۷۷۹۵۸۶
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

برنامه دولت برای نگه داشتن نرخ دلار

عضو شورای پول و اعتبار گفت: برنامه دولت این است که نرخ ارز با ادامه روند کاهشی خود بر روی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تثبیت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و عضو شورای پول و اعتبار در نشست مشترک فعالان بخش تعاون در حوزه کشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس که امشب در محل اتاق تعاون برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین دستور کارهای نشست عصر امروز شورای پول و اعتبار موضوع ارز بود گفت: خوشبختانه با تصمیمات بانک مرکزی که البته اعلام نشده، نرخ ارز در حال تعدیل است.

وی با بیان اینکه روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد افزود: برنامه دولت این است که نرخ ارز با ادامه روند کاهشی خود بر روی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تثبیت شود.

این عضو شورای پول و اعتبار همچنین ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست عصر امروز شورا مطرح شد، بررسی وضعیت بدهی نظام بانکی به بانک مرکزی بود؛ در این زمینه بانکهای خصوصی در حال حاضر ۸۵ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکارند که اگر این رقم را در عدد ۷ به عنوان ضریب فزاینده پایه پولی ضرب کنیم ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از نقدینگی کشور ناشی از بدهی بانکهای خصوصی به بانک مرکزی است.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع مطرح شده دیگر در نشست شورای پول و اعتبار، درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مستثنی کردن دو خودروساز بزرگ از انحصار دریافت تسهیلات بانکی است افزود:هم اکنون شرکت های خودروسازی منابع قابل توجهی از اعتبارات بانک مرکزی را به خود اختصاص می دهند و این موضوع باعث شده تا شرکت های کوچک از جمله تعاونی ها از دریافت تسهیلات بانکی محروم باشند.

رئیس اتاق تعاون ایران به مشکلات شرکت های تعاونی و اتحادیه های سراسری در حوزه منابع مالی اشاره کرد و گفت: هم اکنون بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در بخش تعاون عملکردی مشابه و حتی بدتر از بانکهای تجاری در تخصیص منابع به فعالان بخش تعاون دارد.

تخصیص ٨٠ درصد منابع بانک توسعه تعاون به بخش غیرتعاونی

وی افزود: بر اساس اساسنامه بانک توسعه تعاون باید ۷۰ درصد منابع این بانک به بخش تعاون و ۳۰ درصد مابقی نیز به بخش های غیرتعاونی اختصاص یابد اما در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از منابع بانک توسعه تعاون به بخش غیرتعاونی تخصیص پیدا کرده است و سهم بخش تعاون از منابع این بانک حدود ۱۵ درصد بوده است.

عبداللهی با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود از محل فروش اموال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به افزایش سرمایه این بانک تخصصی اقدام شود اما در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان به اینکه بخش تعاون کشور هیچ کمبودی در حوزه قوانین بالادستی ندارد، افزود: مهمترین مشکل ما در حوزه اجرای قوانین است و انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که بر وظیفه دیگر خود نظارت بر اجرای قوانین است اهتمام بیشتری داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از فعالیت بخش تعاون در اقتصاد در حوزه فعالیت های مربوط به بخش کشاورزی است، خطاب به اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابراین بیشترین نگاه اتاق تعاون و فعالان این بخش به این کمیسیون است تا کمک کنند قوانین بخش تعاون به خوبی اجرا شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تثبیت رو ۱۱هزار تومان دلار ۳۸۰۰تومان بوده ۱۱هزار بشه دولت خوب کاری کرده خاکن

    • بدون نام

      عزیز برادر به چه علت بر روی یازده هزارتومن اسرار دارید بگذارید مردم رنگ آسایش را دوباره ببیینن. حالا اگر پایین تر بیایید از سرمایه جنابعالی کاسته خواهد شد که چنین نظر کارشناسی نپخته ای داده اید

    • بدون نام

      اروپاييها خيلي خوبند ،،،ولي باورهاي غلط دارند،،،و خوب بودن انها را مردم كشورهاي ديگر به خاطر تبليغات دشمنانشان نمي دانند و از انها هراس دارند،،،،

    • بدون نام

      البته که برنامه بانک مرکزی اعلام نشده به دلیل اینکه هیچ برنامه‌ای نبوده اصلا،دلیل بالا رفتن نرخ دلار نبود عرضه است نه جو روانی ونه حباب و این منطقی همیشه وقتی عرضه نسبت به تقاضا بیشتر باشه گرون میشه ولی هیچ توجهی برای پاین امدنش نیست

    • سعیدا

      متوجه ایید که دولت نمیزاره ارز از 11 هزار تومان پایینتر بیاد چون تو سود ضرر میکنن این روند افزایشی هم برای پرداخت بدهی های بانکها به بانک مرکزی بود البته برای جبرانش دست کردن تو جیب مردم نفری 500 هزار تومان ناقابل از هر ایرانی با

    • محمدرضا بختیار

      چرا مسئولین ما در پی رشد چند برابری نرخ ارز و دلار هستند ای کوته فکران و ای خسران تعضف و سست ذهن اینگونه اقدامات شما خدمت به ملت و کشاورز و راننده نیست اینگونه تصمیمات مایه مباهات و پا گرفتن بیشتر از دست دادن ارزش پول ملی را به ارمغان دارد تو چکاره خزانه و بازار ارز کشور هستی که نرخ ۱۱۰۰۰هزار تومانی تثبیت می کنید ننگ بر شما باد که فردا دوباره محصولی چون فساد و فرار ندارید!!!

    • بدون نام

      چرا به 3700 قبل نرسه ورو 11000 بمونه ،مسخره ها 5 برابرش کردید که مردم به 3 برابر راضی وناچار شوند ،کلاشها

    • بدون نام

      اون موقع که میرفت بالا دولت کاری نداشت حالا که میاد پایین میخوان جلوش بگیرن چقدر شیطانید بعد میگید آمریکا شیطان است.

    • بدون نام

      لازم نیست زحمت بکشه ،چندروز دیگه دوباره میره بالا اخه اتفاق خاصی نیفتاده صلح کردیم مردم ساده لوح دولت میخواد ارز بخر جنس های مردم و بریزه تو بازا این کارو کرده بزار تحریم نفتی شروع بشه این حباب ها باد میکنن و تا مرز بیست هزار تومان هم میرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما لطفا جو خراب نکن

    • اکبری

      قیمت دلار باید طوری بشه که بین خرید وفروشش زیادفرقی نباشه که مردم بخوان ذخیره کنن برای سرمایه گذاری ...

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه انشاالله که میخوان نرخ دلار ۱۰ و یا ۱۱ هزار تومان باشه که سه برابر باشه!!!!!!!
      همش به سود خودشونه و به ضرر مردم بدبخت بیچاره
      دلار بیشتر از هزار تومن نمی ارزه به خدا

    • بدون نام

      اگه دوباره تیتر بزنی نقدینگی زیاده ریال پهن شده به جو روانی دامن بزنی مردم برن دلار بخرن پدرتو در می یارم اگه مردی نظرمو چاپ کن

    • بدون نام

      قیمت دلار دست دولته چه بالا بردنش چه پایین اوردنش خاک بر سر ملت نفهمی که بازیچه اینا شدن

    • بدون نام

      دولت بیخود کرده که نرخ دلار را ده تا یازده هزار تومان میخواهد تثبیت کند باید بر گردد به سال نود پنج

    • بدون نام

      دولت تو این مدت هم خزانه را پر کرد هم اقا زادها را کلفت کرد

    • مجتبی

      هم وطنان عزیز من کارم بیزینس هست و کاملا به بازار ارز اشراف دارم ، همون زمان که دلار هر روز میرفت بالا میدیدم که مردم عادی که هیچ سررشته ای از بازار ارز ندارن اومدن دلار میخرن ، پیرمرد خونه فروخت ، خانم و آقای فرهنگی بازنشسته کارمند ، بازاری و افراد عادی همه هجوم آوردن دلار خریدن بدون اینکه بازار رو تحلیل کنن ، خوب مشخصه که الان همه متضرر میشن - نظر حقیر اینه که اگه تو کاری سررشته نداریم ورود نکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج