۷۷۹۵۱۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

«فؤاد حسین» از ریاست‌جمهوری عراق انصراف داد

پس از انصراف «فؤاد حسین» نامزد حزب دموکرات کردستان عراق، از نامزدی ریاست‌جمهوری عراق «محمد الحلبوسی» انصراف وی را نپذیرفت.

خبرگزاری فارس: در حالی که نمایندگان پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) وارد دور دوم رأی‌‌دهی برای انتخاب رئیس‌جمهور شده بودند، «فؤاد حسین» نامزد حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که از نامزدی برای این پست انصراف داده است.

پس از این انصراف، تلویزیون عراق اعلام کرد که «برهم صالح» نامزد حزب اتحاد میهنی کردستان عراق، رئیس‌جمهور عراق شد. اما سپس اعلام شد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان انصراف فؤاد حسین را نپذیرفته و از او خواسته استکه بصورت رسمى عقب نشینى خود را اعلام کند.

در شمارش آرای دور اول هیچ از نامزدها نتوانستند به حد نصاب دوم سوم آرا دست یابند و شمارش آرا به دور دوم کشید اما به یکباره «فؤاد حسین» اعلام کرد که از نامزدی ریاست‌جمهوری انصراف داده است.

با وجود عدم پذیرش انصراف «فؤاد حسین»، وی در روند رأی‌گیری دور دوم در پارلمان حضور ندارد و از صحن پارلمان خارج شده است.

این برای اولین بار در تاریخ پس از سقوط صدام است که انتخاب رئیس‌جمهور عراق با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو می‌شود؛ چرا که در دوره‌های پیشین یک نامزد واحد از سوی احزاب کردی معرفی و بدون مناقشه هم وی انتخاب می‌شد.

رأی‌گیری اخیر برای انتخاب رئیس‌جمهور، چهارمین جلسه‌ای بود که برای این منظور برگزار شد که هر بار نیز با عدم حد نصاب نمایندگان، به سرانجامی نرسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عراق مارو الگو وعکس عمل کردند : نماینده بعداز تائید شدن و رای آوردن به عنوان نمایندگان ملت رئیس دولت را بهش رای میدن که هم مجلس و هم گروها قبولش داشته باشند و امور اجرایی و مجلس با هم همصدا باشه .حالا اگر ایران تو مجلس بخوان اینکارو بکنند اولین گفتگو و ارائه طرح کاندید اولش راجب .... از رنگ مو و شرت هم عکس پخش میکنند !!! کار نمایندگان بجز اسم و بچه بازی هیچ منفعت و سودی نداشتن ....

    • بدون نام

      به ما چه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج