جاباما
۷۸۰۱۸۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

زندی: دوست دارم در استقلال مربیگری کنم

فریدون زندی مغتقد است استقلال با وجود وینفرد شفربه روزهای اوج فصل گذشته باز خواهد گشت.

ایلنا: فریدون زندی مغتقد است استقلال با وجود وینفرد شفربه روزهای اوج فصل گذشته باز خواهد گشت.با زندی در خصوص دربی ۸۸ و همچنین شرایط ابی پوشان در ادامه رقابتهای لیگ صحبت کردیم. گفت و گوی او با ایلنا را بخوانید.

بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

تا زمانی که وقت داشته باشم بازی استقلال را پیگیری می‌کنم. دوست دارم این تیم به موفقیت برسد چون خاطرات خوبی با استقلال در گذشته دارم. درست است که آنها تاکنون نتوانسته‌اند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند اما مطمئن هستم همانند فصل قبل به شرایط ایده آل خواهند رسید و انتظارات را برآورده خواهند ساخت.

اما این تیم نتوانست در دربی 88 انتظارات را برآورده سازد.

شرط دربی با همه بازی‌ها فرق می‌کند. یک بازی خاص است که هر دو تیم می‌خواهند در آن پیروز شوند و به همین دلیل که بازی حساسیت دارد؛ نمی‌توانند بازی همیشگی خود را ارائه دهد. من این بازی را تماشا کردم تنها دربی بود که هیچ جذابیت خاصی نداشت و تماشاگران از دیدن آن لذت نبردند. هر دو تیم استرس داشتند و ترس از باخت باعث شده بود که به تساوی راضی باشند.

شما در صحبت‌های‌تان اعلام کردیدکه استقلال به روزهای خوبش بازخواهد گشت اما این تیم امتیازات زیادی را از دست داده است؟

هنوز ابتدای فصل است و فقط ۷ هفته از لیگ سپری شده است. البته استقلال یک بازی عقب افتاده هم دارد که اگر بتواند در آن بازی پیروز شود، به صدر جدول نزدیک‌تر خواهد شد. من با شفر در امارات آشنا شدم او مربی است که کارش را خوب بلد است و مطمئنا در آینده‌ای بسیار نزدیک به تیم‌های بالانشین جدول نزدیک خواهد شد.

خریدهای این فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در ابتدای باید بگویم بازیکنان با نظر سرمربی جذب می‌شوند و او با توجه به نیازهایی که دارد، بازیکنان خود را انتخاب می‌‌کند. این بازیکنانی که جذب استقلال شده‌اند در تیم‌های گذشته خود عملکرد خوبی داشته اند و قطعا در درازمدت می‌توانند گره‌گشای تیم باشند.

اما خارجی‌های این تیم انتظارات را برآورده نکردند؟

آنها هم از اواسط بازی‌ها به خدمت تیم درآمده‌اند. من کارنامه آنها را در تیم‌های سابقشان در اینترنت مطالعه کرده‌ام. توانایی‌های بالایی دارند فقط نیاز دارند با شرایط فوتبال ایران آشنا شوند. به هرحال باید به آنها زمان داد و کمکشان کرد تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند. بازی کردن در تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارد که هر بازیکنی نمی‌تواند با آن وفق شود. حالا اگر آنها بتوانند گلزنی کنند، همه می‌گویند خریدهای شفر خوب بوده است.

قرار است یک مربی به کادر فنی استقلال اضافه شود. به نظر شما در این برهه، این مساله لازم است؟

همین کار فصل گذشته توانست بازدهی خوبی داشته باشد فقط یک نفر از جمع آنها جدا شده است که البته تا جایی که من شنیده‌ام در خیلی از موارد کمک حال کادر فنی بوده است. بستگی به شفر دارد. اگر لازم باشد نفر به کادرش اضافه می‌کند.

خودتان همچنان دوست دارید در آلمان مربیگری کنید؟

فعلا که شرایط این‌گونه است که در تیم های پایه‌ای سن پائولی آلمان به فعالیت بپردازم. من همیشه گفته‌ام که دوست دارم روزی در استقلال مربیگری کنم. باید ببینیم در آینده چقدر این خواسته من محقق خواهد شد.

کی‌روش هم قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران تمدید کرد.

اتفاق خوبی است. کی‌روش ۸ سال در فوتبال ایران وجود داشته و بعد از نتایج خوبی که در جام جهانی روسیه گرفت، در حال حاضر بهترین فرد برای سربیگری در ایران است. او از بازیکنان شناخت کامل دارد و به نظرم می‌تواند در جام ملت‌های آسیا بهترین نتایج را کسب کنند. بازیکنان کی‌روش را دوست دارند و همین باعث می‌شود که آنها به خاطر حضور وی بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند.

چه زمانی به ایران بازخواهید گشت؟

فعلا که درگیر کار مربیگری هستم اما خیلی دوست دارم به ایران بیایم. آخرین باری که به اینجا آمدم فقط دو روز بودم و نتوانستم خیلی از دوستانم را ببینم. دلم برای هیجان و هیاهوی فوتبال ایران تنگ شده است. هواداران استقلال هم در این مدتی که در ایران نبوده‌ام، کامنت‌های محبت‌آمیزی را برایم می‌فرستادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت نگو66666666ششششتای

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      توچرت نگو لنگی. مگ چیز بدی گفته یا راجب تیم شما حرف زده؟ چرا ایقد بی منطق و وحشی و خنده دارید شما لنگیا؟ راستی میگم بجز شیش ک پدرانتون هم یادشون نمیاد چیزی واس گفتن دارین؟ قهرمان آسیایی چی؟ بازی رودررو چی؟ جام حذفی چی؟ همه چی زیرشید لنگیای معمولی و رده متوسط. شما در حد ملوان و ساپایید. حتی پاس هم قهرمانی آسیا داره اما شما ندارید فقط ادعای زورکی دارید

    • بی نام

      چه زبل. تا حالا که تو دوبی بخور بخور کردن حالام تا فضا رو مناسب دید خودشو چسبوند که بیاد ایران یه سری دیگه بخور بخور کنه با اون بازیای به دردنخورش‌. متاسفانه اشتباه ایشونو جذب کردیم برگردوندیم ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج