۷۸۱۲۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رکوردهایی که هنوز در دست مسی و رونالدو نیستند

 سلاطین رکورد فوتبال جهان همچنان به دنبال رکوردهای دیگر هستند.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، کریس رونالدو و لیونل مسی در چند سال گذشته آسمان فوتبال اروپا را با نمایش ها و گلزنی های خود روشن کرده اند. به تازگی نیز لئو مسی با سبقت از رقیب دیرینه رکورد بیشترین تعداد هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا را شکست. می‌توانید مطمئن باشید که رونالدو در بازگشت از محرومیت عزم خود را برای رسیدن به مسی جزم خواهد کرد.

اما در کنار این رکوردها، آمار و ارقامی هستند که نه مسی به آن ها رسیده و نه رونالدو. اسپورتس میل در ادامه به برخی از این رکوردها می‌پردازد که قطعا انگیزه این دو فوق ستاره برای ادامه راهشان خواهد بود:

بیشترین گل در فینال های جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان: آلفردو دی‌استفانو و فرانس پوشکاش (هر دو برای رئال مادرید)؛ ۷ گل

رونالدو در این زمینه با حضور در ۶ فینال اروپایی توانسته از رقیب خود پیشی بگیرد. با یک گل در فینال ۲۰۰۸ برای منچستریونایتد، یک گل در فینال ۲۰۱۴ و دو گل در فینال ۲۰۱۷، او تاکنون ۴ گل به نام خود در فینال ها ثبت کرده اما در ۳۳ سالگی، زمان به سرعت برای رونالدو در گذر است. در سمت مقابل به نظر مسی رسیدن به این رکورد را فراموش کرده چرا که او یک گل در فینال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ به ثمر رسانده و ۵ گل تا پوشکاش و دی‌استفانو فاصله دارد.

بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا (با احتساب مقدماتی): ایکر کاسیاس؛ ۱۷۲ بازی

دروازه بان اسپانیایی اولین بازی خود را در سال ۱۹۹۹ در این رقابت ها انجام داد. او تاکنون ۱۷۲ بازی انجام داده و با عضویت در پورتو، هنوز می‌تواند بر تعداد بازی های خود بیفزاید. رونالدو با ۱۵۸ بازی در جایگاه دوم قرار دارد و مسی با ۱۲۶ بازی در رده دوازدهم حضور دارد. البته مسی دو سال از رونالدو کوچکتر است و فرصت کاهش این فاصله را دارد.

بیشترین تعداد پیروزی در فینال با تیم های گوناگون: کلارنس سیدورف؛ ۳ تیم (آژاکس ۱۹۹۵، رئال مادرید ۱۹۹۸، میلان ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷)

هافبک تمام نشدنی هلندی در طول ۱۲ سال با ۳ تیم مختلف در فینال ها حاضر شد و به قهرمانی رسید. رونالدو بعد از یک قهرمانی با منچستریونایتد و ۴ قهرمانی با رئال مادرید، با تیم جدید خود یوونتوس به دنبال رسیدن به رکورد سیدورف است. این نیز یکی دیگر از رکوردهایی است که مسی باید دور آن را خط بکشد چرا که بسیار بعید است او در این رقابت ها پیراهن تیم دیگری به جز بارسلونا را به تن کند.

رکورددار گلزنی با باشگاه های مختلف در لیگ قهرمانان: زلاتان ایبراهیموویچ با گلزنی برای ۶ تیم (آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا، میلان، پاریسن‌ژرمن)

زلاتان اولین گل خود در این رقابت ها را در ۲۱ سالگی و در روز ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۲ با پیراهن آژاکس وارد دروازه لیون کرد. (۲ گل) و با گلزنی برای ۵ تیم دیگر در سال های بعد، عطش سیری ناپذیر خود برای گلزنی را نشان داد. شاید زلاتان در این زمینه بدشانس هم بود که آخرین باشگاه اروپاییش (منچستریونایتد) در لیگ قهرمانان حضور نداشت وگرنه این عدد حالا به ۷ رسیده بود.

رونالدو تاکنون برای دو تیم گلزنی کرده و احتمالا تا چند روز آینده نام سومین تیم (یوونتوس) هم برای او ثبت خواهد شد اما برای رسیدن به رکورد زلاتان او باید در آخرین سال های فوتبالی خود چند انتقال دیگر هم داشته باشد. مسی ۳۱ ساله هم بعید است در آینده برای تیمی به جز بارسلونا گلزنی کند.

پیرترین گلزن تاریخ فینال لیگ قهرمانان: پائولو مالدینی

مالدینی در نخستین لحظات فینال ۲۰۰۵ استانبول میان لیورپول و میلان دروازه دودک را گشود تا با ۳۶ سال و ۳۳۳ روز سن به مسن ترین گلزن تاریخ این رقابت ها در فینال تبدیل شود. اولین تلاش رونالدو برای شکستن این رکورد در فینال ۲۲-۲۰۲۱ خواهد بود. برای مسی نیز این فرصت تا فصل ۲۴-۲۰۲۳ به وجود نمی‌آید. تازه در آن فصل نیز فینال باید حتما بعد از روز ۲۳ می باشد، در غیر این صورت مسی باید حداقل یک فصل دیگر صبر کند.

سریع ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان: روی ماکای

روی ماکای با گلزنی در ثانیه ۱۰،۱۲ بازی بایرن در مقابل رئال مادرید در مارچ ۲۰۰۷ یک رکورد جاودانه را خلق کرد. سریع ترین گل رونالدو در تاریخ این رقابت ها در مقابل یوونتوس در اکتبر ۲۰۱۳ در دقیقه سوم بوده و مسی نیز سریع ترین گل خود را بعد از ۱۲۸ ثانیه در پیروزی بارسلونا مقابل چلسی در مارچ ۲۰۱۸ به ثمر رساند.

سریع ترین هت‌تریک تاریخ لیگ قهرمانان: بافتیمبی گومیس

بافتیمبی گومیس مهاجم این روزهای الهلال عربستان در زمانی که پیراهن لیون را به تن می‌کرد، در دسامبر ۲۰۱۱ به فاصله تنها ۸ دقیقه ۳ بار دروازه دینامو زاگرب را گشود تا سریع ترین هت تریک تاریخ لیگ قهرمانان به نام وی ثبت شود. مسی با هت‌تریک خود در مقابل آیندهوون رکورد رونالدو در تعداد هت تریک را شکست و با ۸ هت‌تریک در صدر این جدول قرار گرفت. اما در مورد سریع ترین هت‌تریک، نه مسی و نه رونالدو رقیب گومیس نیستند.

سریع ترین هت‌تریک مسی اولین هت تریک او در این رقابت ها و در برابر آرسنال بود. (در عرض ۲۲ دقیقه) البته فاصله بین گل های دوم و چهارم او در مقابل لورکوزن در مارچ ۲۰۱۲ تنها ۱۶ دقیقه بود. (او در آن بازی ۵ گل به ثمر رساند.) سریع ترین هت‌تریک رونالدو نیز در مقابل مالمو و در عرض ۱۲ دقیقه رقم خورده است.

گلزنی در بیشترین فصل از رقابت ها: رایان گیگز

رایان گیگز با گلزنی در ۱۶ فصل از رقابت های لیگ قهرمانان رکورد دار این مسابقات است. مسی با گلزنی در مقابل آیندهوون برای چهاردهمین فصل متوالی گلزنی در این رقابت ها را تجربه کرد تا در این زمینه به رکورد رائول برسد. رونالدو نیز در ۱۳ فصل اخیر گلزنی کرده (او در دو فصل اول به همراه منچستریونایتد موفق به گلزنی نشد). مسی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ می‌تواند در این رکورد با گیگز برابری کند.

بیشترین گل در یک فصل از رقابت های اروپایی (لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان): رادامل فالکائو

اصلی ترین نقش را در قهرمانی پورتو در لیگ اروپای ۱۱-۲۰۱۰ رادامل فالکائو داشت که یک تنه ۱۸ گل برای تیمش به ثمر رساند. (یک گل در مقدماتی و ۱۷ گل در رقابت ها) بهترین فصل مسی در رقابت های لیگ قهرمانان در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با ۱۴ گل بود. رونالدو نیز در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با ۱۷ گل بهترین نمایش خود را در این رقابت ها داشت. رکورد رونالدو بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

بهترین نرخ گلزنی به ازای هر بازی در لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپا: گرد مولر

رونالدو در فصل ۱۸-۲۰۱۷ با رکورد گلزنی در بازی های متوالی رود فن نیستلروی (۹ بازی) برابری کرد و در جریان شکست ۳-۱ رئال مقابل یوونتوس نیز گلزنی کرد تا با گلزنی در ۱۰ بازی متوالی، رکورد تازه ای را به نام خود ثبت کرد.

با این حال وقتی به رکورد میانگین گلزنی به ازای هر بازی برسیم، رونالدو و مسی از برخی بازیکنان عقب ترند.

آمار گلزنی رونالدو در این رقابت ها ۰،۷۷ گل به ازای هر بازی است. (۱۲۱ گل در ۱۵۸ بازی؛ در کل رقابت های اروپایی ۰،۷۶ با ۱۲۳ گل در ۱۶۲ بازی) میانگین گلزنی مسی در رقابت های اروپایی نیز عدد ۰،۸۲ را نشان می‌دهد.

(۱۰۳ گل در ۱۲۶ بازی؛ در کل رقابت های اروپایی ۰،۸۲ با ۱۰۶ گل در ۱۰۳ بازی) گرد مولز با ۰،۹۷ گل به ازای هر بازی رکورددار بلامنازع این بخش محسوب می‌شود. برای این که بدانید این رکورد چقدر دست نیافتنی است کافی است در نظر داشته باشید مسی و رونالدو به ترتیب باید در ۱۰ و ۱۶ بازی آتی خود در این مسابقات هت‌تریک کنند تا به رکورد مولر برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج