۷۸۱۵۸۰
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

باقری: پیروزی مقابل السد معجزه نبود

مربی سرخپوشان درباره محار کردن ۲ ستاره السد قطر گفت: ژاوی و گابی کار خودشان را کردند، اما راه نفوذشان را بستیم.

خبرورزشی: کریم باقری یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس است؛ مربی فعلی سرخپوشان که قطعاً پل ارتباطی خوبی بین برانکو و بازیکنان است. آقاکریم از راز موفقیت‌های اخیر پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی و برد بزرگ تیم‌شان مقابل السد در قطر با ما صحبت کرد و به سؤالات خبرورزشی پاسخ داد.

* آقاکریم واقعاً چه اتفاقی افتاد که السد را در خانه اش شکست دادید؟ بردتان یک‌جور‌هایی شبیه معجزه بود.

بردن السد اصلاً اتفاقی نبود و معجزه‌ای هم رخ نداد! قبل از بازی آنالیز خوبی از تیم السد داشتیم. نقطه قوت السد هم ژاوی و دو مهاجم خوبش بود که فکر می‌کنم بازیکنان ما به خوبی آن‌ها را کنترل کردند. السد تیم بسیار خوبی بود که می‌خواست با استفاده از امتیاز میزبانی به برد برسد، اما ما خیلی خوب مقابل آن‌ها بازی کردیم. بازیکنان اصلی و ذخیره ما نمایشی بسیار خوب داشتند که باید به همه بازیکنان به دلیل تلاش زیاد و جانانه‌شان یک دست مریزاد و خسته نباشید گفت. تیم ما با وجود محرومیت و بدون جذب بازیکن نمایش خیلی خوبی داشته است.

* بعضی‌ها معتقدند پرسپولیس را با وجود کمبود بازیکن یک‌جور‌هایی خدا بغل کرده و به شکل خاصی حریفانش را شکست می‌دهد.

توکل ما که در درجه اول به خداست، اما خوشبختانه بازیکنان شرایط را خیلی خوب درک کرده‌اند، چه بازیکنان ذخیره و چه بازیکنان اصلی خوب می‌دانند باید در هر بازی بیشتر تلاش کنند. فضای بسیار خوبی بر تیم ما حاکم شده که از آن نهایت استفاده را برده‌ایم.

باقری: پیروزی مقابل السد معجزه نبود

* چقدر از راه فینال را رفته اید؟ از حالا خیلی‌ها بازی در فینال را برای پرسپولیس متصورند.

نه، من کسی را در بین بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی ندیدم از حالا از صعود حرف بزند. ما فقط نصف راه رسیدن به فینال را رفته‌ایم ولی نصف اصلی راه مانده است. تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و با توجه به فرصتی که تا اول آبان یعنی زمان بازی برگشت داریم سعی می‌کنیم به بهترین شکل خودمان را آماده بازی کنیم.

* برای تیم‌تان بازی با کاشیما را ایده‌آل می‌دانید یا سامسونگ؟

من فکر می‌کنم از حالا نباید به آن بازی فکر کنیم و فقط باید به بازی‌های پیش‌رو و بازی برگشت با السد فکر کنیم. از حالا هم نه به کاشیما فکر می‌کنیم و نه به سامسونگ!

* چقدر به قهرمانی آسیا خوشبین هستید، چون جای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در ویترین افتخارات پرسپولیس خالی است؟

ما باید قدم به قدم جلو برویم و از حالا نباید حرفی از قهرمانی بزنیم.

* ژاوی و گابی کمتر از حد انتظارتان ظاهر نشدند؟

ژاوی و گابی بد کار نکردند و در واقع نهایت تلاش‌شان را هم به کار بستند، اما بازیکنان ما راه ارتباط آن‌ها با سایر بازیکنان تهاجمی حریف را بستند.

* قبول دارید کمک‌داور هم در اعلام خطای پنالتی به سود تیم‌تان خیلی به پرسپولیس کمک کرد، چون داور قصد داشت خطای پشت هجده قدم را بگیرد؟

هر کسی پنالتی گرفته دستش درد نکند حالا چه داور بوده و چه کمک‌داور آن خطا را پنالتی گرفته باشد. پنالتی هم کاملاً درست بود، چون خطا روی علیپور درون هجده قدم اتفاق افتاد.

* بعد از گلی که عفیف زد ترس به دل‌تان نیفتاد؟

نه آن ضربه کاملاً خطا بود و ربطی هم به قانون جدید و قدیم نداشت. دروازه‌بان ما هنوز ضربه دراپش را نزده عفیف با خطا به توپ ضربه و گل زد که کاملاً خطا هم بود به همین دلیل هیچ استرسی سر آن صحنه نداشتیم.

* داور سریلانکایی در حد قضاوت بازی السد و پرسپولیس بود؟

داور بد نبود و قضاوت خوبی داشت.

* در خصوص سیدجلال و نقش کاپیتان فکر نمی‌کنید او در آخرین نقطه خط دفاع نقش بزرگی در پیروزی و موفقیت‌های پرسپولیس دارد؟

سیدجلال واقعاً بازیکن خوبی است که حضورش با تجربه بالایی که دارد خیلی به تیم ما کمک می‌کند. مطمئناً او به خوبی تیم را به جلو هدایت می‌کند و در خط دفاع هم مهره قابل اتکایی برای تیم ما محسوب می‌شود.

* استفاده از سیامک نعمتی در پست دفاع راست ریسک بزرگی نبود؟

اصلاً استفاده از سیامک در پست دفاع راست ریسک نبود، چون همه فکر‌ها را راجع به این بازیکن کرده بودیم و با توجه به نیازمان به یک مدافع راست تصمیم گرفتیم از سیامک در پست دفاع راست استفاده کنیم که انصافاً او هم خوب در آن منطقه بازی کرد.

* در مورد دعوت دو بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی تعداد آن‌ها را برای تیمی همچون پرسپولیس کم نمی‌دانید؟

راجع به این موضوع صحبت خاصی ندارم، چون این کار در حیطه کار مربی تیم ملی است. به همین دلیل در مورد کم یا زیاد بودن تعداد بازیکنان پرسپولیس هم در تیم ملی صحبت نمی‌کنم.

* آقاکریم چطور با این تیم که نیمکت چندان خوبی ندارد این‌قدر خوب نتیجه گرفته‌اید؟

در زمین فوتبال اسم‌ها بازی نمی‌کنند. اسم بازیکن هم هرچه می‌خواهد باشد. همه شاهد بودند بازیکنان ما حتی بازیکنان جوان‌مان وقتی به آن‌ها نیاز پیدا کردیم چطور برای تیم ما با تمام وجود کار کردند. الان هم در فوتبال دنیا خوب می‌بینیم که چطور بازیکنان کم‌نام و نشان بهترین کارایی را از خود نشان می‌دهند. تیم ما یکدل است و با اتحاد و همدلی بازیکنان توانسته بهترین نتایج را کسب کند.

* یک‌جور‌هایی انتقام باخت استقلال را هم از السد گرفتید.

ما دنبال انتقام نبودیم. به تیم دیگری هم کاری نداریم. در واقع هدف ما این بود بهترین نتیجه را بگیریم و بهترین نمایش را هم ارائه بدهیم که خدا را شکر به هدف‌مان هم رسیدیم.

* علی دایی به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌ها انتخاب شد، در این رابطه شما چه نظری دارید؟

قطعاً حق علی دایی بود که باید انتخاب می‌شد و اصلاً نباید مهاجم دیگری این عنوان را کسب می‌کرد، چون همه می‌دانند علی دایی در چه بازی‌هایی گل زده و چقدر در تیم ملی و موفقیت‌هایش نقش مهمی را ایفا کرده بود.

* علی کریمی هم جزو ۱۰ هافبک برتر جام ملت‌ها انتخاب شد؟

کریمی هم جزو باتکنیک‌ترین بازیکنان آسیا بود، بازیکنی که با تکنیک نابش همیشه در دوران بازیگری نمایش‌های زیبایی را ارائه می‌داد و واقعاً هم حقش بود جزو هافبک‌های برتر انتخاب شود.

* در مورد ادامه راه‌تان با توجه به کمبود‌هایی که دارید نگران نیستید تیم‌تان تحلیل برود؟

نه، فعلاً شرایط تیم خوب است، ان‌شاءا... با همین بازیکنان هم باقدرت به راه‌مان ادامه می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشالله کریم اقا،،خیلی دوست دارم

    • بدون نام

      کریم عشقه . کریم معرفته . کریم یعنی مردانگی . کریم یعنی وفاداری . بهترین بازیکنی که خیلی دوستش دارم .واقعا ی الگوی به تمام معنی . لذت بردم از جواب دادنش . حرمت همه را نگه میداره . پرسپولیس مدیون این شخصیت بزرگه . هرگز به کسی توهین نمیکنه . سرش تو کار خودشه . پرتلاش . مثل ی پدر و برادر و بزرگتربازیکنانه . مردی خانواده دوست . همیشه به رقیبش احترام میذاره و کری نمیخونه . یکی از مهمترین عوامل موفقیت پرسپولیسه . منم نمیگه همش میگه ما . قاضی عادلیه . حواسش به همه چیز و همه جا هست

    • بدون نام

      خیلی خوشحالم که پرسپولیس همچین بازیکن بزرگ و انسان با شخصیتی رو به عنوان مربی رو نیمکت داره خاطرات خوش بازیهاتون از ذهن هوادارا پاک نمیشه اقا کریم ❤❤❤❤❤❤

    • بدون نام

      یاشاسین آقا کریم، امیدوارم روزی خودت سرمربی پرسپولیس بشی و روند قهرمانی ها رو ادامه بدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج