۷۸۰۳۶۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تمجید AFC از دفاع بی‌نقص پرسپولیس

پایگاه رسمی ای اف سی آنالیز جالبی از بازی پرسپولیس - السد انجام داده است.

ورزش سه: پایگاه رسمی ای اف سی آنالیز جالبی از بازی پرسپولیس - السد انجام داده است.

پرسپولیسِ ایران دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با ذخیره یک گله آغاز می کند. اگر چه این تیم در اکثریت دقایق بازی با السد رو به عقب بود اما توانست به برتری برسد.

فریرا سرمربی بلند پرواز السد به استادیوم جاسم بن حمد آمده بود تا از غیاب چند بازیکن مهم پرسپولیس بهرمند شود اما با یک نمایش دفاعی عالی از طرف پرسپولیس روبرو شد و حتی قبل از این که علیپور در دقیقه ۸۶ گلزنی کند، از رسیدن به برد ناامید شده بود و در واقع حملات السد هیچ فایده ای نداشت.

تیم میزبان از همه جهت بر بازی تسلط داشت، اما نمی توانست این تسلط را با گلزنی همراه کند. السد بیش از ۶۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت،۵۲۷ پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد و میزان دقت ۸۱.۲% بود.

جدول زیر نشان می‌دهد که چه میزان از این بازی در در پرسپولیس بازی شده و مشاهده می شود که توپ، به طور معمول در باکس ۱۸ قدم تیم میهمان بوده است. در همین حین به نظر می‌رسید که زلاتکو ایوانکوویچ روی صندلی خود نشسته و کمترین جنب و جوشی از خود نشان نمی‌دهد!

تمجید AFC از دفاع بی‌نقص پرسپولیس

آموزش دفاع حرفه ای از سوی پرسپولیس

پرسپولیس مجبور شده بود تغییراتی را در خط دفاعی اعمال کند؛ کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی این تیم محروم بود و سیامک نعمتی بازیکن گوش در پست دفاع راست بازی می کرد تا وظیفه حسین ماهینی بازیکن مصدوم شده را انجام دهد. این در حالی بود که محمد انصاری که به دلیل دو کارته شدن از یک بازی محروم بود و شایان مصلح جایگزین او در پست دفاع چپ شد.

تمجید AFC از دفاع بی‌نقص پرسپولیس

با پیشروی بازی، کمتر دیده میشد که یک دفاع صرف باشد، زیرا قرمزها به جلو پیش می‌رفتند و به دنبال فرصتی بودند تا به حمله ادامه دهند. بازیکن با تجربه خط دفاعی سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده با هم هماهنگ بودند. آن ها ۲۴ کنش دفاعی را همانطور که میبینید انجام دادند. نعمتی و مصلح نیز پا به میدان گذاشتند و نقش خود را به طور کامل ایفا کردند و راه را برای بازیکن خطرناک السد و آقای گل لیگ قهرمانان یعنی بغداد بونجاح بستند تا او تنها یک شوت در طول بازی بزند!

فرصت طلبی

رویکرد دفاعی پرسپولیس، اساس گلی بود که به سود بازیکنان تهرانی شد. السد ناامید شده بود و به دنبال گل زدن در ۱۰ دقیقه پایانی رو به جلو حرکت کرد و بازیکنان این تیم فضای پشت سر خود را رها کردند، فضایی که مورد استفاده تیم رقیب قرار گرفت و با یک حمله مرگبار همراه شد.

خلیل‌زاده از این فضا استفاده کرد و قبل از ارسال توپ برای علیپور، توپ ژاوی ارناندس را به زیبایی گرفت. خوخی بوعلام بازیکن میانی خط عقب السد که در خط دفاعی بازی می‌کرد، به طور نا خودآگاه گیر افتاد چون علیپور با سرعت از او رد شد و وارد منطقه پنالتی شد و الشیب به خاطر عدم تمرکز هزینه سنگینی پرداخت کرد.

تمجید AFC از دفاع بی‌نقص پرسپولیس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پوریا احمدی

      پرسپولیس زلزله

    • بدون نام

      به دنیا اموزش داد که بدون اتوبوس هم میشه بازی کرد و از حالت مساوی و باخت به برد رسیده و این دفاع جانانه را مدیون سید جلال

    • پوریا احمدی

      پرسپولیس زلزله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج