۷۷۹۳۵۸
۷۳ نظر
۵۰۰۳
۷۳ نظر
۵۰۰۳
پ

مقاومت دلال‌ها در برابر کاهش قیمت دلار

بر اساس گزارش میدانی از میدان فردوسی تهران، هم اکنون دلالان هر دلار آمریکا را به قیمت ۸ هزار تومان خریدار هستند/ صرافی ها نیز از خرید دلار امتناع می کنند.

جماران: بر اساس گزارش میدانی از میدان فردوسی تهران، هم اکنون دلالان هر دلار آمریکا را به قیمت ۸ هزار تومان خریدار هستند/ صرافی ها نیز از خرید دلار امتناع می کنند.

همانطور که انتظار می رفت، بالاخره حباب قیمت کاذب دلار در بازار ترکید و متعاقب آن بازار ارز شلوغ تر از همیشه شد. اما این بار شلوغی بازار نه به دلیل رونق خرید دلار، بلکه تنها برای فروشی ارزان تر از قیمتی است که خریداران را به وسوسه انداخته بود.

صبح امروز بازار ارز باز هم سیر نزولی خود را ادامه داد و به گفته برخی خریداران و فروشندگان، انتظار می رود که تا اواخر وقت امروز نیز روند کاهشی دلار ادامه یابد.

در همین رابطه، خبرنگار ما به سراغ برخی دلالان دلار مستقر در میدان فردوسی رفته و ارزیابی آنان از دلایل سقوط شدید قیمت دلار در برابر ریال را از آنها جویا شده است.

یکی از دلالان با سابقه ارز که به گفته خودش دوبار دستگیر، اما به دلیل نبود مستندات قانونی مجدداً آزاد شده؛ در گفت و گویی کوتاه اظهار کرد: از ظهر دیروز انگار اتفاقی در حال وقوع بود؛ قیمت ها به سرعت سقوط می کرد و ما با سیل خرده فروشانی مواجه بودیم که معلوم نبود چرا یکدفعه تصمیم به فروش ارز خود داشتند. چهره ها نگران و آشفته بودند.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای پیرزنی که قصد فروش دلارهای خود را داشت، گفت: خانم مسنّی دیروز حوالی ساعت ۳ بعدازظهر پیش من آمد و اصرار داشت که ۱۵۰ دلار خود را به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان بفروشد، اما او تنها نبود؛ شاید صدها نفر از افراد مختلف که معلوم بود فروشندگان خانگی هستند به بازار هجوم آوردند.

وی که اصرار داشت نام و تصویرش در جایی منتشر نشود به اوضاع وخیم خود و همکارانش در این بازار اشاره کرد و گفت: بیشتر کسانی که مانند من خرید و فروش دلار می کنند در هفته اخیر دلارهای خود را با قیمتی بالا خریداری کردند، اما از روز گذشته ضررهای هنگفتی متحمل شدند و امیدوارند که این روند کوتاه مدت باشد!

او در ادامه گفت: اگر دولت برنامه ای برای کاهش نرخ ارز داشته باشد، سرمایه ما دود می شود و اولین گروهی که متضرر می شود، ما خرید و فروش کنندگان ارزی هستیم که تمام سرمایه خود را در این بخش گذاشتیم.

اما یکی دیگر از دلالان بازار ارز نظر دیگری دارد، او معتقد است دولتمردان از روز گذشته تلاش کردند تا از طریق رسانه ها قیمت ارز را مدیریت کنند و جوّ ایجاد شده در بازار ناشی از تلقین رسانه هاست.

ناصر که خود یکی از فروشندگان ارز و از فعالان بورس است با بیان این مطلب گفت: با نگاهی فنّی، روند کاهش نرخ دلار مشکوک است؛ زیرا بنابر شواهد، دلاری از سوی دولت به صرافی ها تزریق نشده و بنابراین هنوز معلوم نیست که چرا این حجم از خرده فروشان وارد بازار شده و موجب سقوط قیمت دلار می شوند.

وی که کمی عصبی و نگران به نظر می رسید، گفت: من حتم دارم اگر برنامه ای از جانب دولت برای کنترل نرخ دلار صورت گرفته باشد، شاهد روزهایی سیاه برای فروشندگان دلار در بازار چهارم باشیم که این بسیار نگران کننده است.

در این میان انگار صرافی ها حال و روز بهتری از دستفروشان دارند، زیرا آنها در هفته های اخیر که قیمت دلار و یورو با افزایش نجومی و کاذب مواجه بود، از خرید و فروش دلار خودداری کرده بودند.

تابلوهای آنها گویای یک مسأله است و آن کاهش بیشتر نرخ دلار در روزهای آینده است.

صرافان با سابقه بازار ارز معمولاً یک جمله را به زبان می آورند و آن واقعی شدن قیمت ارز طی هفته های آتی است. برخی از آنها هجوم فروشندگان ارز به بازار را که از ظهر دیروز رخ داده، امری طبیعی می دانند و معتقدند که افزایش نرخ ارز در ماههای اخیر به این دلیل بوده که افراد سرمایه های سرگردان خود را با هدف سود بیشتر به این عرصه آوردند و بعد از آنکه با نرخی ۱۸ هزار تومانی برای هر دلار روبه رو شدند، فروش را به نگهداری ارزهای خود ترجیح دادند. آنها باور دارند که تنها کسانی در این میان بیشترین ضرر را متحمل شدند که با تشویق و ترغیب دیگران، بدون کمترین تحقیق تمام سیب های خود را در یک سبد گذاشتند.

کارمند یک شرکت نیز که برای فروش دلارهای خود به فردوسی آمده بود، به خبرنگار جماران گفت: از عصر دیروز هنوز نتوانستم دلارهای خود را بفروشم. دلار فروشان هر دلارم را به مبلغ ۸ هزار تومان می خرند، معلوم نیست چه خبر شده، اما آنچه پیداست قرار است با ضرر بالایی روبه رو شوم. او که به گفته خود، هفته گذشته هر دلار آمریکا را به مبلغ ۱۵ هزار و چهارصد تومان از یکی از دلالان خریده گفت: هفته پیش چندنفر از دوستانم مرا به خرید دلار و تبدیل سرمایه ام به ارز ترغیب کردند و مدعی شدند که قیمت هر دلار طی روزهای آتی به ۲۵ هزار تومان می رسد، من نیز تمام سپرده بانکی خود را وارد این بخش کردم. دیگر نمی توانم به هیچکس اعتماد کنم، زندگیم نابود شد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار جماران از میدان فردوسی تهران، در لحظه ارسال این گزارش، دلالان هر دلار آمریکا را به قیمت ۸ هزار تومان خریدار هستند.

صرافی ها نیز از خرید دلار امتناع می کنند.

شاید این تنها بخشی از سرنوشت خریداران دلار در بازار امروز ایران باشد که سرمایه خود را برباد رفته می بینند، اما ذکر یک نکته ضروری است که افراد نباید فریب فضاهای ایجاد شده توسط برخی سودجویانی را بخورند که با منفعت طلبی، سرمایه دیگران را بر باد می دهند و حتی نمی توان از آنها در یک مرجع قانونی شکایت کرد و حق خود را از آنها ستاند.

داستان تلخ افزایش حبابی قیمت دلار شاید بتواند تجربه ای درس آموز برای تمامی کسانی باشد که سرمایه خود را با هدف سود بیشتر وارد این بخش کردند.

در پایان باید مراقب دلالان متضرر شده از کاهش نرخ دلاری بود که به دلیل ضررهای میلیاردی خود، برای تهییج و ترغیب مجدد مردم به خرید دلار می کوشند. لذا بعید به نظر می رسد که این بار مردم توجهی به پیش بینی های تخیلی آنها از قیمت دلار داشته باشند.

دستفروشان دلار که از صبح امروز، هر دلار آمریکا را به قیمت ۸ هزار تومان می خریدند، پس از آنکه بر تابلوی برخی صرافی ها رقم ۱۳۲۰۰ برای خرید هر دلار نقش بست، قیمت خرید خود را بالا بردند.

با آنکه فروشندگان دلار در مقابل صرافی ها صف بسته اند، اما اغلب این فروشندگان از عدم هرگونه خرید و فروش دلار در اکثر این صرافی ها خبر می دهند و برای فروش دلارهای خود به دستفروشان مراجعه می کنند.

عجیب تر این است که برخی صرافی ها با تعیین قیمت دلار در کانال ۱۳۰۰۰ تومانی، در مقابل کاهش قیمت دلار به ۸۰۰۰ تومان که ساعتی پیش ررخ داده بود، صف آرایی و مقاومت می کنند.

خبر آخر: بنابر تازه ترین خبرها، فروش دلار در بازار فردوسی تهران به طرز گسترده ای ادامه دارد و مردم دلارهای خود را به قیمت های پیشنهادی دلالان می فروشند.

اغلب دلار فروشان با پیشنهاد قیمت در کانال ۱۲۰۰۰ تومان، دلارهای خرده فروشان بازار ارز را جمع آوری می کنند و فروشندگان پس از آنکه از فروش دلار هایشان به صرافی ها ناامید می شوند به دستفروشانی مراجعه می کنند که حاضر به خرید نقدی دلارهای آنها هستند.

جمعیت کثیری هم اکنون در حدّ فاصل خیابان فردوسی به منوچهری به دنبال فروش ارز خود هستند.

اکنون از روند خرید دلار به شدت کاسته شده و در مقابل، بازار فروش آن بسیار داغ است.

در این میان، خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف به بازار ارز آمده و در حال تهیه خبر و ثبت حال و هوای این روزهای ارز هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      قیمت دلار صددرصد میاد روی 6تومن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله که پایین تر هم بیاد تا اون خریداران که هوچی بازی در میارن سکته کنن

      • بدون نام

        باوو هیشکی نمیفروشه اینا وایسادن به امید تحریم آبان ماه که قیمت ها بره بالا در حالی که تحریم آبان ماه با زمانی که ترامپ از برجام خارج شد فرق داشت الان مشخص کیا نفت ایران رو نمیخرن و در کل هشتصد هزار بشکه کاهش پیدا میکنه ولی چون قیمت نفت رفته روی بازه صد دلار درامد دولت تغییری نمیکنه شبکه بانکی اروپا هم درست شده که همه ی اینا باعث میشه دلار نتونه رشد کنه و قیمت نفت هم هر روزی بالا بمونه بضرر صنعت آمریکاس

      • اندیشه‌ی خوب

        لعنت به باعث و بانی این وضعیت هرج و مرج و آشفته
        خریدوفروش دلار و هر پولی حرام است حتی اگر سود کنی حرام است چه برسه به اینا که ضرر کردن
        البته بخشی از مردم ایران اصلن در قید و بند حلال و حرام نیستند فقط دنبال سود و پول و عیش و نوش هستند

      • hassan.h

        دلالان دلار با ملت در جنگ هستند
        بی دینترین آدم ها همین نجاسات هستند
        قطعا درآمد آنها حرام است

    • بدون نام

      دولت باید سریع ورود کنه با حساب ارزی و تسهیلات دلار هارو جمع کنه وگرنه اتفاقی که داره میفته فاجعه هست چون سرمایه دار ها دارن دلار رو با قیمت پایین جذب میکنن که بعد آبان نرخ تنها دست خودشون باشه و هر چقدر خواستن بالا ببرن قوه قضاییه باید ورود کنه و مواظب خریدار های کلان ارز باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فک میکنی دولت امانت دار ارز هست، مگه اصلا از همون اول ارز و نرخ اون و همه چیزش دست دولت نبود؟!

      • بدون نام

        الان باید وارد کننده ها سریع بیان تو میدون و ارز های افت کرده رو جمع کنن و کالا بیارن داخل تا خود دلار بیشتر سقوط کنه وگرنه دلال ها همینجوری میزارن خرید و فروشی نشه تا دوباره خودشون بتونن قیمت رو ببرن بالا

    • بیندیشید

      خدایا شکر دیگه داشت باورم میشد ما مردم کم در امد رو فراموش کردی اما تو جای حق نشستی باید نماز شکر خوند

    • بدون نام

      قیمت دلار در روزهای آتی به ۴۲۰۰ هم خواهد رسید نگران نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله اگر همه مردم متحد مقابل این شیاطین پلید مال اندوز باستیم

      • بدون نام

        عالی میشه

      • asasasas

        دلال ما نگران نیستیم دلاراتو نگه دار 42 تومن بفروش معلومه سکته رو زدی و یهو رفتی رو نرخ 42 تومن این نرخها رو حداقل میخواهی بزنی نفهم کم کم ببر بالا تا مسخره مردم نشوی من تا زیر 3 تومن نیاد راضی نمیشم الان زیر 8 تومن فردوسی میخره بانک مرکزی هم اعلام کرده بانکهای ارزی میتوانند زیر 7 نومن بخرند

      • asasasas

        قیمت رو اشتباه دیدم ببخشید نظر منفی بهت دادم فکر کردم 42000 تومن زدی و بهت تهمت زدم باز ازت معذرت میخواهم و اگر هر جوری امر کنی حاضرم رسما ازت عذر خواهی کنم حلال کن

      • بدون نام

        گفته چهار و دویست نه ۴۲تومن

    • بدون نام

      دلال باید مقاومت کنه بله یک ماه پولدارشدن خون ملتی رو تو شیشه کردن باید سزاشو ببین ان موقع رو ابر ها را میرفتن ملت رو فقیر فقیر تر کردن کجا بودن

    • ترکمن زاده ایی از دیار ترکمنستان...

      این ترکیدن ماله حباب نیست من امتحان کردم حباب اینجوری نمیترکه..این بمبه...دلار دیگه اعتماده مردم رو نسبت به خودش از دست داد...حالا بورس تو بورسه...
      ضرر کنین که سوده ملت در ضرره شماست دلالای کثیف...
      اونایی هم که ادعای نعوذ بالله خدایی میکردن تو بازار ارز چند وقت دیگه طناب دار گردنشونه..هر دو محکوم به اعدام شدن..خوب میدونین کیا رو میگم...و.م و همدستش.

    • بدون نام

      اینها همه سیاه نماییه دلار گران خواهد شد، بیچاره مردم ساده لوح که هول شدن فروختن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر دلار داری دلال؟

      • بدون نام

        این از اوناس

    • سلام سانسورچی

      انشالله به امید خدا (نه به امید مسئولان) خداوند معجزه ایی کنه و دلار بیاد زیر 3هزار تومان تا سودجویان این بازار و بازارهای جانبی به خاک سیاه بیفتند .و مردم بیچاره یه نفس راحتی بکشن

    • بدون نام

      به جهنم پدر مردم رادر آوردن امیدوارم هردلارذبشه هفت تومان یعنی هفتاد ریال چراباید دودش توی چشم ما مردم بدبخت بره که باید تورم بعضی اقلام راتا ۱۷۵ درصد تحمل کنیم خدا نابودشون بکنه که بازندگی ومعیشت مردم بازی می کنند

    • بدون نام

      دولت کثیف کاری کرد که با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت تمام مایحتاج مردم به شدت افزایش پیدا کنه و گرون بشه، حالا با ارزون شدن دلار، قیمت مایحتاج دیگه به قبل برنمی گرده فقط این وسط دولت پول خوبی به جیب زده و خواهد زد. الهی خدا لعنت کنه همه مسولین مملکتی رو

    • بدون نام

      دلال ها عامل بی نظمی و تخریب کشور هستند باید قلع و قمع شوند.

    • بدون نام

      چگونه باید این داستان تکراری را باورکنیم داستانی که سالهاست تکرار میشود

    • شهاب

      دو دلار تو یه عروسی شابش گرفته بودن اونم قیمتش سقوط کرد

    • بدون نام

      اینا که سرمایه اندک خود را تبدیل به دلار کردن مثلا زیر هزار دلار
      بایدم این بلا سرشون بیاد
      همینها باعث بالا رفتن قیمت دلار بودن
      قیمت واقعی دلار الان حوالی هفت تومنه
      جو روانی خریداران خرد باعث قیمت نجومی شد

    • بدون نام

      کاش دلار بشه چهار هزار تومن اوناییکه که رفتن بیست تومن خریدن نقره داغ بشن که بر خلاف گفته های دولت نریزن تو بازار به گرونی دلار دامن بزنن

    • رزیتا

      حق کسانی که به هموطن خودشون رحم نمیکنن همینه امیدوارم همه ضرر کلان کنن تا درس عبرت بشه براشون من به پس اندازم در بانک دست نزدم گفتم بی ارزش هم بشه فدای سرم

    • بدون نام

      این وضعیف نرخ ارز بدون لحاظ کردن سایر صنوف و منابع تنش زا و بنظر خطر ناک میاد مقداری بیشتر و وسیعتر به پیرامونمون باید نگریست .

    • بدون نام

      ما که فقیر بودیم وفقیر خواهیم ماند ازبس به زن وبچه دروغ گفتیم دیگه خجالت میکشیم توصورتشون نگاه کنیم ....

    • بدون نام

      مقاومت ميكنن چون خبر ندارن فردا چه بلاي كاهش قيمتي در راهه
      وگرنه زودتر خالي ميكردن ،با ريسك كم بازار رو رها ميكردن

    • بدون نام

      توی دلال چی میگی ایشالا بیاد بالا..بیشرف...برو جمع کن خودتو ما بیچاره ها نون شب موندیم هرجا میریم میگن دلار گرونه....

    • بدون نام

      دوستان قیمت سیگار خیلی امده پایین.گوشی موبایل هم همچنین انشاالله جنس های دیگر بیاید پایین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شاءلله

    • بدون نام

      اون دلالی که الان ناراحتی اون موقع که دلار ۳۷۰۰ خودشو ۱۶ تومن میفروخت خوشحال بود خدا لعنت کنه دلالان و کاسبان تحریم رو به لطف حق و رهبری درس خوبی به این منافقین میدیم ایشالله زیر ۶ تومن بیاد

    • بدون نام

      بی فکر میخرند بدون فکر میفروشن
      مثل ماشین خودکار

    • بدون نام

      کسانی که باعث این گرونی هستن و هم اون مسئولین بی لیاقت
      انشالله خداآتیش بندازه تو خونشون همون جوری که آتیش انداختن توخونه مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمین

    • بینام

      خداعاقبت ملت ماراختم به خیرکند

      پاسخ ها

      • بی نام

        سر ملت نادانی که تو کاری که اطلاعی ازش ندارن دخالت می کنن از این بدتر هم باید بیاد

    • ایران زیبا

      دلار باید بیاد زیره یک هزار تومن.حتی هزارتومان هم برای یک دلار خیلی زیااده.

    • بدون نام

      باید سر دلالان و خریداران طمع کار رو زد

      پاسخ ها

      • بی نام

        موافقم

      • بدون نام

        مو ا فقم البته تیغ تراش باید کرد

    • بدون نام

      اگه مسئولین بعدازپایین اومدن دلارقیمتهاروکه گرون شده پایین آوردن بفکرمردم هستن اگه قیمت اجناس گرون بمونه خداونداون مسئولینی که به فکرمردم نیستن نابودکنه

    • خ

      آقا این حرفا دروغ من الان بازارم دلار 14200. مردم فریب نخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو دلارتو 14 بفروش...اگه کسی خرید!تو سرکاری

    • محسن

      من خونه قولنامه کردم رو طلاهای خانومم 50 تومن حساب کرده بودم چه جور جورش کنم

    • جوان بی کار افسرده

      همین شما دلال ها باعث بانی قیمت بالا وتورم کاذب هستید؟ کثیف ترین شغل دلالی دلار هست؟ شما دلال های دلار به خاطر سود هنگفت حاضر به بدبخت کردن اقتصادی ملت هستید؟ ایشالا که دلار یه 4000تومن میرسه تا درسی برای قطع دلالی شماها باشه

    • تنلباال

      مگه میشه کشوری در تحریم باشه ودرش ارزونی باشه ....غیرممکنه

    • بدون نام

      به هم رحم نکردن نتیجش میشه این دلار گرون بخرید ارزون بفروشید.ای خوووووب شد

    • بدون نام

      نفرشیدددد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شالله سکته کاملت

    • بدون نام

      کثیف‌ترین کار اینه که دست بکنی تو جیب مردم ،اینا همش سیاست خود دولت هست ،شش ماه هست دلار می‌ره بالا الان که به خواسته های خودشون رسیدن دلار رو میارن پایین ،کی ضرر کرده ملت

    • بدون نام

      انشاءا.. تا چند روز آینده تمام دلالان ارز سکته می کنند و به درک واصل می شوند.
      حیف که نمی دانند دولت چه خوابی براشون دیده.

    • بدون نام

      حالا نوبت به گرانی بنزین می رسه بدبختی ما جهالت است

    • ا

      امروز بازار بودم داشتن دق میکردن دلار فروش ها دوست ندارم این حرف رو بزنم ولی خب همون بهتر این افراد بی سواد همون بهتر که بمیرن
      برای پراید چهل میلیونی صف کشیدن
      برای کالای گرون صف کشیدن
      برای دارو های خاص بیماران صف کشیدن برای
      سود بیشتر اخه نادون کی با صد یا دویست میلیون پول دار شده که تو میخای دوروزه پول دار شی حالا همش پرید تا اخر عمرت کار کن بمیر

    • بدون نام

      از حمله به تروریست ها که خوشحالمون کرد اما حمله به دلالان بیشتر .
      نفرین ابدی بر کسانی که ملت و کشور خود را در جنگ تنها میگذارند

    • فرشاد

      یک.مشت مفتخور که دوست داشتند یک شبه میلیاردربشوند هرچه داشتند و نداشتند فروختن تکه کاغذی که قیمتش نه هشت هزارتومن است نه پنجهزارتومن را هفده هزار تومن خریداری کردند.کدوم عقل مقلدی گفته دلار باید گران بشود دلار قیمتش هزارو.دویست تومن است در مقیاش جهانی این مرتیکه کشتی آرای حرف مفت زیاد میزنه خوداینها زالوهای بزرگی هستند که خون ملت را در شیشه کردن امیدوارم یک قطع نامه معادل ۵۹۸درست بشه دلارو.طلا حبابشون بترکه.

    • فرشاد

      یک.مشت مفتخور که دوست داشتند یک شبه میلیاردربشوند هرچه داشتند و نداشتند فروختن تکه کاغذی که قیمتش نه هشت هزارتومن است نه پنجهزارتومن را هفده هزار تومن خریداری کردند.کدوم عقل مقلدی گفته دلار باید گران بشود دلار قیمتش هزارو.دویست تومن است در مقیاش جهانی این مرتیکه کشتی آرای حرف مفت زیاد میزنه خوداینها زالوهای بزرگی هستند که خون ملت را در شیشه کردن امیدوارم یک قطع نامه معادل ۵۹۸درست بشه دلارو.طلا حبابشون بترکه.

    • بدون نام

      هرچی سر ما میاد ازاین جماعت ملعونی هستش که رفتن خریدن.. خوب دولت..... نتون گذاشت سکته کنیییییید خخخخخخخخ

    • فرشاد

      دلال ها حق دارند این زالوها اگر ممانعت نکنن ننه شابجی خانم ممانعت کنه اینا دلشون نمیخواهد مملکت درست بشه اینها دنبال آب گل آلود هستند.

    • حکیم پارسی

      بزودی دلار تا 3800 پایین میاد. این بار دولت روحانی میخواد اعاده حیثیت برا خودش و جناح اصلاح طلب کنه
      بر اساس مشاوره های اخیر میخواد از حداکثر توان اسحاق جهانگیری استفاده کنه
      از ابتدای دوره دوم میانه اسحاق و حسن کدر شده بود و این امر باعث منزوی شدن اسحاق شد. خوشبختانه این تکدر بر طرف شده و جهانگیری با تمام قوا وارد عرصه اقتصادی شده تا شاید بتواند اندک آبرویی برای دولت روحانی و جناح اصلاح طلب بخرد
      انشاءالله موفق باشد که هیچ چیز حیاتی تر از ثبات برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان نیست

    • بدون نام

      فقط در روز های آتی سکته زیاد می شود .
      مخصوصاً ثروتمند های بی درد .
      و این راهی هست برای تعادل در جامعه این زالو صفتان
      دلالان و محتکرین . با ضربه اقتصادی . ضربه ای به خود وارد می کنند و بزودی به بیمارستان منتقل می شوند .
      شک نکنید این ماه تلفات انسانی خواهیم داشت .

    • بدون نام

      فقط در روز های آتی سکته زیاد می شود .
      مخصوصاً ثروتمند های بی درد .
      و این راهی هست برای تعادل در جامعه این زالو صفتان
      دلالان و محتکرین . با ضربه اقتصادی . ضربه ای به خود وارد می کنند و بزودی به بیمارستان منتقل می شوند .
      شک نکنید این ماه تلفات انسانی خواهیم داشت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زودتر بمیرن اینا درد چی میخورن آخه

    • علی

      مردم خوشخیال......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقد داری میسوزی؟

    • بدون نام

      ماکه نفهمیدیم گرانی کار دلالهای پس مقاومت کردنشون چیه اگه بازار دلالها مشخص میکنن پس اینهمه اداره کارمندو حقوق چیه فقط جای تاسف داره که مردم با این همه زدوبند دارن له میشن فقط خدا کنه دلالهایی که میگین پیروز نشن که اوضاع خرابه

    • ایرانی.

      خداعالی زدپس کله ی دلالهاوافرادی که بدون تجربه ریختن واین بازارغیرواقعی دلاروایجادکردن وشدن عامل گرانی وفشاربراقشارکم درامد.حالا ببینندضررهایی که بادپوکردن دلارتوخونه هاشون به مردم زدن روچطوری خودشونم دارن تحمل میکنن.ایشالا قیمت دلارازینم پایین تربیادتاخق اقشارکم درامدی که مجبورشدن مثلا رب گوجه ی دوهزارتومنی رو20 هزارتومن بخرن وسفره های خالیشون خالی شدوپس بدن.ایشالادلاربیادزیر4000هزارتومن تادلالانابودبشن

    • کرمانشاه

      من این شعرحافظ رو خیلی خیلی دوست دارم . (خوش بود گر محکو تجربه آید به میان ، تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد ).

    • بدون نام

      شیطان را پرسیدند که کدام طایفه را دوست داری؟
      گفت: دلالان را !
      گفتند:‌ چرا؟
      گفت: از بهر آن که من به "سخن دروغ" از ایشان خرسند بودم، ایشان "سوگند دروغ" نیز بدان افزودند !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج