۷۸۰۱۷۷
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

نامجومطلق: پرسپولیس بی گدار به آب نزند

مجید نامجو مطلق بر این عقیده است در فوتبال روز دنیا دیگر این طور نیست که مالکیت توپ نقش تعیین کننده ای در پیروزی تیم داشته باشد.

ورزش سه: مجید نامجو مطلق بر این عقیده است در فوتبال روز دنیا دیگر این طور نیست که مالکیت توپ نقش تعیین کننده ای در پیروزی تیم داشته باشد. پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد بازی السد - پرسپولس حرف می زد، در ادامه گفت: در فوتبال امروز این طور نیست هر تیمی که بیشتر صاحب توپ و میدان بود و تعداد پاسهای بیشتری رد و بدل کرد برنده از میدان خارج شود. امروز تیم ها در اجرای اصول دفاعی با برنامه تر از گذشته عمل می کنند و حتی در سایه این تاکیتک به نتایج خوب هم می رسند.

نمونه اش تیم ملی کشورمان. کی روش همیشه در بازی های تیم ملی سعی می کند مالکیت توپ را به حریف بدهد اما تیمش در فاز دفاعی اصول را رعایت کند و برای رسیدن به هدف از ضد حملات و حملات سریع بهره ببرد. کما اینکه دیدیم تیم ملی با این حربه در جام جهانی و در بعد نتیجه گیری خوب بوده است. شاید برخی بر این عقیده باشند که ما از نظر فوتبالی خوب نبودیم.

طبیعی بود پرسپولیس در خارج از خانه و در برابر تیم خوب السد با این شیوه بازی کند. دست برانکو از بازیکن خالی بود. با این حال من عقیده دارم پرسپولیس فوتبال خوب و با برنامه ای از خود به نمایش گذاشت. آنهم در برابر السدی که خط هافبک و حمله خوبی دارد اما در خط دفاع با چالش هایی مواجه است.

پرسپولیس در سایه اعطای مالکیت توپ به تیم السد همه راه های نفوذ را بست و البته در حمله بسیار خطرناک ظاهر شد. فوتبال دنیا به سمتی می رود که تیم های دفاعی هم در نتیجه گیری موفق هستند به این خاطر که در سایه دفاع کردن برای رسیدن به گل هم برنامه دارند. لزوما هر تیمی که مالکیت بیشتری بر توپ دارد و تعداد پاس های بیشتری می دهد برنده نیست.

این یک واقعیت است. هر چند در گذشته این طور نبود و تیمی که بیشتر صاحب توپ و میدان بود حتما برنده می شد. به اعتقاد من برانکو برای بازی رفت با السد بهترین تصمیم را گرفت و البته شاگردانش به خوبی ایده های او را اجرایی کردند و در یک کلام به شخصه یک فوتبال خوب و با برنامه از تیم برانکو دیدم.

پرسپولیس در بازی برگشت آیا باید همانند بازی رفت بازی کند؟

مجید نامجو مطلق در پاسخ به این سوال می گوید: تیم پرسپولیس نیاز به این دارد در مجموع دو بازی رفت و برگشت برنده از میدان خارج شود. السد در تهران همانند دوحه بازی نخواهد کرد چرا که نمایش این تیم در بازی رفت منجر به کسب نتیجه برای این تیم نشد. از سویی این آخرین فرصت برای السد برای حضور در بازی پایانی است.

از اینرو به اعتقاد من السد در تهران تهاجمی تر بازی خواهد کرد و اگر پرسپولیس بخواهد از دقیقه یک دفاع کند چه بسا آسیب ببیند. به خصوص که تیم قطری در خط هافبک و حمله مهره های خوبی دارد.

پرسپولیس در حضور تماشاگران باید تهاجمی بازی کند اما مخالف این هستم که سرخپوشان بی گدار به آب بزنند. در زمان هایی که پرسپولیس حمله می کند السد مجبور به دفاع می شود و این حربه ضریب بازی تهاجمی السد را کاهش می دهد. از سویی ما باید مراقب ضد حملات تیم السد باشیم به این خاطر که آنها در بازی با استقلال هم نشان دادند در این فاز خوب هستند.

صحبت های پایانی مجید نامجوط مطلق درباره استقلال بود. او معتقد است که باید به شفر فرصت داد چرا که ترکیب تیم تغییرات گسترده ای داشته و نفرات برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارند.

مجید نامجو مطلق در ادامه صحبت هایش در مورد استقلال می گوید: یکی از ایرادات استقلال در ابتدای فصل این بود که خیلی دیر تمرینات را استارت زد و از سویی شفر به هنگام نقل و انتقالات در ایران نبود. خب این در هفته هایی ابتدایی امتیازات مهمی را از استقلال گرفت.

با این حال من بر این باورم که باید به شفر فرصت بدهیم. او برای هماهنگ کردن تیم نیاز به زمان دارد. قطعا استقلال در آینده بهتر خواهد شد و در مسیر قهرمانی حرکت خواهد کرد. ترکیب تیم به نسبت فصل گذشته تغییرات زیادی داشته و شفر باید از نو تیم بسازد.

شاید این زمان برای برخی از مربیان ایرانی همانند امیر قلعه نویی کوتاه باشد که این به خاطر شناختش از فوتبال ایران است اما شفر یک مربی خارجی است و به اندازه امیر قلعه نویی روی فوتبال ایران و فوتبالیست های ایرانی شناخت ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مونتلا

      کیسه جان ششتاخور تویی ابله چه طور به خودت جرات میدی در مورد سرورتون پرسپولیس حرف بزنی جمع کن اشغالها رو بریز تو کیسه زباله که اگه کارشناس بودی به ورد تیم حقیرتون میرسیدی

      پاسخ ها

      • حمید آبیدل

        خدایا روا مدار لنگی معتبر شود .... شعور یک لنگی در همین حد هستش .. حالا خوبه هنوز به جایی نرسیدین

      • بدون نام

        مطمئناا تو پرسپولیسی نیستی که اینجور حرف میزنی و میخوای جو سازی کنی.

      • ناشناس

        این ادبیات یه انسان نفهمه ، هیچ ربطی هم به استقلال و پرسپولیس نداره . آدم بودن خیلی سخته آدم باشیم . من به عنوان یه پرسپولیسی ، حالم از این تماشاگر نماها با این ادبیات ، بد میشه

    • بدون نام

      اخه بی شرف به توچه ، بی تعصب بی غیرت به توچه

    • ارتش سرخ

      آهای مانتلا این طرز صحبت شما خیلی زشته هرچی باشه آقای نامجو مطلق یه پیش کسوته باید بهش احترام گذاشت فرقی نداره آبی باشه، یا قرمز به عنوان یه طرفدار پرسپولیس از آقای نامجو مطلق تشکر میکنم به خاطر کارشناس درباره بازی پرسپولیس با السد

      پاسخ ها

      • مسن

        حمید ابیدال خف لطفا کجات میسوزه؟ کیسه کشه حقیر

      • ایرانی.

        احسنت به تودوست سرخدلم.منم پرسپولیسیم وازاقاب نامجومطلق ممنونم که مطلبش کارشناسانه وبدورازهق وبغضه. اوناکه دارن چشم بسته باین بنده خداتوهین میکنن بنظرم پرسپولیسی نیستن.تعصب خوبه اماوقتی طرف داره منطقی حرف میزنه بایدازش. ممنونم بود.

    • بدون نام

      مسن ،
      خیلی نفهم و حقیر و بی شخصیتی

    • بدون نام

      این بی شخصیتهایی که میان توهین میکنن اینا لاتهای دنیای مجازین کسایی هستن که به یه گربه گلد نزدن آدم باوجود و قوی به کسی توهینی و فحاشی نمیکنه فحاشی نشانه ضعف و بی وجودی یه انسانه البته انسان نما بگیم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج