۷۸۱۳۳۸
۲۸ نظر
۵۰۰۸
۲۸ نظر
۵۰۰۸
پ

دفاع عجیب یک نماینده مجلس از گرانی مسکن

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گرفتن مالیات عایدی سرمایه از بخش مسکن، افزایش قیمت در این بخش را طبیعی دانست و گفت: اگر فقط یک بخش را از طریق اخذ مالیات هدف قرار دهیم ظلم به آن بخش است.

خبرگزاری تسنیم: سید کمال الدین شهریاری با اشاره به نقش مثبت مالیات در اداره کشور گفت: اتخاذ تدابیر سیاسی، اقتصادی و مدیریتی بر ارائه طرح یا لایحه عجولانه اولویت دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که به علت بالا رفتن نرخ ارز و کاهش پول ملی، همه کالاها با افزایش قیمت مواجه می شوند کاهش ارزش پول ملی، خود را در قیمت مسکن هم نشان می دهد و قیمت مسکن افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در این شرایط اگر فقط یک بخش را از طریق اخذ مالیات هدف قرار دهیم ظلم به آن بخش است و سرمایه از آن بخش فرار می کند.

شهریاری با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان درکشور داریم گفت: هر جا این نقدینگی وارد شود در آن جا افزایش قیمت ایجاد می کند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه هایی که در بخش مسکن مصرف می شود اشتغال و تولید ایجاد می کند. صنعت کشور در بسیاری از زمینه ها وابسته به سرمایه گذاری در بخش مسکن است و اگر این بخش دچار رکود شود بسیاری از بخش های صنعت وارد رکود می شود.

شهریاری گفت: ما باید تولید مسکن را رونق دهیم زیرا اگر تولید مسکن کم شود سوداگری و احتکار اتفاق می افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیتر بدی زدین. این بنده خدا حرف منطقی زده. یک بار دیگه حرفاش رو بخونید

      پاسخ ها

      • ب

        نخیر این همه حرفاش نیست. دیشب توی گفتگوی ویژه خبری کلی اراجیف گفت. اینم از هم پالکی های همون آخوندی

      • مرادبیگ

        این اقا حتی امار نقدینگی رو هم درست نداره اقای شهریاری این هزاروششصد هزار میلیاردی که میگی 1550هزار میلیاردش سپرده بانکیه که تماما بین دولت وبانک مرکزی ودریافت کننده تسهیلات تقسیم شده وفقط حدود پنجاه هزار میلیاردش نقدینگی دست مردمه واین هنه بلبشو اقتصادی مربوط به حدود پنج درصد این میزان از نقدینگیه

    • بدون نام

      این عتیقه ها از کجا اومدند
      حتما بسازو بفروشه خودش

    • بدون نام

      بنده خدا رفته چند تا آپارتمان گرفته الان میترسه قیمتش افت کنه.

    • بدون نام

      گوسفندفروش

    • بدون نام

      کی گفت گرون بشه گفت رونق بدیم یعنی نحوه خرید خانه با تسهیلات و کارمزد کم و طولانی مدت بشه خونه خرید.

    • بدون نام

      تو که غمی نداری نفستم از جای گرم بلند میشه چون زحمت نکشیدی و پول باد آورده پارو کردی.گارگری نکردی که عرق بریزی خدا لعنتتون کنه که پول بیت المال حیف و میل میکنید حرومتون باشه

    • بدون نام

      حتما خودش انبوه سازاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما شک نکن

    • بدون نام

      در حال حاضر مستاجران توان خرید ندارند و خانه ها به فروش نمیرود، بجز دلالهای سود جوی کاذب مسکن، حالا این نماینده امده از افزایش تولید حرف میزند، با وجود چند میلیون خانه خالی و در مقابل با وجود چند میلیون جوانانی که از بی خانگی و گرانی اجاره خانه، دست از ازدواج کشیده اند، قضاوت فقط با مردمان خدا شناس.

    • بدون نام

      تولید بیشتر مسکن را فقط و فقط، با توان خرید مسکن مستاجران امکان پذیر است و بس، چرا این نماینده حرفهای گمراه کننده و خانمانسوز میزند که به جرم وفساد اجتماعی دامن میزند.

    • بدون نام

      خودش توی ویلا نشسته کاری به کار مردم نداره.میگه مسکن باید گران بشه؟ الهی این خونه ها خانه آخرت انهای باشند که میگن مسکن گرون بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی آمین

    • بدون نام

      امیدوارم اگر خودت خونه داری که قطعا داری خونت رو سرت خراب بشه چون پول مفت و حروم میخوری فکر بدبخت بیچاره هایی مث ما نیستی که ای حرف رو میزنی ما خونه ی اجاره ای نشستیم و خدا میدونه با حقوقی زیر یه تومن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم می‌خواستی نری رای بدی!!!!!

    • بدون نام

      اصل واقعیت این است که دلالها به توهم اینکه فیمت دلار به چهل هزار تومان خواهد رسید، خانه میخریدند و قیمت نجومی برای فروش خانه خریده شده میدادند تا کسی نخرد تا روز دلار چهل هزار تومانی برسد و خانه ها را با قیمت بسیار نجومی تر و حبابی تر بفروشند، که با افت شدید قیمت دلار، رویاهاشون فرو ریخته و حالا نه تنها خانه نمیخرند، بلکه میخواهند خانه های خریده شده را حتی با قیمت کمتر از خرید بفروشند تا سرمایه انها گرفتار رکود شدید چند ساله مسکن نگردد.

    • بدون نام

      واقعا متاسفم كه يه تيتر كاملا غير واقع و خلاف گفته هايش رو براي صحبت هاي اين نماينده انتخاب كردين

    • بدون نام

      با افت شدید قیمت دلار، فرو ریختن قیمت مسکن حتمی است، و فقط بعضی از خانه دارهایی که تا چند سال قصد فروش ندارند، از روی عصبانیت قیمتهای خیلی نجومی و حبابی میدهند که مثلا وانمود کنند که هیچ اتفاقی نیافتاده است و ریزش قیمت شدیدی در مسکن در کار نیست.

    • بدون نام

      فروشندگان متوهم به امید دلار زود رس چهل هزار تومانی و فروختن خانه ها به قیمتهای خیلی نجومی و کاذب، خانه ها را اجاره ندادند، حالا با فرو ریختن شدید قیمت دلار، نه تنها خریداری برای خانه هایشان نیست، بلکه مستاجران هم چون به حاشیه ها و شهرستان کوچ نمودند، دیگر اجاره هم نمیتوانند بدهند، یعنی ضرر در ضرر، این است عاقبت سودجویی کاذب و حبابی طلب مسکن که اه مستاجران همه انها را خواهد گرفت.

    • امیر

      کاملا صحیح گفته، مثل اینکه شما خودتون اخبار رو قبل انتشار نمی خوانید !

    • بدون نام

      بابا این بنده خدا خبر نداره گه طبقه 3 ویا زیر خط فقر دیگه خانه بساز نیست این هم با مدلهای اروپایی وگران .

    • بدون نام

      منافعش در گرانی نجومی مسکن است!

    • بدون نام

      قیمت مسکن بابالا رفتن مواد اولیه ساخت ومصالحه بالا میره،خیلی خودتونو گول نزنین،اینا فقط میخوان مردمو بندازن به جون هم،شما اگه راست میگی قیمت آهن سیمان وغیره رو برگردونین به سال قبل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرونی چند برابری بی دلیل سال قبل چه ربطی به گرونی امسال مصالح داره؟ ضمن اینکه گرونی مصالح هر چی باشه باشه گرونی سرسام آور مسکن نیمشه! برو خودتو غول بزن!

    • کارشناس

      حانه های خالی زیادی از ماهها و سالها پیش ساخته شده و فروش نرفته. پس کمبود رخ نداده بلکه انحصار رخ داده که یکی دیگر از بلایایی است که می تواند با وجود تولید کالاها را گران گرد و در مسکن و برخی دیگر از کالاها نیز همین اتفاق افتاده است و کسانیکه منافع دارند چه مسئول و چه غیر مسئول اقدام به افزایش نجومی قیمت مسکن کرده و درصدد توجیه گرانی آن هستند و در برابر کاهش و واقعی شدن قیمت آن مقاومت می کنند! و با لطایف الحیل مختلف آنرا توجیه می کنند!

    • بدون نام

      اینان نقدینگی را علم کرده و همه گرانی ها را با آن توجیه می کنند و حداقل نمی گویند این نقدینگی ها را که دست ملت نیست کجا قایم کرده اند!

    • بدون نام

      مسکن هم مثل خودرو پیرو دلاره. اونم پایین میاد. انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج