۷۷۹۴۳۰
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اردوغان: ما در مساله ادلب رو سفید شدیم

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات سوریه به خصوص ادلب گفت تاکنون تمام گام‌هایی که در سوریه برداشته‌ایم اشتباه نبوده و در امتحان ادلب نیز شکر خدا توانسته‌ایم روسفید شویم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات سوریه به خصوص ادلب گفت تاکنون تمام گام‌هایی که در سوریه برداشته‌ایم اشتباه نبوده و در امتحان ادلب نیز شکر خدا توانسته‌ایم روسفید شویم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد: اگر راه حلی بدون حضور ترکیه برای منطقه در نظر گرفته شود آن راه حل به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

اردوغان در نشست با اعضای حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت: درهای حزب عدالت و توسعه به سوی همه کس باز است.

وی ادامه داد: اکنون در اطراف ادلب ۱۲ نقطه نظارت تاسیس کرده‌ایم، شش نقطه نیز در دست روس‌ها و شش نقطه دیگر هم در دست ایران است. هر گونه تهدید از سوی حکومت اسد در ادلب از سوی روسیه و در داخل ادلب توسط ترکیه برطرف می‌شود.

اردوغان اضافه کرد: ما با تشکیل منطقه عاری از سلاح از یک سو از وقوع قتل عام و کشتار در ادلب جلوگیری کردیم و از سوی دیگر جلوی موج جدید و گسترده پناهجویان را گرفتیم.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: نشست چهارجانبه با حضور روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه برگزار می‌شود. اگر بحران ادلب بر اساس اهداف ما پیش نرود در این صورت نزدیک به یک میلیون پناهجو به کشورمان می‌آیند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: در کل بر اساس گام‌های برداشته شده، ۶۰ هزار پناهجوی سوری به کشورشان برگردانده شدند. ما در کنار مردم سوریه به دنبال حال بحران این کشور هستیم.

اردوغان اضافه کرد: در پایان بخشیدن به اشغالگری در شرق فرات مصمم هستیم. اگر برخی کشورهای حامی کریدور تروریستی، حمایت خود را قطع کنند، سریعتر اینکارا انجام می‌دهیم. سلاح‌هایی که به یگان‌های مدافع خلق داده می شود، برای چه کسانی استفاده می شود؟

اردوغان در ادامه با اشاره ضمنی به آمریکا گفت: ما با پول خودمان سلاح خواستیم اما ندادید اما سلاح‌ها را رایگان به تروریست‌ها می‌دهید. این مساله را چگونه در برابر جهان توجیه می‌کنید. با این نگرش و منطق امپریالیستی به جایی نمی‌توان رسید. این جنگ اقتصادی به راه افتاده در ترکیه نیز بی‌ارتباط با آنها نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      کرد ها تروریست نیستن من کرد نیستم اما میدونم که ادمهای بدی نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کردها بد نیستند ، اما کردهای پ ک ک که ادمهایی که هیچ ارتباطی به سیاست ندارند رو هم قتل عام میکنند تروریستند

    • جمشید

      بنده در ارومیه و در محله ای زندگی میکنیم که اکثریت کرد هستند و بدون هیچ نگاه خاصی برادرانه زندگی می کنیم و از اینکه همسایه های من کرد هستند احساس افتخار می کنم چون آدمهای شریفی هستند

    • بدون نام

      اردوغان ادمکش وخاین

    • بدون نام

      دمت گرم اردوغان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج