۷۸۰۰۰۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سرطان پستان؛ نخستین سرطان شایع بین بانوان

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: سرطان پستان نخستین بیماری شایع در میان بانوان است.

خبرگزاری ایسنا: معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: سرطان پستان نخستین بیماری شایع در میان بانوان است.

«محمدرضا صائینی» در همایش آگاه‌سازی از علائم اولیه سرطان برست در محل سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه، با بیان این‌که خوشبختانه مهرانه با فعالیت‌های چشم‌گیر و قابل توجه در سطح کشور، جایگاه خود را پیدا کرده و به‌عنوان الگوی ارزشمند ملی و مجموعه پیشرو در آموزش و پیشگیری مطرح است، خدمات دلسوزانه مهرانه در حوزه بهداشت را قابل احترام و ستودنی دانست.

وی با بیان این‌که تشخیص دیرهنگام سرطان، نتیجه‌بخش نخواهد بود، با گرامی‌داشت تلاش‌های حوزه سلامت کشور به‌ویژه دهه ۶۰ و اجرای نظام تحول سلامت در دوره اخیر، تصریح کرد: از حاشیه شهر تا داخل شهر، نظام اصلاح شبکه را با محوریت بیماری‌های غیرواگیر عملیاتی کردیم که در ارتقای سطح سلامت کشور تأثیرگذار بوده است.

صائینی، خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی و غربالگری ۳ سرطان اعم از سرطان برست، روده بزرگ و دهانه رحم را از گام‌های بزرگ دانشگاه علوم‌پزشکی در زنجان برشمرد و افزود: این مهم با هدف ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که ۴۲ درصد علت اصلی مرگ در استان زنجان بیماری‌های قلبی و عروقی است و در این میان سرطان نیز سومین عامل مرگ در استان اعلام شده است، در ادامه سرطان برست را نخستین سرطان شایع در میان بانوان برشمرد و افزود: حداقل می‌توانیم با کشف این بیماری در مراحل اول موفق باشیم، چون بانوان در ثبات و استحکام خانواده‌ها نقش مهمی دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان این‌که با این روش بسترهای تشخیص بیماری سرطان در شهرها و روستاهای استان زنجان فراهم شده است به دستاوردهای مطلوب خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی و غربالگری ۳ سرطان اشاره کرد.

در ادامه، فوق‌تخصص خون و آنکولوژی و رئیس هیئت مدیره مهرانه نیز گفت: به طور قطع بیماری سرطان برست در نخستین مراحل بیماری قابل درمان است که در این میان برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از این سرطان توسط مهرانه در شهرها و روستاها می‌تواند در پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری تأثیرگذار باشد.

«مینوش مقیمی» با بیان این‌که تشخیص زودهنگام بیماری و تقویت همکارانی که به‌عنوان مدرس، کمک بشردوستانه خود با مهرانه را حفظ کرده‌اند، از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از سرطان برست است، از کارشناسان و متخصصان مراکز بهداشتی و درمانی استان به جهت این همکاری دوسویه قدردانی کرد.

وی با عنوان این‌که همواره سعی داشته‌ایم از همه توانمندی‌ها جهت پیشبرد اهداف سلامت‌محور مهرانه استفاده کنیم، گفت: انجمن مهرانه باید برای رسیدن به استانداردهای جهانی، مسیر طولانی را طی کند که بی‌شک همراهی مردم در تحقق این امر نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

در ادامه، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در حوزه آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان، مهرانه موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کرده است.

«اصغر وثوق» با اشاره به حضور عاشقانه خیرین در دفاتر مهرانه و خدمت به هم‌نوع، تصریح کرد: این عشق نتیجه‌اش چیزی جز کسب رضای الهی نیست.

بنیان‌گذار انجمن خیریه مهرانه با تقدیر از دست‌اندرکاران کمیته آموزش و پیشگیری این مجموعه به چشم‌اندازهای انجمن و تبدیل زنجان به شهر ورزش‌های همگانی و شهر بدون دخانیات، یادآور شد: این چشم‌اندازها تنها با مشارکت و همراهی مردم و خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج