۷۸۰۹۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

محرومیت ۳۲ میلیون اندرویدی از مرورگر گوگل کروم

پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییرات جدید گوگل ۳۲ میلیون کاربر دستگاه و گوشی هوشمند اندرویدی، قادر نخواهند بود از مرورگر اینترنتی گوگل کروم استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: شرکت گوگل به‌عنوان توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی گوگل کروم به‌تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد سطح API را در این مرورگر ارتقاء داده و از عدد ۴.۱ به ۴.۴ برساند. این بدان معناست که آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید برروی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، از این پس قادر نخواهند بود از مرورگر اینترنتی گوگل کروم بهره‌مند شوند.

طبق آمار و گزارش‌های منتشره، بیش از ۳.۲ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی هنوز از نسخه قدیمی اندروید ۴.۱ موسوم به Jelly Bean استفاده می‌کنند، این درصد با توجه به تعداد کل کاربران گوشی‌های اندرویدی در جهان که حدود یک میلیارد است، حدودا معادل ۳۲ میلیون کاربر می‌شود که دیگر نمی‌توانند از این مرورگر محبوب و پرطرفدار استفاده کنند.

گوگل با انتشار این خبر، ابتدا قصد داشته این دسته از کاربران را از چنین اتفاقی باخبر ساخته و به آن‌ها هشدار دهد که سریع‌تر نسخه اندروید دستگاه خود را ارتقاء دهند و دوم آنکه سعی دارد به هر ترفندی که شده، کاربران را به نصب جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید وادار کند چراکه نسخه‌های قدیمی علاوه بر ضعف در امنیت سایبری و وجود حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های بیش‌تر، برای شرکت‌های توسعه‌دهنده نظیر گوگل که باید گاهی آسیب‌پذیری‌های جدید را کشف کرده و به‌روزرسانی‌های جدید نرم‌افزاری ارائه دهند، توجیه اقتصادی نداشته و آن‌ها را به پرداخت هزینه‌های گزافی وادار می‌کند. بنابراین طبیعی است که تلاش کنند کاربرانشان را به سمت و سوی ارتقای نسخه سیستم عامل اندروید هدایت و ترغیب کنند.

گوگل‌کروم که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان محسوب می‌شود، در جدیدترین نسخه از به‌روزرسانی خود امکانات و قابلیت‌های جدید و جذابی را برای کاربران به ارمغان آورده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احراز هویت بیومتریک و حسگر اثرانگشت اشاره کرد.

اندروید ۴.۱ موسوم به Jelly Bean در تاریخ دهم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ میلادی به‌صورت عمومی برای کاربران منتشر شد و نخستین نسخه ثابت موبایلی از مرورگر اینترنتی گوگل کروم نیز در ماه ژوئن همان سال ارائه و منتشر شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج