۷۸۰۸۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاسیاس دوباره ملی‌پوش می‌شود؟

دروازه‌بان نام‌آشنای تیم فوتبال باشگاه پورتوی پرتغال که هرگز نمی‌تواند نام رئال‌مادرید را از کنار اسم خود محو کند، با ۱۶۷ بازی ملی از سرمربی کنونی تیم‌ملی اسپانیا خواسته تا بار دیگر وی را به تیم ملی دعوت و به او اعتماد کند.

روزنامه فرهیختگان: دروازه‌بان نام‌آشنای تیم فوتبال باشگاه پورتوی پرتغال که هرگز نمی‌تواند نام رئال‌مادرید را از کنار اسم خود محو کند، با ۱۶۷ بازی ملی از سرمربی کنونی تیم‌ملی اسپانیا خواسته تا بار دیگر وی را به تیم ملی دعوت و به او اعتماد کند.

ایکر کاسیاس دروازه‌بان بزرگی است اما دلیل نمی‌شود در چنین شرایطی، کادرفنی تیم ملی اسپانیا به وی اعتماد راسخ داشته باشد، اسپانیا هرگز از کمبود دروازه‌بان آماده و درجه‌یک رنج نبرده و همیشه دروازه‌بانان خوبی دراختیار داشته است اما کاسیاس و نام تاثیرگذارش وسوسه‌انگیز و فریبنده است.

ستاره سال‌های نه‌چندان دور تیم فوتبال رئال مادرید تلاش می‌کند بار دیگر روی استیج شهرت و اعتبار برگردد و بازگشت او به تیم ملی یک پیغام بزرگ به رئال مادرید می‌دهد و آن اینکه ایکر بزرگ هرگز وابسته به نام باشگاهش نبوده و نیست و گویا گاهی این غیرممکن، ممکن می‌شود که یک بازیکن بزرگ‌تر از تیمش باشد.

لوییز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا کاسیاس را دروازه‌بان بزرگی می‌داند که البته بارها در زمان مربیگری او در بارسلونا حتی در حد نامش برای او و مردان کاتالونیا دردسرساز بوده و یک کابوس محسوب می‌شد. اکنون فوتبال ملی اسپانیا دلتنگ ایکر است و نکته جالب اینکه کاسیاس بزرگ، از انریکه خواسته هر طور شده او را به تیم ملی دعوت کند حتی اگر مطمئن باشد برای همه بازی‌های پیش رو، از روی نیمکت ذخیره‌ها تماشاگر بازی‌های تیم ملی خواهد بود.

ایکر فوتبال را در منطقه کاستیانا آغاز کرد. جایی که لامداریدا و خانواده بزرگ مادریدیسمو ذهن هر کودک مادریدی را به خود مشغول می‌کرد. به مدت پنج سال از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ جایزه برترین دروازه‌بان جهان را به خود اختصاص داد. سنت ایکر یا ایکر مقدس از دید مردم مادرید برای همه دوران‌ها یک رئال‌مادریدی است و انتقال او به پورتوی پرتغال از دید بسیاری از مادریدی‌ها ناجوانمردانه و از روی عدم مدیریت و لجبازی بود.

او در پورتو هرگز در سایه قرار نگرفت و سند درخشش او در همین بازی اخیر پورتو برابر گالاتاسرای موجود است، این تیم پرتغالی خیلی خوش‌شانس بود که در بهترین زمان ممکن از آب گل‌آلود مادرید یک ماهی طلایی واقعی و تاریخی شکار کرد.
کاسیاس از سال 2016 به بعد دیگر به تیم ملی اسپانیا دعوت نشد و بسیاری کنار گذاشتن ایکر را با کنار گذاشتن ناعادلانه رائول گونسالز مقایسه می‌کنند.

کاسیاس این بار بازگشته و قصد دارد در این سن و سال با لباس تیم ملی کشورش بار دیگر در تیتر اول روزنامه‌های مهم اسپانیا قرار بگیرد. او برای درخشش دوباره خود برنامه‌ریزی دقیقی کرده و گفته می‌شود در اوج آمادگی است.

وقتی کارنامه او مرور می‌شود، عظمت یک تاریخ دروازه‌بانی بیشتر به چشم می‌خورد، مردی که کار خود را از رئال مادریدC آغاز کرد در رئال مادرید B درخشید و پس از آن به رئال مادرید اصلی رسید و از تیم ملی زیر 15 سال دروازه‌بانی را تجربه کرد تا با تیم ملی بزرگسالان اسپانیا اوج گرفت. از سال 2000 تاکنون 167 بازی ملی درخشان خود را ثبت رسمی کرد و این بار خود را در آستانه یک بازگشت باشکوه دیگر می‌‎بیند.

کاسیاس رکورد بالاترین میزان مشارکت در امور خیریه و مردم نهاد را در خاک اسپانیا همچنین در اطلاعات آماری یونیسف دارد، او هم‌اکنون چهار بنیاد خیریه را به صورت رسمی و از طریق وکلای خود، مدیریت می‌کند و بودجه آنها را شخصا می‌پردازد. وام بلاعوض او به سه بیمارستان بزرگ در والنسیا، مادرید و بارسلونا هرگز از خاطره جامعه پزشکی اسپانیا پاک نمی‌شود. دستکش‌های کاسیاس در موزه برنابئو تاکنون بیش از 15 بار برای کمک‌های خیریه به حراج گذاشته شده، فروش رفته و به احترام او دوباره به موزه مادرید تقدیم شده است.

درخشش دیگر بار ایکر کاسیاس در تیم ملی فوتبال اسپانیا برای این دروازه‌بان با اخلاق و قدیمی یک تولد دوباره محسوب می‌شود و شبیه چنین اتفاقی در دنیای فوتبال حرفه‌ای خیلی کم رخ می‌دهد. احیای دوباره یک ابرستاره قهر کرده با فوتبال، اتفاقی جالب و ارزشمند است که لوییز انریکه مسبب اصلی کلید خوردن آن بوده و به احتمال زیاد هرگز از اعتمادش به ایکر بزرگ، پشیمان نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج