۷۷۹۹۸۷
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

هرمیداس باوند: رای دیوان لاهه پیروزی بود

داود هرمیداس باوند، کارشناس مسایل بین الملل می‌گوید: رای دیوان لاهه یک پیروزی برای ایران است. با ابن تصمیم افکار عمومی جهانیان تعدیل و تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران در جهان خنثی خواهد می شود.

داود هرمیداس باوند، کارشناس مسایل بین الملل می‌گوید: رای دیوان لاهه یک پیروزی برای ایران است. با ابن تصمیم افکار عمومی جهانیان تعدیل و تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران در جهان خنثی خواهد می شود.

قضات دیوان لاهه امروز به اتفاق با اعلام اینکه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا به سبب نقض عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال ۱۹۵۵بین دو کشور را دارند، رای به لغو تحریم های دارویی، غذایی،بشردوستانه و هوایی آمریکا علیه ایران دادند.

قضات دیوان بین المللی کیفری لاهه در قرائت رای خود اعلام کردند، دیوان دریافته است که برخی از تحریم های ضد ایرانی آمریکا مرتبط با برخی از حقوق و تعهدات طرفین در معاهده مودت است.

باوند افزود: از سوی دیگر این اقدام دیوان لاهه می‌تواند مبنای عمل اتحادیه اروپا قرار گیرد و زمینه را برای گسترش همکاری‌ها با اروپا هموار کند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی یادآور شد: تصمیم اخیر لاهه، قرار موقت بوده و حکم نهایی نیست. در این رای اقدامات کشور آمریکا به عنوان مصداق نقص تعهدات دوست شناخته شده است، لاهه به آمریکا توصیه کرده تا آن دسته‌ از تحریم‌هایی که ناظر به مسائل حوزه تامین دارو، کشاورزی و حمل و نقل هوایی است، متوقف شود.

باوند در ادامه با ذکر دیگر ابعاد مثبت این قرار موقت یادآور شد: دارو و مواد غذایی جزو مستثناهای تحریمی از سوی شورای امنیت است و در این قرار موقت هم بر توقف تحریم این قبیل کالاها تاکید شده است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: در این قرار علاوه بر مواردی که ذکر آن رفت، تاکید شده است تا آن دسته از تحریم‌هایی که آثار جبران ناپذیری بر مردم ایران دارد هم باید متوقف گردد.

باوند در خصوص سرانجام رای لاهه گفت: به آمریکا در قرار موقت دادگاه لاهه توصیه شده است تا مواردی که ذکر شد را کنار گذارد و اگر این تصمیم منجر به حکم نهایی شود، طرفی که حکم به حقانیت او داده شده است می‌تواند در شورای امنیت سازمان ملل خواسته خود را مطرح کند. هرچند شورای امنیت در مواردی یک طرف آن کشوری مانند آمریکا باشد، طفره می‌رود. بخصوص در این باره که ترامپ صراحتا اعلام کرده بود خود را متعهد به اجرای تصمیمات دیوان نمی‌داند.

هیرمداس باوند در خصوص عکس‌العمل آمریکا نیز افزود: به نظرم، آمریکا تمایلی بیشتر پیدا خواهد کرد تا اختلافات موجود را به صورت مسالمت‌آمیز و دوجانبه حل و فصل کند و این تصمیم لاهه موجب خواهد شد تا از طریق گفتگو‌های منطقی مسائل را حل نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادمین مارا در گیر لاهه نکنن یه بار میگه بیارزش یه بار میکه نتیجه نمیده چند رقم حرف زدن

    • بدون نام

      بسیار خوب و منطقی , انشاالله خدا به ترامپ دیوانه یه مقدار عقل و فهم و شعور عنایت کند تا بفهمه دوران زورگویی در دنیا به اتمام رسیده

    • بدون نام

      از کدوم پیمان مودت و دوستی بین ایران و آمریکا استفاده کردید

    • بدون نام

      نتیجه این پیروزی چی بود برای ملت مستر باوند؟

    • بدون نام

      لعنت بر ظالمان زورگو

    • بدون نام

      رأی دادگاه لاهه :حق با شماست، ولی پلو معاویه چربتره... غذا و دارو راکه قراره رفیق روسیه دربرابر نفت بده، چرارفتید التماس کردید به دادگاه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج