم فصل سال گذشته و درست در آن زمانی که استقلال به یک تمام‌کننده نیاز داشت در رسانه‌های ایرانی مطرح شد.

در آن زمان استقلالی‌ها به جز گرو با حدود ۲۰ بازیکن خارجی دیگر نیز مذاکره کردند که درنهایت کارشان با تیام تمام شد تا این بازیکن سنگالی برای نیم فصل به استقلال بپیوندد و پرونده گرو و سایر خارجی‌ها در آن مقطع بسته شود. اما این پایان کار گرو نبود و او مدام در صفحه‌اش برای حضور در استقلال چراغ سبز نشان می‌داد.

قرارداد 400 هزاردلاری

سرانجام بعد از قطعی شدن جدایی تیام از استقلال، مدیران این باشگاه خیلی زود کار خود برای انتقال جانشین او را آغاز کردند و موفق شدند نظر الحاجی گرو را برای حضور در این تیم جلب کنند.

این بازیکن با قراردادی سه ساله به ارزش ۴۰۰ هزار دلار به استقلال آمد که قیمت این بازیکن با توجه به قیمت ارز حدود هفت میلیارد تومان برآورد می‌شود. این بازیکن در دقایق پایانی دیدار با تراکتورسازی برای استقلال به میدان رفت و از آن روز تا دیدار دربی در مجموع ۲۴۶ دقیقه حضورش در ترکیب استقلال فقط یک شوت در چارچوب را به ثبت رسانده و دیگر هیچ اثری در ترکیب استقلال نداشته است!

درخشش قدوس در فرانسه

دو سرنوشت متفاوت از دو بازیکن هم‌تیمی جالب توجه است. یکی به ایران آمد و در استقلال هنوز دو شوت در چارچوب در مدت حدود دو ماه حضورش در این تیم نداشته و دیگری در لوشامپیونه درخشش خود را تداوم داده و تاثیرگذارترین چهره آمیان به‌شمار می‌رود.

شاید همان روزهایی که قدوس در زمین برای تیم سوئدی می‌درخشید، آینده‌اش در فوتبال اروپا تضمین شده بود اما همان زمان گرو برای اوسترشوندس بازیکن چندان کارسازی محسوب نمی‌شد.

خودکرده را تدبیر نیست!

قدوس در دو فصل‌و‌نیم برای اوسترشوندس، ۲۷ گل به ثمر رساند و گرو تقریبا در همین مدت زمان حضور فقط ۶ گل به ثمر رساند که با این وضعیت، این مدیران و کادرفنی استقلال بودند که باید با دقت و تدبیر بیشتری جایگزین تیام کارآمد را انتخاب می‌کردند نه اینکه بازیکنی را بخرند که همه را یاد خرید مشهور پرسپولیس در زمان قطبی(دی کارمو) بیندازد. اینجاست که باید گفت، خود کرده را تدبیر نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      شوفر دو سال به دنبال صید حاجی گردو بوده؟

    • hassan

      بعد میگن وزیر مقصر بود

    • بدون نام

      گرو و نیومایر اصلا فوتبالیست نیستن فقط به واسطه دلالها شدن فوتبالیست

    • بدون نام

      گرو و نیومایر اصلا فوتبالیست نیستن فقط به واسطه دلالها شدن فوتبالیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج