۷۷۹۹۹۷
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

طراحان داخلی سری ۳ با یکپارچه کردن طراحی سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنسول میانی، نمای یک‌دست و زیباتری را به کابین بخشیده‌اند. طراحی نازک‌تر چراغ‌های عقب ما را به یاد Z۴ و X۴ می‌اندازد که چندی پیش معرفی شدند و باید انتظار داشته باشیم که این سبک را در مدل‌های جدید‌تر کمپانی آلمانی نیز ببینیم.

وبسایت دنده 6: همیشه از سری ۳ به عنوان یک الگو و خودرویی ویژه در میان خودروهای سدان اسپرت یاد می‌شود. بی ‌ام ‌و نیز هرچند سال یک بار اقدام به بروزرسانی این خودروی دوست داشتنی می‌کند تا همچنان به پادشاهی در این سگمنت ادامه دهد. سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، حالا و در نمایشگاه پاریس، زمان رونمایی از نسل جدید سری ۳ فرا رسیده است.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

طول مدل 2019 به نسبت قبل 76 میلی‌متر افزایش داشته و فاصله میان دو محور نیز 41 میلی‌متر بیش‌تر شده است. در ضمن محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب 43 و 21 میلی‌متر عرض بیش‌تری نسبت به قبل دارند. با این که سری 3 بزرگتر از قبل شده است، اما وزن آن 55 کیلوگرم کاهش داشته که یک دست‌آورد مهم برای بی ام و محسوب می‌شود. همچنین ضریب درگ 0.26 این سدان دلیلی دیگر برای اثبات طراحی بسیار خوب بدنه سری 3 به شمار می‌رود.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

طراحی جدید داخلی و خارجی

با نگاه کردن به تصاویر، تغییر ابعاد را چندان نمی‌توان حس کرد. می‌توان گفت که اصالت سری ۳ با وجود چند تغییر ریز و درشت طراحی در نسل جدید نیز حفظ شده است. چراغ‌های LED در جلو بزرگتر و خشن‌تر از قبل به نظر می‌رسند که به جلوپنجره کلیوی شکل همیشگی متصل شده‌اند.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

کم‌ترین تغییرات را می‌توان در نمای کناری پیدا کرد و سقف مقداری انحنای بیش‌تری نسبت به قبل دارد. چراغ‌های عقب نیز کمی کشیده‌تر شده‌اند و از نمای کناری نیز می‌توان آن را مشاهده کرد.

طراحی نازک‌تر چراغ‌های عقب ما را به یاد Z4 و X4 می‌اندازد که چندی پیش معرفی شدند و باید انتظار داشته باشیم که این سبک را در مدل‌های جدید‌تر کمپانی آلمانی نیز ببینیم. البته می‌توان ردپایی از طراحی چراغ‌های عقب لکسوس RC را نیز در سری 3 جدید مشاهده کنیم.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

طراحان داخلی سری ۳ با یکپارچه کردن طراحی سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنسول میانی، نمای یک‌دست و زیباتری را به کابین بخشیده‌اند. به طور استاندارد صفحه نمایش ۸.۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. این امکان نیز وجود دارد که مشتریان صفحه نمایش‌ ۱۲.۳ اینچی را جایگزین این صفحه آمپر کنند و صفحه نمایشی ۱۰.۲۵ اینچی را به جای نسخه ۸.۸ اینچی سفارش دهند.

مشخصات فنی سری 3

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

خریداران آمریکایی فعلا تنها یک گزینه با نام ۳۳۰i برای انتخاب دارند. در این مدل، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر در زیر کاپوت قرار می‌گیرد که می‌تواند قدرت ۲۵۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متری را به راننده تقدیم کند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در کنار این موتور قرار می‌گیرد. همچنین خریداران می‌توانند بین مدل محور عقب یا تمام چرخ متحرک انتخاب داشته باشند. مدل محور عقب به ۵.۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. در صورت انتخاب کیت M، ویژگی‌های فنی بیش‌تری مانند سیستم تعلیق سفت‌تر و کمک‌فنر‌های انطباقی نیز به خودرو اضافه می‌شود.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

مدل‌های M340 و M340 xDrive کمی دیرتر به بازار روانه خواهند شد. در این مدل‌ها یک موتور 3 لیتری توربوشارژر 6 سیلندر که قدرت خروجی 382 اسب‌بخاری و گشتاور 500 نیوتون‌متری دارد در خودرو قرار می‌گیرد. شتاب این مدل حدودا 4.2 ثانیه اعلام شده است.

یک نمونه هیبرید plug-in با اسم 330e نیز برای این سدان اسپرت وجود دارد که در سال 2020 وارد بازار آمریکا خواهد شد.

نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی

در اروپا طیف موتورهای گسترده‌تری برای خریداران در دسترس خواهد بود. موتور ۴ سیلندر بنزینی ۳۲۰i قدرت ۱۸۱ اسب‌بخاری و مدل ۳۳۰i قدرت ۲۵۵ اسب‌بخاری را تحت سلطه راننده در می‌آورند. دو موتور توربوی دیزلی با نام‌های ۳۱۸d و ۳۲۰d نیز به ترتیب می‌توانند ۱۴۸ و ۱۸۸ اسب‌بخار تولید کنند. یک نسخه ۶ سیلندر دیزلی با نام ۳۳۰d نیز برای سفارش وجود دارد که ۲۶۲ اسب‌بخار قدرت خروجی دارد. در اروپا تنها مدلی که با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود، ۳۲۰d است که البته امکان دارد در آینده سیستم چهار چرخ متحرک برای موتورهای دیگر نیز قابل انتخاب باشد.

قیمت

تکنولوژی‌های جدید و زیادی برای مدل ۲۰۱۹ سری ۳ در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال گیربکس می‌تواند با سیستم مسیریابی و کروز کنترل انطباقی هماهنگ شود تا تعویض‌های دنده هوشمندانه انجام گیرد. در این صورت در ترافیک‌ها به جای ترمزگیری، گیربکس می‌تواند با کاهش دنده سرعت خودرو را کاهش دهد. همچنین در سرعت‌های کم (زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت) می‌توان کنترل خودرو را در ترافیک‌ها به کامپیوتر سپرد.

قیمت ۳۳۰i و ۳۳۰i xDrive به ترتیب از ۴۰ هزار و ۴۲ هزاردلار دلار آغاز می‌شود و مشتریان در آمریکا می‌توانند این دو مدل را سفارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم چی سوار میشین بعد ما پژو پارس سوار میشیم خر کیفیم که تولید داخل سواریم با 80 میلیون تومن

    • بدون نام

      کلی تکنولوژی جدید اضافه شده
      کلی قیافه ماشین بهتر شده سبک تر شده و .... قیمت اگر هم اضافه شده مقدار قابل توجهی نیست
      پراید و زه بغلش و حذف میکنن اسمشو میزارن فیس لیف با کلی منت و پیش فروش به دو برابر قیمت میفروشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج