۷۸۰۰۱۹
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

هشدار تاریخی به پرسپولیس؛ السد، نیسان نشود

 پرسپولیسی‌ها در یکقدمی صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند.

وب‌سایت نود: پرسپولیس در بازی رفت مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در یک بازی حساب شده میزبان خود السد قطر را با یک گل شکست دهد. این برد در حالی بدست آمد که پرسپولیسی‌ها چند مهره‌ی اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتند و کمتر کسی فکر می‌کرد آن‌ها بتوانند مقابل صدرنشین لیگ ستارگان قطر به پیروزی برسند.

حالا پرسپولیسی‌ها فقط یک بازی پیش روی خود دارند که اگر بتوانند در آن بازی در ورزشگاه آزادی مقابل السد موفق باشند، برای اولین بار در تاریخ باشگاه خود به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسند.

سرخپوشان پایتخت در تاریخ باشگاه خود خاطرات تلخ و شیرینی از بدست آوردن نتیجه‌ی خوب در زمین حریف در بازی‌های حذفی دارند که به بهانه‌ی پیروزی آن‌ها مقابل السد، چند مورد از این بازی‌ها را بررسی کرده‌ایم.

فقط یک تساوی بدون گل

پرسپولیسی‌ها که یکبار قهرمان جام در جام باشگاه‌های آسیا شده بودند، در فصل ۹۳-۱۹۹۲ دوباره توانستند به فینال این رقابت‌ها برسند. سرخپوشان تهرانی در آن دوره از رقابت‌ها باید در فینال به مصاف تیم یوکوهاما مارینوس یا همان نیسان ژاپن می‌رفتند. بازی فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد و سرخپوشان پایتخت باید در بازی رفت در شهر یوکوهاما با نیسان بازی می‌کردند.

پرسپولیسی‌ها در بازی رفت خود در ژاپن توانستند نتیجه‌ای قابل قبول بدست آورند. آن‌ها با نتیجه‌ی یک بر یک نیسان را متوقف کردند تا امید زیادی برای دومین قهرمانی خود در جام در جام آسیا داشته باشند. تک گل پرسپولیس در آن بازی را حسن شیرمحمدی به ثمر رساند و ژاپنی‌ها یک پنالتی را هم در آن بازی از دست دادند.

با وجود اینکه پرسپولیسی‌ها در بازی رفت نتیجه‌ی قابل قبولی گرفته بودند و در بازی برگشت با یک تساوی بدون گل هم قهرمان می‌شدند اما شاگردان علی پروین در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی با نتیجه‌ی یک بر صفر مقابل ۱۰۰ هزار طرفدار خود بازی را واگذار کردند و قهرمانی در آسیا را از دست دادند.

موفق در گام اول

پرسپولیسی‌ها در بازی اول خود در جام باشگاه‌های آسیای سال ۹۷-۱۹۹۶ مقابل کوپکتداق ترکمنستان قرار گرفتند. آن‌ها در بازی رفت در ترکمنستان موفق شدند با یک گل میزبان خود را شکست دهند و برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها با یک تساوی بدون گل هم در تهران می‌توانستند کوپتداق را حذف کنند. پرسپولیسی‌ها بعد از برد خارج از خانه در بازی رفت، با تساوی بدون گلی که در تهران بدست آوردند خود را به مرحله‌ی بعدی جام باشگاه‌های آسیا رساندند.

پرسپولیسی‌ها در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ جام باشگاه‌های آسیا در مرحله‌ی اول باید مقابل الوکره قطر قرار می‌گرفتند. سرخ‌پوشان تهرانی در بازی رفت با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ میزبان خود را شکست دادند تا یک برد خوب در زمین حریف بدست آورده باشند. پرسپولیسی‌ها در بازی برگشت هم ۵ بر یک الوکره را شکست دادند و با اقتدار به مرحله‌ی بعدی جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند.

تاریخ برای السد تکرار می‌شود؟

السد قطر که شب گذشته مقابل پرسپولیس با یک گل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد، برای دومین بار است که در مرحله‌ی نیمه نهایی این رقابت‌ها در بازی رفت در خانه با یک گل شکست می‌خورد.

السدی‌ها در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ مقابل تیم سوون بلووینگز کره جنوبی در بازی رفت با یک گل در قطر شکست خوردند. آن‌ها در بازی برگشت در کره اما موفق بودند و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل این تیم توانستند خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانند. السدی‌ها درآن فصل و در بازی فینال مقابل دیگر نماینده کره جنوبی چونبوک موتورز در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      پرسپوليس قهرمان به امید خدا

    • ف

      ن عزیز اطلاعات پایینه... یک هیچ تو کره باخت دوهیچ تو قطر برد السد که صعود کرد.

    • بدون نام

      ایشالا که حذفه لنگ

    • محسن

      @هرکسی برای تیم وطن خودش آرزو بد میکنه واقعا اسمش انسان نیست.چه قرمز چه ابی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج