۷۷۸۹۴۳
۷ نظر
۵۱۵۹
۷ نظر
۵۱۵۹
پ

دوباره سعید عبدولی، دوباره جنجال و حاشیه!

‌نمی‌دانیم عبدولی در حاشیه است یا حاشیه در عبدولی که هر‌جا پا می‌گذارد جنجال هم از آنجا سردر‌می‌آورد! البته کم بدشانسی هم نیاورده که اگر این‌طور نبود باید سه مدال طلای دیگر از رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در کارنامه‌اش دیده می‌شد.

روزنامه اعتماد - حمید رعنا: نمی‌دانیم عبدولی در حاشیه است یا حاشیه در عبدولی كه هر‌جا پا می‌گذارد جنجال هم از آنجا سردر‌می‌آورد! البته كم بدشانسی هم نیاورده كه اگر این‌طور نبود باید سه مدال طلای دیگر از رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در كارنامه‌اش دیده می‌شد.

پسر همیشه جنگنده كشتی فرنگی ایران یك دوره به دلیل ضرباتی كه با سر به دلیل سبك مبارزه‌اش به صورت رقبا می‌زد اسمش سر زبان‌ها افتاده بود و یك برهه به علت قضاوت داوران تا بسیاری از علاقه‌مندان به كشتی او را یكی از مظلوم‌ترین كشتی‌گیران یك دهه اخیر كشتی ایران بدانند كه همواره قربانی داوری شده است. البته نباید منكر این موضوع شد كه نحوه مبارزه خود او این فرصت و امكان را به داوران خودفروخته می‌داد تا او را جریمه كنند و به رقبایش امتیاز دهند؛ اما سعید كمتر از این ماجراها درس گرفته و هنوز هم شانه به شانه با جنجال و حاشیه حركت می‌كند؛ به نحوی كه گویی این حواشی مسری بوده و از او به برادران كوچك‌ او كه سعید را الگوی خود می‌دانند سرایت كرده است.

نام عبدولی روز گذشته یك ‌بار دیگر در ورزش ایران حاشیه‌ساز شد. او در رقابت پر حرف و حدیث انتخابی كه در خانه كشتی برگزار شد، بار دیگر رقابت پرحاشیه‌ای را به نمایش گذاشت تا معلوم شود كه با تمام ارفاق‌هایی كه اعضای شورای فنی به او كرده‌اند، هنوز به نوعی كله‌اش بوی قورمه سبزی می‌دهد و قصد سر به راه شدن ندارد.

دوباره سعید عبدولی، دوباره جنجال و حاشیه!

عبدولی و حاشیه المپیك

جمله جنجالیِ «...تو المپیك و هرچی كه هست» در المپیك 2016 برزیل، عبدولی را به شهرت و معروفیت چشمگیری رساند. صحنه‌ای كه سعید پس از شكست مقابل مارك مادسن دانماركی زمین و زمان را به هم دوخت و حواله المپیك و هرچه كه هست كرد، بارها و بارها در صفحات مجازی چرخید و بازنشر شد به نحوی كه شاید كسی را پیدا نكنید كه آن صحنه جنجالی را ندیده باشد و لبخند‌زنان در موردش جوك نساخته و حرف نزده باشد. در جهانی سال 2017 پاریس هم چیزی نمانده بود عبدولی پس از شكست پر‌حرف و حدیث از نظر داوری مقابل ویكتور نمس صربستانی یك‌بار دیگر خاطره المپیك را برای علاقه‌مندان به خود و ورزش زنده كند.

حق‌خوری در اینچئون

البته نام سعید قبل‌تر در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و در حق‌خوری علنی مقابل جی هیون جونگ قهرمان المپیك 2004 آتن از كره‌جنوبی بر سر زبان‌ها افتاده بود. در حالی كه عبدولی پنج بار فن فیتو را روی حریف كره‌ای اجرا كرد و حتی داوران ضربه فنی اعلام كرده بودند به یكباره با دخالت كیم رییس شورای كشتی آسیا، میخالوف و طاهر غلام‌اف ازبكستانی، امتیازاتی كه سعید كسب كرده بود نادیده گرفته شد تا فرنگی‌كار كشور میزبان پیروز میدان معرفی شود. همه این صحنه زشت را دیدند و فدراسیون كشتی نامه شكایت‌آمیزی به اتحادیه جهانی نوشت و خواستار برخورد با عوامل این حركت ناجوانمردانه و عذرخواهی آنها شد.

اما داستان‌های سعید پایانی ندارد و هر چند وقت یك‌بار باید شاهد این باشیم كه نام او بابت جنجالی دیگر تبدیل به تیتر یك رسانه‌ها شده است. اردیبهشت ماه و در انتخابی تیم ملی بود كه دست گل تازه‌ای آبیاری شد و این‌بار سعید تنها نبود و كار كار عبدولی‌ها بود؛ سعید به همراه سامان و كرامت دو برادر كوچك‌تر خود جنجال‌ساز شدند تا معلوم شود كه عبدولی‌ها جنبه باخت ندارند و یك‌تنه توان آن را دارند كه به تنهایی یك رشته ورزشی را به حاشیه ببرند.

درگیری با انصاری

اردیبهشت ماه انتخابی تیم‌های ملی كشتی آزاد و فرنگی برای شناسایی نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی جاكارتا، در تالار قدیمی و مملو از تماشاگر هفتم تیر تهران در حال برگزاری بود و عبدولی در دومین مبارزه خود به مصاف ایمان انصاری از تهران رفته و در حالی كه ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود به دلیل زدن ضربات سر به صورت حریف در جریان مبارزه، با واكنش حریف روبه‌رو شد و به دلیل ادامه‌دار شدن این درگیری و گلاویز شدن دو كشتی‌گیر، هر دو با رای داوران دیسكالیفه و از رقابت‌ها اخراج شدند.

این درگیری در بیرون از تشك نیز به‌شدت ادامه پیدا كرد و ماموران وارد عمل شدند تا دو كشتی‌گیر را از هم جدا كنند؛ اما این نیز پایان ماجرا نبود و زمانی كه دو كشتی‌گیر به رختكن رسیدند، درگیری‌های شدیدی میان آنها رخ داد و گویا برادران عبدولی حسابی از خجالت او درمی‌آیند. البته انصاری نیز در جریان مبارزه به سمت عبدولی حمله كرد و هر دو طرف در این درگیری مقصر بودند اما این ماجرا به سالن رختكن و حتی خیابان نیز كشیده شد.

برادران انصاری كشتی‌گیر تهرانی به همراه دوستان او بیرون از سالن منتظر برادران عبدولی بودند و با داد و فریاد به این موضوع معترض بودند كه چرا انصاری را در رختكن كتك زده‌اند. در نهایت با صحبت‌های مسوولان فدراسیون با دو كشتی‌گیر و دخالت نیروی انتظامی موضوع در ظاهر خاتمه یافت تا انصاری و دوستانش از اطراف سالن هفتم‌تیر پراكنده شوند.

دوباره سعید عبدولی، دوباره جنجال و حاشیه!

جنجال در انتخابی تیم ملی

پس از جنجال و درگیری سعید، این‌بار برادر وی در مبارزه با حریف دست به حركات غیراخلاقی زد. سامان عبدولی در مبارزه مقابل محمد نوربخش در حالی كه ۱ بر ۱ تا ثانیه‌های پایانی شكست خورده بود به داوری اعتراض‌های بی‌مورد داشت و در نهایت با دو ضربه سر محكم به صورت نوربخش باعث شكافته شدن ابروی او و جاری شدن خون از صورت حریف شد. این اقدام غیراخلاقی سامان باعث شد داوران ۲ امتیاز دیگر به نوربخش دهند. عبدولی مدعی بود كه نوربخش به او فحش داده است. با پایان مبارزه كه به حذف سامان از مسابقات بابت دو باختش انجامید، او خارج از تشك كشتی نیز با انجام حركاتی ناشایست قصد داشت به نوربخش حمله كند كه ماموران نیروی انتظامی مانع اقدام او شدند.

درگیری‌های برادران عبدولی به اینجا ختم نشد و كرامت عبدولی برادر سوم و كوچك‌تر نیز با حركات نامناسب خود در دیدار با محمدرضا گرایی كاری كرد تا این سه برادر در باخت و بداخلاقی هت‌تریك كنند. كرامت بعد از ضربه فنی به صورتی ناشایست به داوری دیدار اعتراض كرد تا نشان دهد كه هیچ‌كدام از برادران عبدولی طاقت و جنبه شكست را ندارند. اعتراض برادر كوچك‌تر آنقدر ادامه پیدا كرد كه مربی این كشتی‌گیر مجبور شد روی تشك آمده و شاگرد خود را به بیرون هدایت كند.

محرومیت برای 3 برادر

حالا تصویر حركات نامناسب این سه ورزشكار كه از سرمایه‌های كشتی فرنگی كشورمان بودند در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید و عبدولی‌ها را در راس اخبار ورزشی قرار داده بود.پس از این اتفاقات همه منتظر بودند ببینند كمیته انضباطی فدراسیون چه تصمیمی در خصوص سعید و دو برادر دیگرش می‌گیرد. به دلیل اتفاقات رخ‌داده در دیدار سعید عبدولی و انصاری پیش‌بینی می‌شد هر دو كشتی‌گیر با محرومیت سنگین از سوی كمیته انضباطی فدراسیون مواجه شوند. در نهایت هر سه برادر با محرومیت مواجه شدند و تصمیم بر این شد تا سعید به دلیل درگیری ۶ ماه از حضور در میادین كشتی محروم شود؛ اما پس از مدتی محرومیت وی بخشیده و اعلام شد او باید در انتخابی درون‌اردویی برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان شركت كند تا همین موضوع نیز حاشیه‌ساز شده و حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد آن راه بیفتد.

بازگشت به میدان

در حالی كه قرار بود عبدولی پنجشنبه به مصاف رقبایش برود اما به یكباره اعلام شد كه او قصدی برای حضور در انتخابی ندارد تا به این ترتیب شانس حضور در جهانی را از دست دهد. او حتی به همراه سایر ملی‌پوشان برای دریافت ویزا به سفارت مجارستان نرفت.پس از این اتفاق انتظار می‌رفت فدراسیون كشتی و كادر فنی تیم ملی این‌بار دیگر قاطعانه در قبال این بی‌نظمی‌ عبدولی موضع بگیرند و یوسف قادریان را به عنوان ملی‌پوش انتخاب كنند اما در تصمیمی عجیب عنوان شد به دلیل برگزاری داربی، رقابت‌های انتخابی وزن ۸۲ كیلوگرم روز شنبه برگزار می‌شود!

بالاخره صبح روز شنبه رقابت انتخابی برگزار شد و عبدولی در مبارزه نخست برابر كیوان رضایی به روی تشك رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. در جریان نخستین دیدار از فینال انتخابی وزن ۸۲ كیلوگرم، عبدولی در یك مبارزه حساس و سخت موفق شد با نتیجه ۱ بر ۱ یوسف قادریان را شكست دهد. سه دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه ۱ بر صفر به سود قادریان به پایان رسیده بود.

عبدولی پس از پیروزی مقابل حریف باز هم حاشیه‌ساز شد و با خداحافظی از اعضای كادر فنی اعلام كرد دیگر كشتی نمی‌گیرد و اقدام به ترك سالن كرد، این در حالی بود كه او نیم ساعت دیگر باید در فینال دوم به مصاف قادریان می‌رفت اما اعلام كرد كه فقط آمدم خودم را ثابت كنم و بروم! احد پازاج مدیر تیم ملی نیز به او اعلام كرد كه «خودت را برای كشتی بعد آماده كن.» نیم ساعت دیگر باید عبدولی روی تشك حاضر می‌شد و در حالی كه قادریان انتظار او را می‌كشید خبری از سعید نبود تا اینكه بالاخره و بعد از كلی تاخیر عبدولی روی تشك آمد.

دوباره سعید عبدولی، دوباره جنجال و حاشیه!

پیروزی و درگیری عبدولی

سعید عبدولی در دومین مبارزه فینال با نتیجه ۴ بر صفر برابر یوسف قادریان به برتری رسید و به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان انتخاب شد. قادریان پس از این شكست به سمت شورای فنی و كادر فنی آمد و به آنها اعتراض كرد.

قادریان با تشویق اعضای شورای فنی و كادر فنی تیم ملی، اعتراض خود را به برگزاری دوباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی نشان داد. پس از آن برادران گرایی، ملی‌پوشان تیم ملی كشتی فرنگی به همراه طرفداران قادریان با فریاد نسبت به اتفاقات رخ‌داده شدیدا اعتراض كردند. در ادامه ،درگیری میان طرفداران دو كشتی‌گیر اوج گرفت و به بیرون سالن كشیده شد كه همراه با به‌كار بردن الفاظ ركیك بود.برخی افراد نیز سعی در آرام نگه داشتن عبدولی و خودداری وی از درگیری بودند و دو كشتی‌گیر به سالن خانه كشتی هدایت شدند.

در نهایت این اتفاقات تلخ پس از چند دقیقه به پایان رسید.پس از درگیری، اعضای شورای فنی و كادر فنی شدیدا از نحوه برخورد هر ۲ كشتی‌گیر گلایه داشتند و به همین دلیل ممكن است روی نام عبدولی و قادریان برای حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان خط بكشند و هیچ كشتی‌گیری در این وزن اعزام نشود.قرار است اعضای شورای فنی كشتی فرنگی جلسه‌ای را به ریاست رسول خادم برگزار كنند و درباره اتفاقات رخ‌داده تصمیم‌گیری كنند.

با توجه به مشكلات شدید مالی فدراسیون كشتی و احتمال اعزام ناقص تیم‌های ملی به رقابت‌های جهانی پس از افزایش شدید نرخ ارز، قرار است این موضوع نیز در جلسه شورای فنی مورد بررسی نهایی قرار گیرد.به گفته اعضای شورای فنی وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك هیچ‌گونه مساعدت و همراهی برای حل مشكل فدراسیون كشتی در این باره نداشته‌اند.رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ از ۲۸ مهرماه سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با سلام. به نظر من باید هر دو نفر رو خط زد و به یک جوان با اخلاق و آینده دار میدان داد. سالنهای کشتی باید از وجود همچین آدمهایی پاک شود.

      پاسخ ها

      • بهروز

        سلام، حیف که عبدولی حذف بشه، به نظرم چون خیلی بی حوصله و عصبی است ، ازش سواستفاده هم میشه

      • بدون نام

        دمت گرم آقا مهدی

    • بدون نام

      اصل واقعی بر نرفتن کشتی و ارز و دلار بهانه هست ! مانند فوتبال که فدراسیون مدام از تولیدی لباس و ادرس خیابون ....سرکار گذاشته بودند ! اما رفتار ورزشکار بستگی دارد که اگر از گوینده کشتی یا مربی در مقابل حریف خارجی یا مسابقه رسمی مصلحت پهلوانی و دلاوری را در مقابل رفتار بد !توجیه کنه نباید انتظاری داشت از جوان از حامیان گلایه کنید اگر دنبال ریشه بی اخلاقی هستید والسلام

    • بدون نام

      خبر مرگشون مثلا پهلوانن؟

    • بدون نام

      از این وحوش زیاد داریم که اسم پهلوان روشون میزارن در صورتیکه یک عده لش و لات کثافت هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودتم انگار در بی فرهنگی صاحب منصبی واسه خودت!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج