جاباما
۷۸۰۴۹۹
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

رقابت لازانیا و ماهورا با مغز‌های کوچک زنگ‌زده

آغاز اکران دو فیلم «لازانیا» و «ماهورا»، برپایی نمایشگاه آثار ابراهیم حقیقی هنرمند پیشکسوت و اجرای نمایش های «تئاتر» و «پنگوئن» از مهم‌ترین رویدادهای هنری این هفته هستند.

خبرآنلاین: آغاز اکران دو فیلم «لازانیا» و «ماهورا»، برپایی نمایشگاه آثار ابراهیم حقیقی هنرمند پیشکسوت و اجرای نمایش های «تئاتر» و «پنگوئن» از مهم‌ترین رویدادهای هنری این هفته هستند.

همانطور که انتظار می رفت با شروع فصل پاییز، حال و هوای هنری کشور تغییر کرد و حسابی رونق گرفت. بیشتر مراکز فرهنگی در مهر روزهای شلوغی را سپری می کنند و این اتفاق نوید روزهای زیبا را در آینده می دهد زیرا که هرچه هنر در جامعه پررنگ تر باشد، آن جامعه زیباتر خواهد شد.

این هفته هم علاقه‌مندان به هنر انتخاب های متعددی برای گذراندن اوقات فراغت خود دارند، به تازگی دو فیلم جدید به چرخه اکران سینماهای کشور اضافه شده است و نمایش های متعدد و متنوعی نیز در تماشاخانه‌ها در حال اجراست که توانسته اند در جلب نظر مخاطبان موفق باشند.

همچنین گالری های تهران شاهد برپایی نمایشگاه آثار چهره های سرشناسی چون ابراهیم حقیقی است، جزییات مهم‌ترین رویدادهای هنری هفته را مرور می‌کنیم.

رقابت لازانیا و ماهورا با مغز‌های کوچک زنگ‌زده

از روز چهارشنبه دو فیلم تازه در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفتند، «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت و «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد. باید این دید این دو فیلم که یکی موضوعی کمدی و دیگری در حوزه دفاع مقدس است تا چه اندازه در گیشه می‌توانند موفق باشند.

«لازانیا» از نعمت حضور بازیگرانی چون جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی و یوسف تیموری بهره می‌برد و در مقابل در «ماهورا»، ساعد سهیلی، کامران تفتی، میترا حجار و بهاره کیان افشار به ایفای نقش می‌پردازند.

هفته گذشته سینماهای کشور در قبضه، «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی بود، فیلمی که در مدت نه چندان طولانی که از اکرانش می‌گذرد از مرز دو میلیارد تومان فروش عبور کرده است و به نظر می‌رسد در میان فیلم‌های روی پرده رقیبی ندارد.

حضور بازیگرانی چون نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی و فضای متفاوتی که فیلم دارد را می‌توان از عوامل جلب نظر مخاطبان سینما دانست و باید دید این موفقیت در هفته‌های آینده نیز ادامه دار خواهد بود یا خیر.

در مقابل «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی و با بازی باران کوثری، امیر جدیدی و سحر دولتشاهی آنطور که انتظار می‌رفت و با توجه به حضور بازیگران نامی، نتوانسته در اکران موفق عمل کرده و به فروش خوبی دست پیدا کند. عوامل «عرق سرد» معتقدند که تحریم این فیلم توسط حوزه هنری و محرومیت از پخش تیزرهای تلویزیونی در کاهش فروش آن‌ نقش داشته است.

«جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت، «سوفی و دیوانه» ساخته مهدی کرم پور و «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر سه فیلم دیگری هستند که در سراسر کشور در حال اکران هستند اما نتوانستند آنطور که انتظار داشتند توجه علاقه‌مندان به سینما را جلب کرده و آن‌ها را راهی سینما کنند. با این حساب اما کمدی «هشتگ» که از بازی بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی با گریم‌های متفاوت بهره می‌برد وضعیت بهتری در جدول فروش دارد.

ابراهیم حقیقی بار دیگر پا به گالری گردی گذاشت

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

این جمعه، گالری سهراب میزبان نمایشگاه خط نگاره‌های ابراهیم حقیقی هنرمند سرشناس حوزه طراحی و گرافیک است. این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه افتتاح شده و تا 25 مهر میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

همچنین نمایشگاه انفرادی عکس فاطمه شریفی فرزانه با عنوان «روایت آدمک ها در کابوس پریشانی به نام شهر» از 13 تا 18 مهر در گالری شیمیده برپا خواهد شد.

از این هفته شاهد برپایی نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب با عنوان «مدال سهراب» که متشکل از 33 اثر از 28 هنرمند است در گالری ماه مهر خواهیم بود. این نمایشگاه روز جمعه 13 مهر ساعت 16 افتتاح می شود.

گالری شکوه نخستین حراج پاییزی خود را با ارایه آثاری از هنرمندان برجسته تجسمی و با قیمت هایی از 300 هزار تا سه میلیون تومان روز جمعه 13 مهر راس ساعت ۱۶ آغاز می کند.

آثاری از هنرمندان سرشناسی چون آیدین آغداشلو، هانیبال الخاص، آرمان استپانیان، فرح ابوالقاسم، ناصر اویسی، رضا بانگیز، بهمن بروجنی، علی بیگ‌پرست، نامی پتگر، صادق تبریزی، حمید جبلی، رضا حسینی، مهدی حسینی،کامبیز درم‌بخش، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، جمشید سماواتیان، غلامحسین سهرابی، هادی ضیاءالدینی، شهاب طایفه مهاجر، داریوش طایفه مهاجر، فرهاد گاوزن، احمد مرشدلو، منوچهر معتبر، علی ندایی،کریم نصر، احمد نصرالهی، سرکیس واسپور، احمد وکیلی، واهیک هارطونیان، رضا هدایت، مژده اتراک، ابوحمید اسدی، ابوسعید اسدی، نازنین اعوانی، لوییزا افشان‌فر، هایده و امیر یگانه در این حراج برای فروش گذاشته می شود.

نمایشگاه ابراهیم حقیقی و مجسمه های حمیدرضا عینی

این هفته همچنین نمایشگاه نقاشی‌های امیرحسین امیرجلالی با عنوان «فراسو» جمعه 13 مهر در گالری ژاله افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که با گردآوری مرتضی توکلی برگزار می شود، 12 اثر انتزاعی با تکنیک ترکیب مواد که از سیر و سلوکی فلسفی گذر کرده و بر بوم نشسته اند، به نمایش در می آید. این نمایشگاه تا 24 مهر برپا خواهد بود.

نمایشگاه انفرادی مجسمه های حمیدرضا عینی با عنوان «میزبانی برنزها» در گالری فرمانفرما، نمایشگاه نقاشی «هندسه ارگانیک» در موزه هنرهای معاصر فلسطین و نمایش عکس های امیرحسین حشمتی در گالری سایه، دیگر نمایشگاه‌های مهم حوزه هنرهای تجسمی در این هفته هستند.

موفقیت پیام دهکردی در جلب نظر مخاطبان

نمایش‌های متعدد و مختلفی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌رود، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

در این روزها که اخبار بلیت های گران قیمت برخی از نمایش ها حسابی داغ شده است، گروه های نمایشی متعدد در سالن های شهر با شرایط گذشته مشغول اجرا هستند.

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر این روزها میزبان اثری مشترک از صابر ابر، الهام کردا و پانته آ پناهی ها با عنوان «تئاتر» است، نمایشی که در یک هفته ابتدایی اجرایش توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

مینو آذرمگین، صونا احمد پور ملکی، طناز احمدی پور، پایار الله یاری، طلیعه ایمانی، ستاره بذرافشان، راهله تعبدی، نور آرش چارلی، پریا حیدری، آرام خادم، عرفان داداشیان، شهرزاد رحمانی، محمدرضا رشیدی، آوا علوی، باران فرد، فروغ کوهی، الهام میرشفیعی و آنیتا واحدی بازیگران این اثر هستند که تا 20 مهر هر شب با دو اجرا در ساعت 19 و 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نمایش «آوانتاژ» به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی و با بازی الهام نامی، امین وحیدی پور، رضا بهرامی، ابوذر ساعدی، شادی صیادی، ترانه کوهستانی، احمد جعفری، آرزو کریمی زند، ایلیا بکریان نیز هر شب ساعت 18:30 در تالار حافظ روی صحنه می رود. این نمایش برای افرادی که به فوتبال و هنر علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است.

پردیس تئاتر شهرزاد این روزها میزبان نمایش «سنگ ها برای آنتیگون» به کارگردانی علی پازوکی است، گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی، محمد صدیقی مهر هر شب ساعت 21:45 در این اثر روی صحنه حضور پیدا می کنند.

نمایش پنگوئن به کارگردانی پیام دهکردی

همچنین «پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکری و نوشته محمد چرمشیر ساعت 20:30 در تالار چهارسو به صحنه می‌رود. در این نمایش که با اقبال خوب مخاطبان همراه شده است، مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

«مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی دیگر نمایشی است که تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود، سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی، آرزو نبوت، سروش طاهری، آزیتا نوری وفا، شهرام مسعودی، عرفان حق روستا، مهرداد رحیمی، علیرضا موسوی، میلاد ابراهیمی، امیرحسین اخیانی و علی یعقوب‌زاده هر شب ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      فقط مغزهای کوچک زنگ زده عااالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج