جاباما
۷۸۰۷۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جهانبخش - زابالتا؛ از مینیرائو تا آمکس در ۵۲ ماه

جذاب ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران در حال انجام اولین بازی فیکس عمر خود در جذاب ترین لیگ دنیا است.

ورزش سه: جذاب ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران در حال انجام اولین بازی فیکس عمر خود در جذاب ترین لیگ دنیا است.

دفتر جام جهانی ۲۰۱۴ برای ایرانی ها از روی جلد تفاوت خیلی زیادی با سه دوره حضور قبلی آنها ندارد؛ یک امتیاز از سه بازی و قرار گرفتن در رده چهارم جدول گروه. اما یک صفحه درخشان در این مجموعه، باعث خاص شدن این حضور در میان بزرگان است.

دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل مقابل آرژانتین، تیمی که چند هفته بعد به فینال جام جهانی رسید، یک بازی تاریخی شد و ۹۰ دقیقه خاطره از درماندگی یاران لیونل مسی مقابل مدافعان سخت کوش ایران از آن به جا ماند.

البته یادگار های آن بازی خاص، تنها به شجاعت مدافعان محدود نیست و جسارت های نیروهای تهاجمی ایران هم لحظاتی ماندگار از نبرد با آلبی سلسته بر جای گذاشت. در کنار باتجربه هایی مثل دژاگه، گوچی و شجاعی که در نیمه دوم آن دیدار در بین ستاره های آرژانتین مانور می دادند، تیم ایران یک بازیکن جذاب خود را نیز در دقایق پایانی به زمین فرستاد.

جهانبخش - زابالتا؛ از مینیرائو تا آمکس در ۵۲ ماه

فرصت اندک بازی باعث نشد جهانبخش در میان آن همه ستاره گم بشود و در یک حرکت تماشایی عیار خود را در سن 21 سالگی در نشان داد. سر توپ زیبای او به پابلو زابالتا و پاس در عمقی که زمینه ساز موقعیت تک به تک قوچان نژاد شد، یکی از صحنه های ویژه نبرد ایران و آرژانتین بود.

این جوانِ سال 2014، حالا پس از پایان ماجراجویی هایش در هلند، با افتخار بزرگی همچون آقای گلی این لیگ پا به جذاب ترین مسابقات قاره سبز گذاشته و تصمیم گرفته رویاهایش را در لیگ جزیره ادامه دهد.

جهانبخش که رکورد نقل و انتقالات تاریخ باشگاه جدیدش یعنی برایتون را شکسته، بر خلاف پیش بینی ها فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرده و در 7 بازی گذشته لیگ تنها 97 دقیقه به میدان رفته بود. امشب اما این ستاره فوتبال ایران نخستین حضور فیکس خود در رقابت های لیگ انگلیس را تجربه کرده و از ابتدا در ترکیب برایتون مقابل وستهام قرار گرفته است.

جهانبخش - زابالتا؛ از مینیرائو تا آمکس در ۵۲ ماه

از قضا اولین بازی فیکس علیرضا در لیگ جزیره، یک خاطره ویژه را برای او زنده کرده است. وینگر چپ تیم برایتون امشب رو در روی پابلو زابالتا، مدافع راست وستهام بازی می کند؛ مدافعی که چهار سال و چهار ماه پیش در بلوهوریزونته از علیرضای ۲۱ ساله، استعداد تازه کشف شده ی فوتبال ایران، یک درییل زیبا خورده بود.

حالا این دو بازیکن، یکی پخته تر از ۲۰۱۴ در اولین ماه های حضور در جزیره و دیگری در آخرین سال های بازیگری پس از افتخارات دوران من سیتی، در استادیوم آمکس به هم رسیده اند تا ۹۰ دقیقه برابر هم جدال کنند.

جهانبخش - زابالتا؛ از مینیرائو تا آمکس در ۵۲ ماه

پابلو زابالتا امشب حتما بهترین فردی است که پیشرفت خیره کننده مهاجم فوتبال ایران را لمس می کند. بازیکن تعویضی تیم ملی ایران، پس از چهار سال به عنوان آقای گل لیگ هلند پا به بهترین لیگ دنیا گذاشته و آرزوهای بسیار بزرگی در سر دارد، شاید به بزرگی افتخاراتی که زابالتا در دوران حرفه ای اش با آرژانتین و منچستر سیتی کسب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج