۷۸۰۸۰۵
۵۰۶۰
۵۰۶۰
پ

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

کلوپ و گواردیولا روز یکشنبه بار دیگر مقابل هم صف آرایی می کنند.

وبسایت نود: تیم های لیورپول و منچسترسیتی در حساس ترین بازی این هفته لیگ برتر روز یکشنبه در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت. این جدال رقابت دیگری است بین دو مربی مطرح کنونی دنیای فوتبال: پپ گواردیولا و یورگن کلوپ. بر همین اساس نگاهی داریم به رقابت این دو مربی در طی سال های اخیر؛ از بوندس لیگا گرفته تا لیگ قهرمانان و لیگ برتر.

در مجموع برتری با کلوپی است که هفت برد در مقابل پنج برد پپ بدست آورده است. دو مسابقه نیز با تساوی پایان یافته است. تیم های کلوپ ۲۲ گل زده اند و تیم های پپ ۲۱ گل زده داشته اند.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

۲۰۱۳-۲۰۱۴

در اولین جدال این دو مربی، کلوپ بود که موفق شد با دورتموند، بایرن مونیخِ گواردیولا را شکست دهد. این بازی با نتیجه ۴-۲ به نفع زردپوشان پایان یافت و یاران کلوپ قهرمان سوپرجام آلمان شدند. آن مسابقه اولین بازی رسمی پپ روی نیمکت بایرن بود. سرمربی اسپانیایی بعد از شکست مقابل کلوپ گفت: «هرچند شکست خوردیم ولی این حس را نداشتم که دورتموند بهتر از ما بود.

چند ماه بعد، پپ انتقام شکست را گرفت و در بوندس لیگا توانست کلوپ را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد تا اولین برد بایرن مونیخ مقابل دورتموند در لیگ از سال ۲۰۱۰ رقم بخورد.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

۱۲ آپریل همان سال دورتموند توانست بایرن مونیخ را ۳-۰ شکست دهد ولی این برد در شرایطی به دست آمد که قهرمانی بایرن مونیخ در بوندس لیگا قطعی شده بود.

دو تیم یک بار دیگر در آن فصل به مصاف هم رفتند؛ فینال جام حذفی آلمان. که بایرن مونیخ به لطف گل های مولر و روبن موفق شد دورتموند را شکست دهد تا جام حذفی را تصاحب کند و پپ در اولین فصل حضورش در آلمان دوگانه را فتح کند.

۲۰۱۴-۲۰۱۵

بار دیگر این تیم دورتموند بود که در اولین رویارویی فصل موفق شد بایرن مونیخ را شکست دهد. جدال سوپرجام آلمان با برتری ۲-۰ تیم کلوپ پایان یافت، مخیتاریان و اوبامیانگ گلزنان تیم کلوپ بودند. اما این تیم پپ بود که هر دو بازی لیگ را در آن فصل به نفع خود به پایان رساند. پیروزی ۲-۱ در مونیخ و همینطور برد ۱-۰ در سیگنال ایدونا پارک.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

یک هفته بعد از آن شکست خانگی مقابل بایرن مونیخ در لیگ؛ کلوپ اعلام کرد که در پایان فصل از دورتموند جدا خواهد شد. او رقابتش را با پپ در آلمان با یک پیروزی به پایان برد: دورتموند توانست در نیمه نهایی جام حذفی آلمان بایرن مونیخ را در ضربات پنالتی شکست دهد.

۲۰۱۶-۲۰۱۷

کریسمس ۲۰۱۶، این دو مربی این بار در انگلیس مقابل هم قرار گرفتند: لیورپول میزبان منچسترسیتی در لیگ برتر بود. پیش از این مسابقه پپ در تمجید از کلوپ، عنوان کرده بود او بهترین مربی هجومی دنیای فوتبال است. اما در آن مسابقه کلوپ و تیمش توانایی های دفاعی خود را به رخ سیتی کشیدند و قدرت حمله سیتی را خنثی کردند. یک گل در دقیقه هشتم توسط واینالدوم کافی بود تا تیم کلوپ پیروز شود.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

مسابقه برگشت دو تیم در لیگ برتر بازی حساسی بود، چرا که به اواخر فصل نزدیک شده بودیم و هر دو تیم در پی بدست آوردن امتیازهای لازم بودند تا در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان عقب نمانند. آن مسابقه حساس حاشیه هایی هم به همراه داشت و اعتراضات زیادی به تصمیمات مایکل الیور صورت گرفت. پنالتی میلنر توسط آگوئرو پاسخ داده شد تا دو تیم با تساوی ۱-۱ به کار خود پایان دهند. هرچند دو بازی این فصل این دو تیم کم گل بود، ولی بازی های فصل بعد جبران کرد.

۲۰۱۷-۲۰۱۸

اتحاد میزبان اولین جدال از چهار تقابل دو تیم در فصل قبل بود. منچسترسیتی در لیگ برتر موفق شد در در ماه سپتامبر، لیورپولِ کلوپ را با نتیجه سنگین ۵-۰ شکست دهد. اگرچه لیورپول شروع خوبی در آن مسابقه داشت ولی این آگوئرو بود که گل اول را به ثمر رساند، اما اخراج مانه در دقیقه ۳۷ بود که نقطه عطف بازی را رقم زد و در نهایت سیتی چهار گل دیگر زد تا بازی را ۵-۰ پیروز شود.

به این ترتیب کلوپ سنگین ترین شکست دوران کاری اش را متحمل شد. البته او یک بار دیگر هم باخت با اختلاف ۵ گل را تجربه کرده بود.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

بعد از آن مسابقه، سیتی فرمش را به خوبی حفظ کرد، در ۲۲ مسابقه بعدی آن ها شکستی را تجربه نکردند و فقط و فقط چهار امتیاز از دست دادند تا اینکه تیم بی شکست پپ به سد کلوپ برخورد کرد. در بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر، چمبرلین قرمزها را پیش انداخت ولی سانه بازی را به تساوی کشاند.

نیمه دوم نوبت به درخشش مثلث هجومی لیورپول رسید، سه گل از این مثلث، سیتی را در عین شگفتی ۴-۱ عقب انداخت. یاران گواردیولا در دقایق پایانی به خود آمدند و دو گل زدند ولی این دو گل برای جبران باخت کافی نبود. کلوپ در توصیف پیروزی تیمش گفت: «این یک بازی تاریخی بود که تا ۲۰ سال بعد هم درباره اش صحبت خواهد شد. چرا که به نظر می آمد سیتی در این فصل شکست نخواهد خورد.»

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

بعد از ان برد، کمتر کسی تصور می کرد تیم کلوپ دوباره می تواند یقه تیم آماده پپ را بگیرد. اما این اتفاق افتاد و کلوپ و یارانش با اقتدار سیتی را در لیگ قهرمانان شکست دادند.

قرعه لیگ قهرمانان، این دو تیم را در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار داد: لیورپول در بازی رفت در آنفیلد شروع توفانی داشت، آن ها در همان سی دقیقه نخست به سه گل رسیدند تا قدرتشان را به رخ حریف بکشانند.

سیتی در بازی رفت با انگیزه ظاهر شد، آن ها خیلی زود در دقیقه دوم توسط ژسوس به گل اول خود رسیدند تا امیدهایشان زنده شود ولی لیورپول به خوبی ایستادگی کرد و با صبر و حوصله به دو گل رسید تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۵-۱ به برتری رسید.

آمار تقابل کلوپ و گواردیولا زیر ذره بین

حالا دو مربی در حالی بار دیگر به مصاف هم می روند که در این فصل رقابتی شانه به شانه در لیگ برتر دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج