۷۷۹۵۹۲
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

اثرات کاهش نرخ دلار بر صنعت خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به این که خودروسازان و قطعه‌سازان ارز مورد نیاز خود را از بازار ثانویه تامین می کنند، کاهش اخیر نرخ ارز در بازار آزاد تاثیری بر کاهش هزینه‌های تولید و قیمت‌ها در صنعت خودرو و قطعه‌سازی نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به این که خودروسازان و قطعه‌سازان ارز مورد نیاز خود را از بازار ثانویه تامین می کنند، کاهش اخیر نرخ ارز در بازار آزاد تاثیری بر کاهش هزینه‌های تولید و قیمت‌ها در صنعت خودرو و قطعه‌سازی نخواهد داشت.

شهرام آزادی در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه دولت خودروسازان و قطعه‌سازان باید ارز مورد نیاز خود برای واردات مواد اولیه و قطعات را از بازار ثانویه تامین کنند که نرخ دلار در آن در چند ماه اخیر به طور میانگین حدود ۸۰۰۰ هزار تومان بوده است؛ بنابراین کاهش اخیر نرخ ارز در بازار آزاد تاثیری بر قیمت‌ها و هزینه تمام شده تولید در صنعت خودرو و قطعه‌سازی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که تعیین کننده قیمت‌ها در صنعت خودرو است، نرخ ارز در بازار ثانویه است که در صورت کاهش آن هزینه‌های تمام شده تولید در این صنایع نیز کاهش خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته کاهش نرخ ارز در بازار آزاد تاثیر مثبتی بر نرخ خودروها در بازار آزاد دارد، زیرا قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار آزاد به طور روانی از نرخ ارز آزاد تاثیر می‌پذیرد و به همین دلیل با کاهش اخیر نرخ ارز در بازار آزاد شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار آزاد بودیم؛ ضمن آن که در صورت تثبیت نرخ ارز آزاد، در روزهای آینده باز هم شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد خواهیم بود.

آزادی با بیان این که برخلاف قیمت‌ها در بازار آزاد، قیمت خودرو در کارخانه‌های سازنده هنوز متناسب با رشد نرخ ارز در بازار ثانویه و همین طور رشد چند ماه اخیر قیمت مواد اولیه افزایش نیافته است، تصریح کرد:

خودروسازان و قطعه‌سازان با قیمت‌های فعلی با زیان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بنابراین یا باید نرخ ارز در بازار ثانویه و همچنین قیمت مواد اولیه به نرخ‌های سال گذشته بازگردد یا دولت اجازه افزایش قیمت خودرو در کارخانه‌های سازنده متناسب با افزایش هزینه‌های تولید در چند ماه اخیر را بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج

      چی میگی قیمت خودرو بی کیفیت خیلی باید پایین باشه نه اینکه تازه باید افزایش قیمت بدین بی برنامه ها

    • بدون نام

      این هم یک بازی دیگه بود.

    • یوسف

      چقدر از سایپا و ایران خودرو گرفتی

    • بدون نام

      حرف مفت زده، تعطیل کنند واردات آزاد بشه،ما هم باشیم مثل کردستان عراق،افغانستان در خصوص خودرو،شرکتهای خارجی بیایند،خسته شدیم از دست دو تا شرکت مسخره.......

    • سعیدا

      یاد ضرب المثل شتر مرغ افتادم که میگه سواری بده میگه مرغم میگه پرواز کن میگه شترم این قطعه سازها و خودرو سازها وقتی دلار گرون میشه میگن چون مواد اولیه و وارادات قطعه رو از بازار ازاد تهیه میکنیم خودرو باید گرون بشه تا بتونیم خودرو رو تولید کنیم تا دلار ارزون میشه میگه ما خودرو رو با ارز ثانویه تهیه میکنیم و ربطی به ارز ازاد نداره اینا تو کلاه برداری و دزدی و چپاول بیت المال و مردم با دولت دستشون تو یه کاسه است دروغ هم که سبقت میگیرن از هم

    • زهرانیک اقبال سیسخت

      سرت به تنت زیادی

    • علی

      ای بیشرفها
      تا الان که با گرونی دلار قیمتها رو لحظه ای بالا میبردید
      حالا ارزون شدن دلار هیچ تاثیری تو قیمت خودرو نداره ؟؟؟؟؟؟!!!!
      خداییش اگه مردم غیرت داشته باشن در کارخونه هاتونو گل میگیرن

    • بدون نام

      تادیروز انلاین بود العان که میخواد کم بشه برنامه فرق کرده شما با این کارتون بهانه دست دیگران می دید میخوای وسیله یدکی ماشین بخری پوشک بخری برنج بخری و... میگی چرا گرونه میگه چون رب گوجه گرون شده اونا تواین چهل سال اگه سودس نداشتن داخل این ۶ماه اخر تلافی کردن دولت باید جلوگیری کنه ن حمایت

    • بدون نام

      کلاهبرداری متقلب همش دنبال جو سازی و گرانی هستند تا بتوانند آشغال های تولیدی شون را به مردم غالب کنند .

    • مونتلا

      دزدها رو پرورش دادیم حالا چوب بخوریم حقمون است مردم آینده رو خراب نکنید و حق مون رو از این دولت بگیریم

    • بدون نام

      حالا ارز ثانویه بود اینطوری پدر مردم را در آوردند؟لعنت خدا براین خودرو سا زها.

    • ایرانی

      خیلی جالبه‌‌‌‌‌‌‌‌..اگه دلار پایین بیاد تاثیری برنرخ قطعات خودرو وسایر کالاها نداره ولی اگه دلار بالا بره تاثیر مستقیم برافزایش کالا داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج