جاباما
۷۸۱۱۶۶
۱۵۳۲۲
۱۵۳۲۲
پ

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

هنگامی که ترمز دستی را می‌کشید، سیمی که به ترمز‌های عقب متصل است آن‌ها را فعال می‌کند. در کنار این سیم نیز یک سوییچ وجود دارد که وضعیت ترمز را بررسی می‌کند و از طریق چراغ موجود در صفحه آمپر، آن را به اطلاع راننده می‌رساند. چراغ ترمز دستی در هنگامی که این ترمز بالا باشد روشن می‌شود و در غیر این صورت باید خاموش شود. اما گاهی اوقات ایراداتی در این سیستم موجب می‌شوند که چراغ خاموش نشود.

وبسایت دنده6: ترمز دستی یکی از سیستم‌های مهم در خودرو محسوب می‌شود که شما کمک می‌کند خودرو را با خیال راحت در سراشیبی‌ها پارک کنید. درضمن ترمز دستی از وارد شدن بار اضافی به گیربکس جلوگیری کرده و مانع خرابی آن می‌شود.ترمز دستی یکی از سیستم‌های مهم در خودرو محسوب می‌شود که شما کمک می‌کند خودرو را با خیال راحت در سراشیبی‌ها پارک کنید. درضمن ترمز دستی از وارد شدن بار اضافی به گیربکس جلوگیری کرده و مانع خرابی آن می‌شود.

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

هنگامی که ترمز دستی را می‌کشید، سیمی که به ترمزهای عقب متصل است آن‌ها را فعال می‌کند. در کنار این سیم نیز یک سوییچ وجود دارد که وضعیت ترمز را بررسی می‌کند و از طریق چراغ موجود در صفحه آمپر، آن را به اطلاع راننده می‌رساند. چراغ ترمز دستی در هنگامی که این ترمز بالا باشد روشن می‌شود و در غیر این صورت باید خاموش شود. اما گاهی اوقات ایراداتی در این سیستم موجب می‌شوند که چراغ خاموش نشود. در ادامه به بررسی دلایل رایج برای روشن ما‌ندن این چراغ می‌پردازیم.

خرابی سوییچ ترمز دستی

یکی از علت‌های رایج برای روشن ماندن چراغ ترمز دستی، خرابی سوییچ آن است. برای چک کردن خرابی این سوییچ می‌توانید هنگامی که ترمز پایین است، اهرم را مقداری تکان دهید. اگر چراغ خاموش شد (یا حتی لحظه‌ای خاموش شد و دوباره به حالت قبل برگشت)، احتمالا مشکل از سوییچ است و باید تعویض گردد.

اهرم به طور کامل پایین نمی‌آید

حتی فشارهای اندک بر روی سیم ترمز دستی نیز می‌تواند سبب روشن شدن چراغ شود. پس اطمینان حاصل کنید که ترمز دستی به طور کامل پایین آمده است و ترمز درگیر نیست.

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

ایراد ترمزها

گاهی اوقات سیم و سوییچ مشکلی ندارند و مشکل از خود ترمزها است. اگر با پایین آوردن کامل اهرم نیز ترمز دستی آزاد نشود، چراغ روشن باقی می‌ماند و ترمزها باید مورد بررسی قرار بگیرند.

کم بودن روغن ترمز

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

چراغ ترمز دستی تنها یک کاربرد ندارد و برای هشدار دادن سطح روغن ترمز نیز طراحی شده است. در این صورت اگر سطح روغن از میزان مشخصی پایین‌تر بیاید، چراغ روشن می‌شود. امکان دارد که در پیچ‌ها نیز با جابه‌جا شدن سطح روغن، چراغ ترمز روشن و خاموش بشود.

خرابی سنسور سطح روغن ترمز

یک سنسور معمولا داخل مخزن روغن ترمز یا بر روی در این مخزن وجود دارد که سطح روغن را مشخص می‌کند. اگر این سنسور دچار مشکل شده باشد مشکلی مشابه مورد قبلی به وجود می‌آید و سنسور باید تعویض شود.

تنظیم نبودن فشار روغن

اگر فشار روغن تنظیم نباشد، ممکن است یکی از ترمز‌ها قوی‌تر از ترمز دیگر عمل کند و هنگام ترمزگیری نیز خودرو به یک سمت کشیده خواهد شد. در چنین حالتی امکان روشن شدن چراغ ترمز نیز وجود دارد.

نحوه تعمیر

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

برای انجام تعمیرات معمولا مکانیک قطعات مختلف سیستم ترمز را بررسی می‌کند تا ایراد پیدا شود. معمولا اهرم، سوییچ، مخزن روغن ترمز و لنت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین کدهای موجود در کامپیوتر خودرو برای ترمز دستی نیز خوانده می‌شوند.

انجام این تعمیرات چه اهمیتی دارد؟

اگرچه ترمزدستی به طور مستقیم در ایمنی رانندگی تاثیر ندارد، اما باز یک قطعه مهم در خودرو محسوب می‌شود. همچنین همان‌طور که گفتیم روشن ماندن چراغ ترمز تنها برای نشان دادن فعال بودن ترمز دستی نیست و می‌تواند هشداری برای پایین بودن سطح روغن ترمز نیز باشد. بنابراین بهتر است که این موضوع را نادیده نگیرید و با هزینه‌ای نسبتا کم، از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج