۷۷۸۷۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فانوس سرخ در دستان والورده و آقای خاص

بدترین چیز در فوتبال اسپانیا این است که بتوانی بهترین باشی و بدترین خودت بشوی!

فرهیختگان: بدترین چیز در فوتبال اسپانیا این است که بتوانی بهترین باشی و بدترین خودت بشوی! قابل تحمل نیست در شرایطی که می‌توانی با اختلاف زیاد در بالای جدول باشی، صدر جدول را دو دستی تقدیم رقیب کنی، فاجعه است اگر بدون هیچ‌دلیل منطقی و هوادارپسند، لیونل مسی را یک نیمه روی نیمکت نگاهداری و در آخر بگویی مجبور بودم! چون دو بازی سخت برابر تاتنهام و والنسیا داریم.

اصولا سرمربی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا فقط برای یک چیز مجبور است، آن هم پیروزی است. قهرمانی، شکوه، جشن و بالانشینی، هیچ چیز دیگری پذیرفتنی نیست و تیمی که والورده، ابرستارگان حال حاضر دنیای فوتبال و صدالبته مسی را دارد چرا باید در نیوکمپ برابر بیلبائوی بحران‌زده و تقریبا بی‌ستاره تن به تساوی بدهد، آن هم تساوی‌ای که با بیچارگی و سختی به دست آمده باشد.

تیم والورده در هفته هفتم همچنان دست به دامن ماجرای VAR است و یکی در میان از داور بازی شاکی است و این در شأن نام بارسلونا نیست.

بارسلونا، سه بازی متوالی است که نمی‌تواند به پیروزی دست پیدا کند، هواداران بارسا خشمگین هستند و باور ندارند تیمی که معمولا در ثبت تاریخ قهرمانی در لیگ، رکورد‌شکنی می‌کند و معمولا ۷ یا ۸ هفته مانده به پایان لیگ، جشن قهرمانی می‌گیرد، اکنون به فرار از بحران فکر می‌کند.

والورده در توجیه نتیجه کسب شده و نیمکت‌نشینی عجیب مسی می‌گوید: «من به مصلحت تیم فکر می‌کنم. رای من مهم نیست که یک بازیکن چه تلقی‌ای داشته باشد، مهم کل تیم است و البته نتیجه به دست آمده ارتباطی به نبودن مسی ندارد، تیم من کامل بود و اگر نتیجه نگرفته این کل تیم است که زیربار این مسئولیت خواهد رفت. این را هم فراموش نکنید که بین شکست و تساوی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد!»

البته که در کاتالونیا بین شکست و تساوی تفاوت چندانی وجود ندارد و والورده چه بخواهد و چه نخواهد باید این واقعیت را بپذیرد و با آن مواجه شود. این جملات از سرمربی تیمی مثل بارسلونا بعید است، والورده می‌گوید: «توجه داشته باشید که در ۱۰ روز باید چهار بازی انجام دهیم!» اگر این بهانه سرمربی بارسا باشد مربیان سایر تیم‌های لالیگایی باید چه بگویند؟

به بریتانیا برویم، جایی که یک ابرمربی دیگر تحت‌فشار بسیار شدیدی است و تیمش اصلا نتیجه خوبی نگرفته است. ژوزه مورینیو که هنوز و همچنان آقای خاص است و به‌طور خاص این روزها تحت‌فشار شدید رسانه‌ای در فوتبال جزیره قرار دارد.

آلن شیرر، کاپیتان اسبق تیم ملی انگلیس و کارشناس لیگ برتر جزیره درباره وضعیت مورینیو می‌گوید: «با این رویه مورینیو بی‌شک شغل خود را در منچستر از دست خواهد داد. برای خروج مورینیو از این بحران نمی‌توانم راه‌حلی تصور کنم. از ابتدا تا پایان بازی تیمی بی‌جان، بی‌امید در میدان حضور داشت که کند بازی می‌کرد. به نظر نمی‌رسد خوزه بتواند این تیم را جمع کند.

منچستریونایتد در لندن میهمان وستهام بود و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. این بدترین شروع منچستریونایتد پس از گذشت هفت هفته در تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود. سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی، این برای منچستریونایتد یعنی یک فاجعه تمام‌عیار و سیاه و تلخ.

آقای خاص در کنفرانس خبری خود گفت: «هنوز دقیقه پنج بازی نشده بود که یک گل دریافت کردیم و البته آفساید بود و در نهایت این نتیجه که فکرش را نمی‌کردم به دست آمد. اوضاع را تحت کنترل خواهیم گرفت.»

بعید است که مورینیو نداند، اوضاع در فوتبال جزیره تحت کنترل رسانه‌هاست و او هر وقت که دلش بخواهد نمی‌تواند اوضاع را تحت کنترل خود بگیرد.

مورینیو باید پاسخگوی خریدهای اشتباهش باشد، ویکتور لیندلوف، اریک بایی، پل پوگبا و لوکاکو همگی با نظر او پا به منچستریونایتد گذاشتند اما چندان به سود این تیم عمل نکردند، او هم مثل والورده فانوس به دست شده و مرز باریک ابقا و اخراج را پیش پای خودش تماشا می‌کند.

باشگاه‌های بزرگ دنیا رویکرد سعودی یا اماراتی به مربیان فوتبال ندارند اما مجبورند پاسخگوی هواداران خود باشند، هوادارانی که هرگاه با تیم خود قهر کرده‌اند سنگین‌ترین ضربات را بر پیکره تیم وارد کرده و می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج