۷۷۹۳۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۶۸ هزار IP قربانی یک باج‌افزار شدند

بررسی پژوهشگران امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات حاکیست این باج‌افزار تاکنون به سیستم‌های ترکیه، چین، تایوان، آمریکا، کانادا، برخی کشورهای اروپایی، ژاپن و استرالیا منتقل شده است.

خبرگزاری ایسنا: بررسی پژوهشگران امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات حاکیست این باج‌افزار تاکنون به سیستم‌های ترکیه، چین، تایوان، آمریکا، کانادا، برخی کشورهای اروپایی، ژاپن و استرالیا منتقل شده است.

پژوهشگران SecurityScorecard اعلام کردند که مهاجمان در حال استفاده از روش جست‌وجوی فراگیر (brute-force) هستند تا به برنامه‌های دسترسی از راه دور سمتِ سرور سازمان‌ها نفوذ کنند و باج‌افزار GandCrab را به رایانه‌های سازمان‌ها منتقل کنند.

مهاجمان از باتی با قابلیت‌های کرم استفاده می‌کنند که می‌تواند خود را با کپی کردن در USBها و سایر دستگاه‌هایِ حافظه‌ی قابل حمل گسترش دهد.

این بدافزار برای یافتن سرویس Remote Desktop Protocol و سرورهای Virtual Network Computing اینترنت را اسکن می‌کند و سپس با استفاده از روش جست‌وجوی فراگیر و امتحان کردن گذرواژه‌هایی که بصورت گسترده استفاده می‌شوند مانند ( Password، test، testing، server، admin، ۱۲۳۱۲۳، ۱۲۳۴۵۶ و ...) به دستگاه‌ها نفوذ می‌کند.

بدافزار بصورت تصادفی آدرس IP هدف را تولید و تلاش می‌کند تا از طریق پورت ۵۹۰۰ وارد آن شود. درصورت نفوذ موفق، باج‌افزار را نصب می‌کند که منجر به رمزشدن فایل‌های قربانی و درخواست باج می‌شود. هم‌چنین مهاجمان می‌توانند از آن برای DDoS، Brute-force و سایر فعالیت‌های مخرب نیز استفاده کنند.

کارشناسان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توصیه کرده‌اند که برای سرورهای RDP و VNC از گذرواژه‌های قوی استفاده شود و هم‌چنین USBها و دستگاه‌های حافظه‌ی قابل حمل، قبل از استفاده توسط ضدویروس اسکن شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج