۷۷۸۷۸۸
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

رکوردشکنی ترک‌ها در استفاده از تلفن همراه

یک گروه دانشگاهی، وضعیت استفاده از تلفن همراه و عادت به نگاه کردن مداوم به تلفن همراه را در ترکیه با چند کشور اروپایی مقایسه کرده و به نتایج جالبی دست یافته است.

خبرگزاری تسنیم: گروهی از محققین و دانشگاهیان ترکیه به منظور دستیابی به تحلیل‌های روشن روانشناسی، فرهنگی و اقتصادی، وضعیت استفاده از تلفن همراه در ترکیه را با چند کشور اروپایی مقایسه کردند که نتایج این تحقیق آمار و ارقام جالبی را نشان می‌دهد.

این گروه با استفاده از نظرات ۵۳ هزار و ۱۵۰ نفر از شهروندان سی و سه کشور اروپایی و همچنین با استفاده از گزارش‌های تحلیلی نهادهای ارتباطی این کشورها به نتایج آماری روشنی رسیده که در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌شود:

میانگین میزان مکالمه تلفنی ماهیانه با استفاده از تلفن همراه برای هر شهروند ترکیه‌ای ۴۴۲ دقیقه در ماه است. در حالی که میانگین مکالمات تلفن همراه شهروندان اروپایی به ۲۳۱ دقیقه در ماه می‌رسد.

بنابراین ترکیه‌ای‌ها در این حوزه رکورد شکنی کرده و تقریباً دو برابر اروپایی‌ها با تلفن همراه صحبت می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که بین استفاده از تلفن همراه و پرداخت هزینه‌های آن با درآمد میانگین شهروندان ترکیه، اختلاف معکوس وجود دارد.

به این معنی که در کشورهای غنی و ثروتمند اروپایی همچون اتریش، سوئیس، هلند، دانمارک و نروژ، حتی اقشار پردرآمد هم در استفاده از تلفن همراه صرفه‌جویی می‌کنند، اما در ترکیه، حتی افراد کم درآمد نیز هزینه‌های سنگینی برای مکالمه با تلفن همراه و استفاده از اینترنت تلفن همراه پرداخت می‌کنند.

در ترکیه با جمعیت ۸۱ میلیون نفر، ۷۸ میلیون سیم‌کارت تلفن همراه فعال است. اگر جمعیت زیر ۹ سال این کشور را از جمعیت کل کم کنیم، به این نتیجه دست می‌یابیم که استفاده از تلفن همراه در ترکیه به رقم ۱۱۰ درصد رسیده است.

توجیه این رقم عجیب، این است که بسیاری از شهروندان ترکیه دارای دو و یا حتی سه سیم کارت تلفن همراه هستند.

۷۸ درصد از شهروندان ترکیه اعلام کرده‌اند که در طول روز حتی اگر تلفن همراه آنها زنگ نخورد، حتماً چندین بار تلفن را بررسی می‌کنند، اما این آمار در نروژ ۶۴ درصد، در اسپانیا ۵۲ درصد، در هلند ۴۷ درصد، در ایتالیا ۴۲ درصد و در آلمان ۳۸ درصد است.

۸۵ درصد از شهروندان ترکیه اعلام کرده‌اند که در ساعات شب، حتماً تلفن خود را بررسی می‌کنند تا مبادا از تماس یا پیامی غافل شده باشند، اما این آمار در میان شهروندان اروپایی به ۴۸ درصد می‌رسد.

۲۸ درصد شهروندان ترکیه اعلام کردند که در ساعات اول صبح به محض این که بیدار می‌شوند، اولین کار آنها جستجو برای تلفن همراه و بررسی تماس‌ها و پیام‌های آن است و ۶۱ درصد نیز در ۵ دقیقه نخست بعد از بیدار شدن چنین کاری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      ایول آرکاداشلار

    • بی نام

      وای وای آمار ما چه جوری می شه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج