جاباما
۷۸۱۰۴۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا به بانک‌های خودش هم رحم نکرد!

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بانک "جی پی مورگان" این کشور با پرداخت جریمه ۵.۲۶ میلیون دلاری به اتهام نقض تحریم‌های ایران و کوبا موافقت کرده است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بانک "جی پی مورگان" این کشور با پرداخت جریمه ۵.۲۶ میلیون دلاری به اتهام نقض تحریم‌های ایران و کوبا موافقت کرده است.

دفتر کنترل بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که به توافقی با بانک جی پی مورگان برای پرداخت ۵.۲۶۳ میلیون دلار جریمه نقض تحریم‌های مربوط به کوبا و ایران رسیده است.

این دفتر هم‌چنین اعلام کرد که شواهدی از نقض تحریم‌های مرتبط با سوریه توسط این بانک پیدا کرده است که به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد. این نقض مربوط به هشت تراکنش به ارزش بیش از ۴۶ میلیون دلار بوده است. این بانک آمریکایی به‌صورت داوطلبانه حاضر به پرداخت جریمه شده است.

روابط بین کوبا و آمریکا که در اواخر دوران ریاست جمهوری باراک اوباما - رئیس جمهور پیشین - به حال عادی برگشت با روی کار آمدن دولت ترامپ مجددا در مسیر تنش قرار گرفته است و آمریکا سطح فعالیت دیپلماتیک خود در کوبا را کاهش داده است.

بانک جی پی مورگان که بزرگ‌ترین بانک آمریکاست یکی از دو نماینده این کشور در هیات مدیره سوئیفت محسوب می‌شود. هم این بانک و هم بانک "سیتی گروپ" پیش‌تر با قطع دسترسی ایران به سامانه سوئیفت مخالفت کرده و خواهان بازنگری دولت آمریکا در تحریم سوئیفت شده بودند. با این حال دولت ترامپ گفته است که درصورت نقض تحریم‌های ایران توسط هر شرکتی حتی اگر آمریکایی باشد، به‌شدت برخورد خواهد کرد و به نظر می‌رسد جریمه بانک جی پی مورگان نیز در راستای همین سیاست باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونجا حساب کتاب داره .. فامیل بازی .. و دوست بازی .‌ آشنا و پارتی معنی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج