۷۸۰۴۸۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دورخیز کشتی ایران برای المپیک ۲۰۲۰

متولیان کشتی ایران اهداف مختلفی را با حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان دنبال می‌کنند و امیدوارند همه چیز طبق برنامه پیش برود.

خبرگزاری مهر: پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در حالی از روز ۲۸ مهرماه در شهر بوداپست مجارستان آغاز می شود که متولیان کشتی کشورمان باوجود مشکلات شدید مالی برای اعزام تیمهای ملی، چندین هدف مختلف را دنبال می کنند.

فارغ از احتمال اعزام نصفه و نیمه تیم های ملی کشتی آزاد وفرنگی به رقابتهای جهانی به دلیل مشکلات ارزی و مالی، فدراسیون کشتی همچنان به دنبال این است که در وهله اول نفرات شاخص خود برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در مصاف جهانی مجارستان، محک زده و شناسایی کند.

ضمن اینکه هدف بعدی متولیان کشتی، حفظ و ارتقای جایگاه ایران در بین مدعیان سنتی و توانمند کشتی جهان است. بدین معنا که تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران بتوانند روی سکو رفته و همچنان در بین سه قدرت برتر کشتی جهان قرار گیرند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران به غیر از رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس که به رده نهم جهان سقوط کرد، همواره روی سکوی جهانی بوده و کادر فنی این تیم قصد دارد در پیکارهای جهانی امسال، به نوعی ناکامی جهانی فرانسه را جبران کند.

کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به مقام نایب قهرمانی دست یافت و در المپیک نیز با یک طلا، یک نقره و یک برنز برای نخستین بار نایب قهرمان این بازیها شد. این بدان معناست که شکست بزرگ و ناکامی در فرانسه، می تواند با موفقیت و درخشش در جهانی مجارستان جبران شود. به شرطی که تیمی کامل و یکدست راهی رقابتهای جهانی شود و ملی پوشان از هر نظر مهیای این آوردگاه جهانی باشند.

کشتی فرنگی ایران اما حال و هوای متفاوت و بهتری دارد. فرنگی‌کاران ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان برای نخستین بار در تاریخ، قهرمان جهان شدند. این در حالی بود که این تیم در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و سوم دنیا قرار گرفت و نشان داد از داشته های خوبی برای آینده برخوردار است.

ضمنا فرنگی کاران در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس در حالی که تیم ملی کشتی آزاد نهم شد، با کسب ۲ مدال برنز پس از تیمهای روسیه و ترکیه عنوان سومی را از آن خود کردند و قدری از ناکامی کشتی ایران را کمرنگ ساختند.

به هر حال کشتی ایران طی دو سال باقیمانده تا المپیک فرصت دارد ضمن حفظ جایگاه و ارتقای عنوان جهانی، نفرات شاخص و توانمند را نیز شناسایی کند و در واقع با هدفگذاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، قدم به رقابتهای جهانی مجارستان بگذارد.

ترکیب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
۵۷ کیلوگرم: رضا اطری
۶۱ کیلوگرم: باقر یخکشی
۶۵ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی
۷۰ کیلوگرم: یونس امامی
۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
۷۹ کیلوگرم :عزت اله اکبری
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم : علیرضا کریمی
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی

کشتی فرنگی:
۵۵ کیلوگرم: مسلم نادری خادم
۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی
۶۳ کیلوگرم: محسن حاجی پور
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی
۷۲ کیلوگرم: محمدعلی گرایی
۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام
۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی
۸۷ کیلوگرم: حسین نوری
۹۷ کیلوگرم: مهدی علیاری
۱۳۰ کیلوگرم: شهاب قوره جیلی

رقابتهای جهانی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای ۲۸ مهر تا ۶ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چرا علی ارسلان یکی از مدال اور. حضور ندارد

    • بدون نام

      ....آقایون مسئول ورئیس کمیته المپیک خدایی خجالت داره که مسئله دلار را مطرح کنیم و نسبت به ورزش اول مملکت خودمون که کشتی باشه جفا کنیم.مردم نگاه شون به قهرمانی جوانان این مملکت بر روی تشک کشتی در میادین و خصوصا جهانی مجارستان میباشد تا با اهتزاز در آوردن پرچم ایران به غرور خودمان ببالیم اما افسوس و صد افسوس...که چند هزار دلار که در این مملکت حکم قطره در مقابل دریا است بهانه ایی برای تیم نیمه جان جهت اعزام به مسابقات جهانی شویم.به خود ائید وخادم را کمک کنید وتنها نگذارید....التماس تفکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج