۷۷۹۷۳۷
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ابتکار: خانواده‌های ایرانی لکنت زبانی دارند

معاون رئیس جمهور در امور بانوان از تعریف شاخص‌های خانواده شکوفا در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهور در امور بانوان از تعریف شاخص‌های خانواده شکوفا در کشور خبر داد.

معصومه ابتکار در جلسه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی بیان کرد: لرستان بیست و یکمین استانی است که طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی در آن کلید خورده و امیدواریم موفق عمل کند .

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان کشوری توجه به کانون خانواده است زیرا امروزه موضوع آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابتکار اضافه کرد: امروزه تحولات اجتماعی روز به‌ روز توجه جوامع به خانواده را بیشتر کرده است، خانواده پایدارترین مامن برای حمایت از آحاد جامعه و کانون پرورش، رشد و الهام‌بخشی نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه در جوامع توجه زیادی به خانواده و زنان می‌شود و برای آنها حمایت‌های ویژه قائل می‌شوند، بیان کرد: زنان باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نقش‌های خانوادگی را خوب ایفا کنند و تاکید می‌شود آقایان در کنار خانواده‌هایشان نقش‌ها و مسئولیت‌های پررنگی بگیرند.

بحث آسیب‌های خانواده مورد توجه دولت و شورای اجتماعی

ابتکار یادآور شد: تلاش‌های زیادی برای بحث خانواده داریم، در بحث اقتصاد و موضوع اشتغال که یکی از مهمترین رویکردهای دولت دوازدهم است، دکتر روحانی برنامه‌های مختلفی را تعریف کرده‌اند که بسیاری از آنها رو به پیشرفت است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: بحث آسیب‌های خانواده مورد توجه دولت و شورای اجتماعی است و برنامه‌های مختلفی در این رابطه در دست اجرا داریم.

ابتکار افزود: در زمینه مهارت‌های زندگی برای خانواده ستاد ملی زن و خانواده مصوبه‌ای دارد که هفته گذشته دولت آن را ابلاغ کرد و آن هم تقسیم کار ملی بین دستگاه‌ها در موضوع آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج و مهارت‌آفرینی‌های که باید برای جوانان شود بود.

وی در ادامه گفت: مطالعات ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد بخشی از آسیب‌هایی که برای خانواده‌ها حادث می‌شود، مربوط به تاثیر تحولات دوران معاصر، انقلاب دیجیتال، نوع روابط اجتماعی که در جوامع شکل گرفته و یک سری آسیب‌های درونی جوامع است.

ابتکار با بیان اینکه اختلال ارتباطی امروز به عنوان مهمترین مسئله خانواده در سطح دنیا و کشور شناسایی شده و یک معضل است، افزود: از این رو گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی با کمک سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و گروه‌های مرجع سیاسی می‌توانند تاثیرگذار باشند .

وی بیان کرد: ما سعی داریم این معضل را در یک دوره در دولت دوازدهم به طور خاص با کمک سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاهیان که کار مطالعاتی و تحقیقاتی را انجام می دهند و با کمک احزاب و گروه‌های مرجع سیاسی جامعه که امروز تاثیرگذارند به سرانجام برسانیم و معتقدیم احزاب می‌توانند در جامعه در حوزه‌های اجتماعی راهگشا و تعیین‌کننده باشند.

ابتکار با بیان اینکه به بحث اختلال ارتباطی داخل خانواده‌ها پرداخته‌ایم، گفت: می‌خواهیم موضوع خانواده را به یک گفت‌وگوی ملی تبدیل کنیم، از یک طرف بحث خانواده، اهمیت آن و آسیب‌ها را به یک سطح گفت‌وگوی ملی در همه بخش‌ها برسانیم. باید در آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، بخش‌های دولتی، شهرداری و شوراهای شهر به این موضوع پرداخته شود.

این معاون رئیس جمهور افزود: باید با سازوکارهای حمایتی از نظر مقررات و قوانین، رویکردها، سیاستها به درون خانواده‌ها و مهارت‌های ارتباطی توجه شود.

ابتکار در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: الان یک لکنت زبانی در خانواده‌های ایرانی وجود دارد و داخل خانواده سوء تفاهم‌ها بالاست.

وی یادآور شد: به دلیل عدم امکان مفاهمه و انتقال مفاهیم بین افراد خانواده خشونت افزایش پیدا می‌کند. این لکنت باعث می‌شود به جای اینکه اعضای خانواده پیوندهای قوی داشته باشند گسست بوجود آید و اعضا از هم جدا می‌شوند.

ابتکار تصریح کرد: یک دلیلش شاید این است که همه درگیر فضای مجازی در عصر دیجیتال هستند و اتفاقی است که الان در حال رخ دادن بوده و زنگ خطری بوده که همه صاحب‌نظران اعم از جامعه‌شناسان و روانشناسان نسبت به آن نگرانند.

وی اظهار کرد: ما برای اینکه به این موضوع بپردازیم با انجمن جامعه‌شناسی ایران وارد کار شدیم و در سطح ملی این کار یعنی گفت‌وگوی ملی در مرحله اول در ۳۱ استان و در مرحله بعد در ۵۰ نقطه کشور با مشارکت جوامع محلی و تسهیل‌گران انجام می‌شود.

این معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ارتقاء مهارت‌های ارتباطی باید انجام شود و شکاف بین نسلی برداشته شود، گفت: طرح گفت‌وگوی ملی به صورت همزمان با آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، تشکل‌های سراسری مانند انجمن اولیا و مربیان و سازمان دانش‌آموزی پپش می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال تعریف شاخص‌های خانواده شکوفا هستیم و در قالب آنها برای هر استان و شهرستان یک وضعیت درنظر می‌گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجاش شما از سفارت امریکا رفتی بالا به مقام رسیدی وبچهات هم فرستادی کشور امریکا وبجاش ما ملت لکنت که جای خود کور و کر شدیم

      پاسخ ها

      • ح

        کاش از رو دیوار سفارت ...می افتاد پایین

    • بدون نام

      .. دیگه. حال آدمو بهم میزنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند دهنتو یا لطفا ساکت شو ...

      • بدون نام

        باشه بابا سانسور کن اونایی که باید میفهمیدن خودشون فهمیدن.

    • بدون نام

      شما دولتیها بدتر هستید

    • یه دل شکسته

      باو چی میگی

    • ترسو

      بهتره بگي مردم ايران لكنت مغزي دارن كه شماها رو تحمل ميكنن !

    • مهرداد

      لکنت زبان باعثش بنزینای وارداتی هست، قضیه رو میدونی که؟؟

    • مهدی مقامی زاده

      خودت لکنت زبان داری ..پف زیر چشمت و ندیدی انگار

    • بدون نام

      برو بابا تو دیگه خیار کدوم سالادی

    • بدون نام

      بله خانم ابتکار که ابتکار عمل دست شماست .اگر وضع شما مثل مردم عادی توی بحران تنش بود شما هم لکنت زبان داشتید .موقعیت ومکنت ومال دارید دکترا هم به لطف انقلاب گرفتید الان لکنت ندارید.خدا برکت بده به تسخیر سفارت توسط شما

    • بدون نام

      بخاطر اینه شماها جای آدمای لایق نشستید

    • بدون نام

      اینم داره قاط میزنه مثل وزیر بهداشت

    • بدون نام

      اومدم نظرمو بنویسم دیدم ملت فهیم از خجالتت دراومدند خخخ

    • بدون نام

      جواب نداری چون قدرت وزورت زیاده هرچه به مردم توهین کنی میتونی .مرگ بر آمریکارا ماملت باید بگیم ولی بچه های شما درآمریکا بهترین زندگیرا دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج