۷۷۹۳۴۸
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

وزیر بهداشت: صادرات خون از کشور نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران به هیچ عنوان صادرات خون ندارد و این اجازه را نداریم زیرا خون ایرانی ویژه ایرانیان و بیماران نیازمند به خون در کشور است و مردم خون را به منظور کمک به هموطنان نیازمند خود اهدا می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران به هیچ عنوان صادرات خون ندارد و این اجازه را نداریم زیرا خون ایرانی ویژه ایرانیان و بیماران نیازمند به خون در کشور است و مردم خون را به منظور کمک به هموطنان نیازمند خود اهدا می‌کنند.

حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین افتتاح چهارمین کنگره بین المللی طب انتقال خون و همچنین چهاردهمین کنفرانس سالانه انجمن آسیایی طب انتقال‌خون افزود: ممکن است در حادثه ای غیر ایرانی ها را در کشور میزبانی کنیم مانند مردم افغانستان، عراق یا یمن را در مراحلی و زمانی پذیرایی کردیم و مردم به صورت داوطلب ممکن است به آنها خون اهدا کنند، اما به هیچ عنوان صادرات خون از ایران نداریم و این امر به هیچ عنوان اصولی نیست.

وزیر بهداشت اضافه کرد: صادرات خون ایرانیان به خارج از کشور از نظر سلامت هم درست نیست و به هیچ عنوان این کار انجام نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص داروهای مشتق از پلاسما نیز گفت: افرادی هستند که از بدو تولد دچار مشکل هستند و می بایست داروهایی را که مشتق از پلاسما هستند دریافت کنند بنابراین نیازمند به فرآورده‌های خونی در این زمینه هستیم که این داروها از این طریق تهیه می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اولین کسی که در ایران دچار ایدز شد، بر اثر تجویز دارو از خون نا سالم و آلوده وارداتی بود، بنابراین لازم است که داروی این بیماران از خون ایرانی که بهترین خون است تهیه شود.

وزیر بهداشت گفت: قرار بود که بخش خصوصی بخشی از تهیه داروهای مشتق از پلاسما را برعهده بگیرد و آن را تهیه کند، اما بنا بر دلایلی که با اهداف سودجویانه همراه بود این اتفاق نیفتاد و این کار انجام نشد.

97 درصد خون های اهدایی به فرآورده تبدیل می شود

هاشمی افزود: در ایران ۹۷ درصد از خون های اهدایی به فرآورده های خونی تبدیل می شود که در این زمینه می توانیم بگوییم که ایران در ردیف کشورهای با درآمد بالا قرار دارد.

هاشمی گفت: در حال حاضر در جهان ۸۵ درصد از خون های اهدایی به فرآورده‌های خونی تبدیل می‌شوند، این میزان در کشورهایی پیشرفته ۹۷ درصد، در کشورهای با درآمد بالا ۹۲ درصد، در کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین ۵۲ درصد و در کشورهای با درآمد پایین ۵۰درصد است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با چهار دهه فعالیت سازمان انتقال خون به کفایت خون رسیده است و محصولات و فرآورده‌های خونی را تعرفه‌گذاری کرده است و بحث حفاظت و مراقبت از خون بیمار را در دستور کار قرار داده است و در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر در ۹۰۰ بانک خون بیمارستانی حفاظت ها، مراقبت ها و رسیدگی های لازم انجام شده است و اعلام می‌کنیم که خون سالم در اختیار ایرانیان نیازمند به خون و فرآورده‌های آن قرار می گیرد.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از داروهای مشتق از پلاسما از خون ایرانی تهیه می شود.
وی اضافه کرد: خون ایرانی در منطقه و همچنین در جهان یکی از سالم‌ترین و ایمن ترین خون هاست که برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما از آن استفاده می شود.

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: اگر بتوانیم ۴۰ درصد باقیمانده تهیه داروهای مشتق از پلاسما را با خون ایرانی تهیه کنیم دیگر خیالمان راحت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      معلومه كه خوني براي صادرات نميمونه ، چون همشو ، خودتون ، همينجا تو شيشه ميكنين و ميخورين ......

    • بدون نام

      حتی برای سوریه؟؟؟؟

    • بدون نام

      حتی برای سوریه؟؟؟؟

    • بی نام

      ترسو .خخخخخخخخخخخخ

    • بی نام

      چرامردم خون هدیه کنن انوقت شمابابتش پول بگیرین خجالت بکشین

    • بدون نام

      تو نشون دادی برای پول خیلی کارها از دستت بر میاد دکتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج