۷۸۰۵۰۱
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت دلار آزاد و ثانویه یکسان می‌شود

ایسنا به نقل از نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گزارش داد: با توجه به این که افزایش نرخ ارز منطق اقتصادی نداشت، باید روند کاهشی به خود می‌گرفت. وی پیش‌بینی کرد که دلارهای خانگی بیشتری به بازار وارد شوند و روند افت قیمت دلار ادامه‌دار باشد و در محدوده قیمت بازار ثانویه قرار گیرد که متعادل‌ترین قیمت برای آن است.

ایسنا به نقل از نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گزارش داد: با توجه به این که افزایش نرخ ارز منطق اقتصادی نداشت، باید روند کاهشی به خود می‌گرفت. وی پیش‌بینی کرد که دلارهای خانگی بیشتری به بازار وارد شوند و روند افت قیمت دلار ادامه‌دار باشد و در محدوده قیمت بازار ثانویه قرار گیرد که متعادل‌ترین قیمت برای آن است.

بازار ارز که روند صعودی‌اش از ابتدای این هفته متوقف شد، طی یکی - دو روز اخیر با نوسان بیشتری در جهت کاهش قیمت پیش رفت. در این باره حسین‌ سلاح‌ورزی - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همانگونه که طبق محاسبات اقتصادی و وضعیت اقتصاد کلان کشور، نرخ ۳۷۰۰ تومان برای دلار واقعی نبود، قطعا ۱۸ هزار تومان هم نرخ واقعی این ارز نیست.

لذا بیشترین دلیل افزایش قیمت ناگهانی دلار، عوامل غیراقتصادی، روانی و هجوم برای خرید دلار بود که منجر به نگهداری دلارهای خانگی و در واقع افزایش تقاضای بی‌مورد شد؛ بنابراین روند جهشی غیر منطقی داشتیم که دلار را به آن حد رساند.

وی با اشاره به این که در سامانه نیما تقاضا برای دلار با ۸۰۰۰ تومان شروع شد و بعد تا ۱۰ هزار تومان هم پیش رفت، گفت: پیش بینی این بود که قیمت دلار حداکثر در محدوده بازار ثانویه به تعادل برسد، لذا با توجه به کاهش التهابات و جو روانی، روند کاهشی قیمت دلار شروع شده است.

سلاح ورزی تاکید کرد: اگر عرضه دلارهای خانگی تداوم داشته باشد و فروشندگان خانگی دلار بیشتر شوند، پیش بینی می‌شود که روند افت قیمت دلار ادامه‌دار باشد و در محدوده قیمت بازار ثانویه قرار بگیرد.

به گفته وی، پیام هایی که از سوی اروپا در ارتباط با توافق سازوکار خرید نفت از ایران می‌رسد، می‌تواند به روند کاهشی قیمت دلار کمک کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: همه عوامل تاثیرگذار در کاهش نزولی قیمت دلار مستلزم این است که بانک مرکزی و دولت از تصمیم‌گیری ناگهانی و غیر مرتبط پرهیز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلار همون 4200 باید باشه، 8000 یعنی تایید دوبرابر شدن قیمتها!!!

      پاسخ ها

      • asasasas

        قبوله بشرطی که دلار ازاد و ثانویه و نیما و مبادله ای و یا هر اسم دیگر که هست را به قیمت 3800 تا 4200 به مرور زمان کوتاه برسانید و لا غیر . اگر میتونید از همین فردا شروع کنید . و برای شروع قیمت خرید 9500 بانکی را کم کنید و مثلا این هفته 9000 و هفته دیگه 8500 تا بعد چند هفته برسه به 4000 تومن . منتظریم تا با هم نسل هر چی دلال فیزیکی و مجازی و محتکر حر....زاده را در اوریم بسم الله

    • بدون نام

      البته دولت هم باید بخواهد..

    • بدون نام

      چرا این اقایان انقدر پول کشور خودمان رابی ارزش حساب میکنند اینها همگی خیانت کار به این کشور وملت هستند چرا پول ملی نباید با دلار برابر باشد یا بالاتر مگر ما از کویت کمتر هستیم برین یاد بگیرید که چه کردن این کویتی تا که پولشان از دلار بالاتر هست

      پاسخ ها

      • رضا

        دوست گلم برای ریال با دلار و حتی ارزش بیشتر ریال از دلار خواسته هر ایرانی ه ولی به دوست داشتن ما و حتی رهبران ما نیست مستلزم یک سری ملزومات ه که ایران در حال حاضر فاقد اونهاست اگر فرض را بر این بگذاریم که با هیچ کشوری هم مشکلی نداشته باشیم و هیچ سنگ اندازی هم نشه ما باید صادرات غیرنفتی مثل انواع کالا ها و خدمات مهندسی و غیره و محصولات کشاورزی مان از امریکا بیشتر صادر بشه که بتونیم ریال را قدرت مند کنیم کویت چون دارد آمد نفتی داره م جمیعت ش کمه با هزینه کردن دینار رو بالا نگه داشته اگر نتونه به هر دلیل نفت صادر کنه. با مشکل رو برو میشه مطالبی رو که من در بالا گفتم اگه مهیا بشه تا زمانی که وجود. داشته باشند عمل میکنه باشد که از مطالب همدیگر جهت بالا بردن اطلاعات مون استفاده کنیم. چنین باد

    • بدون نام

      انشالله دلار وطلا در قیمت روند نزولی داشته باشد ولوازم خانگی هم با قیمت مناسب به فروش برسد

    • بدون نام

      پس بگین از کجا اب میخوره!!!

    • بدون نام

      کلا هدف این بود که دلار قیمتش دو برابر بشه یعنی بالای7000تومن تو تمام دولتها همین بوده. واین یک بازی بیشتر نبود که دودش فقط تو چشم همون مردمی رفت که دولت فقط در شعار از اون اسم میبره.

    • بدون نام

      مردم خودشون به استقبال گرانی میرن تا چیزی گرون میشه صف میکشن برا خرید عدم اتحاد امروز کارو به اینجا کشونده ،،

    • علیرضا بوالحسنی

      به مرگ گرفتید که مردم به تب راضی بشن ما هم خدایی داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها تمام جنایت دولت وبس

      • رضا

        خوب و بدش برای آن مرحوم اگه خوب که از ثوابش بهرمند بشه اگه هم بد که خدا بهش رحم کنه برای اولین بار تاید و چند چی دیگه رو خواستن یارانه ندن تاید قحطی شد دقیق یادم نیست اما شما فکر کن بیست سی برابر شد بعد از مدتی زیاد شد با قیمت چند برابر و مردم هم راضی بودن اگر این یک روش اقتصادی است یا اگر یک پیشنهاد از طرف اقتصاد دانان است عمل کثیف ی و روش انسان های پست است

    • آرش میرمحمدی

      ما که از اول میدونستیم دست خودتونه.

    • اقتصاد دان

      بر اساس قیمت کالا و قدرت خرید مردم ایران با کشورهای افغانستان و عراق و سوریه قیمت واقعی دلار زیر 2000 تومان است و اضافه ترش به جیب دولت روحانی می رود.

    • ناشناس

      دلار 3800 سال گذشته الان 8000 تومان ازنظر شما کارشناسان منطقی هست پس چرا موقع افزایش حقوق همه لال میشوند حقوق هم باید به همین نسبت افزایش پیدا کند

    • اسد

      احمقا حقتونه

    • مجید

      خودکرده رو تدبیر نیست . تا وقتی نزول و نزولخواری تو این مملکت رواج داره دلار و سایر ارزهای رو به بالا هستن .
      همین ملتی که از گرانی دلار مینالن تا یه قرون پول داشته باشن دوره میفتن تو بانکها که کجا نیم درصد بیشتر سود میده . نتیجه اینکار هم میشه افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی .
      سودهای بیست و سی درصدی و ورشکستگی موسسات و بانکهای خصوصی و اهمال و بی عرضگی دولت و قوه قضائیه و چاپ پول توسط دولت همه دست به دست هم دادند تا به این وضع برسیم .
      اگر واقعا" میخواهید کشور به سر و سامان برسه دست از نزولخواری بردارید و گرنه سرنوشت ونزوئلا و زیمباوه در انتظار ماست .
      خدواند در قران وعده داده که ربا را نابود میکنه

    • بدون نام

      بی ارزش کردن پول ملی یعنی خیانت به مردم و ایران و جمهوری اسلامی.خائن در هر لباسی هست اعدامش کنید و خدا در دنیا و آخرت بی آبروش کنه.

    • حامد

      این آقا میگه ۳۷۰۰برای دلار کمه منطقی نیست ۱۸ هزار تومان هم زیاده حالا معلوم شد دوست نداره دلار ارزون بشه ای دشمن فقرا ازش هم معلومه حقوقش بالاست

    • بدون نام

      دلار باید 1000 تومان باشه

      این خواسته همه ملت ایران هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج