۷۷۹۹۰۹
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

دستگیری ۱۷ نفر از مخلان حمل و نقل در قزوین

سرپرست دادستانی قزوین گفت: تا روز گذشته تعداد ۱۷ نفر از مخلان در امر حمل‌ونقل استان دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دادستانی قزوین گفت: تا روز گذشته تعداد ۱۷ نفر از مخلان در امر حمل‌ونقل استان دستگیر شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن کرمی، اظهار کرد: موضوع مشکلات صنفی در امر حمل‌ونقل موضوعی است که وجود دارد و باید به این واقعیت توجه کرد و به نحو شایسته‌ای به آن پرداخت.

وی ادامه داد: راهکار‌هایی هم برای این وجود دارد، رانندگان نمایندگان و اتحادیه و صنف دارند و مطالباتشان از این طریق قابل‌پیگیری است که در چند برهه این مطالبات به نحو مقتضی شنیده شد و پاسخ دریافت کرد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه به یاد دارم رانندگان شرکت نفت در برهه‌ای از نبود محلی به‌عنوان استراحتگاه گله‌مند بودند، خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق صنف مطرح و پیگیری و در استان قزوین نیز برای این رانندگان محل استراحت و سرویس پیش‌بینی شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: موضوع بیمه تکمیلی رانندگان یکی دیگر از درخواست‌های این صنف بود که بعد از پیگیری‌های لازم انجام شد و رانندگان بدون اینکه بخواهند ریالی پرداخت کنند از محل کمیسیون مربوط به شرکت‌های باربری بیمه تکمیلی آن‌ها تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه این موارد نمونه‌ای از پیگیری‌هایی است که به نتیجه رسیده و مسیر خود را طی کرده است، تشریح کرد: بی‌شک دستگاه قضا در مقابل اعمال خلاف دغدغه‌های صنفی رفتار متناسب با آن را خواهد داشت چرا که در حال حاضر برخی به دنبال ایجاد ناامنی و متوقف کردن چرخه حمل‌ونقل در کشور هستند که این موارد غیر از موارد مطالبات صنفی است.

سرپرست دادستانی قزوین افزود: همچنین بسیاری از رانندگان به ما مراجعه و از وضع مشکلات صنفی خود و اخلال‌گرانی که در امر حمل‌ونقل اخلال ایجاد می‌کنند، گله کرده‌اند.

وی تأکید کرد: افراد متخلف بعضاً فریب‌خورده هستند و برخی نیز از عوامل و دست‌های محرک به شمار می‌روند که در این ماجرا دستگیر شده‌اند و تا روز گذشته تعداد ۱۷ نفر از مخلان در امر حمل‌ونقل استان دستگیر شدند.

کرمی عنوان کرد: برخی از دستگیرشدگان مطالبات صنفی ندارند و حتی برخی نیز صاحب کامیون و یا راننده وسایل نقلیه نیستند بلکه افرادی هستند که با تحریک دیگر افراد می‌خواهند اوضاع را متشنج جلوه دهند و بحث امنیت جامعه را مختل کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در بین دستگیرشدگان افرادی دیده شده‌اند که در تاریکی شب به‌سوی ماشین‌های سنگین سنگ پرتاب کرده و در بیابان متواری شده‌اند. بی‌شک این عمل و شخص مربوطه، به‌دنبال مطالبات صنفی نیست بلکه فریب‌خورده هستند که با وجه یا وعده‌ای برای ایجاد ناامنی در جاده‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله تحقیقات در خصوص دستگیرشدگان این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم پرونده را کامل کنیم، اگر محاربه آن‌ها محرز شود بی‌شک تقاضای اشد مجازات را برای این افراد خواهیم داشت که حکم محاربه اعدام خواهد بود.

سرپرست دادستانی قزوین اعلام کرد: حجم زیادی از تردد‌های کامیون‌داران در استان قزوین انجام می‌شود چرا که قزوین کریدوری برای اتصال است و در طول روز چند هزار تردد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این موضوع جنگ روانی برای ملتهب کردن کشور است و واقعیت خارجی ندارد به تردد و فعالیت کامیون‌ها و وسایل سنگین اشاره و عنوان کرد: طی صحبت با مسئولین شهر و مسئولان شهرک‌های صنعتی پرسیدم آیا بار شرکت‌ها بر زمین مانده است، عنوان کردند خیر؛ به‌اندازه کافی کامیون وجود دارد و بار‌ها نیز به طور کامل جابجا شده است.

کرمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت حمل‌ونقل در آرامش است، افزود: ممکن است برخی با رفتار‌های ایذایی علیه کامیون‌داران و یا پرتاب سنگ بخواهند خللی در این امر ایجاد کنند که موفق نخواهند شد. اگر مواردی نادر هم اتفاق بیفتد در برابر آن هزاران تردد و حمل بار دیده نخواهد شد.

وی تأکید کرد: رانندگان هوشمند ما متوجه سوءاستفاده دشمنان شده‌اند و وارد بازی دشمن نمی‌شوند. اطمینان می‌دهم زحماتی که مراجع انتظامی و امنیتی در پوشش امنیتی جاده‌ها برقرار کردند موجب شده جاده‌ها در امنیت کامل به سر ببرند.

این مقام قضایی اضافه کرد: ۲ روز گذشته جلسه مفصلی در شورای تأمین استان با حضور اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت برای بررسی مطالبات برخی از اصناف داشتیم تا راه‌کار‌هایی برای حل مطلوب‌تر و سریع‌تر مشکلات اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه طبق پیگیری‌های صورت گرفته حجم زیادی لاستیک از بنادر به مقصد شهر‌ها بارگیری شده و در حال ارسال است، گفت: باید در خصوص سهمیه توزیع لاستیک در استان نیز تدابیری اندیشیده شود تا بازار و مغازه‌ها از وجود کالا بهره‌مند باشد تا کامیون‌داران بتوانند نیاز خود را از مغازه‌ها تهیه کنند.

سرپرست دادستانی قزوین در پایان بار دیگر به افراد سودجو هشدار داده و خاطرنشان کرد: هیچ‌چیزی را با امنیت و آرامش مردم معامله نخواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر یکیشون اعدام بشه دیگه درس عبرتی میشه برا بقیه که همچین غلطی نکنن. چی گیرتون میومد که عین راهزنان از پشت کوه یهو میاین وسط جاده ها و حمله میکنید به ماشینا؟احمقای پست فطرت.

      پاسخ ها

      • قاسمی

        یکی ازاین اوباشها را اعدام کنید تا درس عبرتی باشه برای دیگران

      • بدون نام

        دولت باید حکم تیر صادر کنه و همچنین تمام کامیون های اعتصابی رو لاستیکشون رو با تیر بزنه تا نقره داغ بشن. یه مشت عملی مفتخور که با ماشین های از رده خارجشون سالهاست دارن غیرقانونی کارمیکنند و همه یا مصرف مواد دارن یا تو کار قاچاقند . دولت باید سفت جلوشون درآد وگرنه اعتصاب باب میشه

      • بدون نام

        باید با یک کامیون مخصوص مثل تله عمل کنند و بزارن مهاجمین که اومدن تک تیرانداز ها همه رو از کمر به پایین بزنند که تا وقتی زنده هستند درس عبرتی برای دیگران باشند

    • بینام

      مشکل کشوربایددولت حل کند

    • بدون نام

      زنداناپرشدن چقدربگیروببندمشکل حل کن اگه زرنگین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به زندان نیاز نیست. یه لیست از شماره پلاک ها تهیه کنه و دیگه نذاره بار بگیرن از بندر. . خودشون میان معذرت خواهی و خواهش و تمنا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج