۷۸۱۷۴۵
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

خانواده‌ها پول نقد به مدرسه ندهند

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حساب یکپارچه مدارس گفت: خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند؛ مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا:‌ مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حساب یکپارچه مدارس گفت: خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند؛ مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند.

منصور مجاوری در گفت‌وگویی درباره حساب یکپارچه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: حساب یکپارچه با یک کد شناسه مخصوص که شامل کدملی دانش‌آموز، کد مبلغ فعالیت فوق برنامه و کد مدرسه است آماده شده است.

وی افزود: در واقع هر فعالیت مدرسه‌ای دارای یک کد شناسه شده است. حدود ۷۰ تا ۸۰ عنوان فعالیتی داریم که مشخص شده و هر پولی که دانش‌آموز به حساب مدرسه واریز کند به صورت شفاف قابل ارائه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبالغ واریزی برای هر فعالیت در قالب پیامی به اولیاء گزارش داده می‌شود گفت: در حال برنامه ریزی برای استقرار طرح حسابداری مدرسه هستیم و تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که اگر دانش‌آموزی پول واریزی بیشتری داشت برای سال آینده‌اش ذخیره شود.

مجاوری تاکید کرد: با این طرح حساب مدارس کاملا شفاف و مشخص است. برای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم کلیت طرح توضیح داده شد و آنها کاملا پذیرفتند و حمایت کردند زیرا باعث شفاف‌سازی دریافت و پرداخت مدارس می‌شود.

وی با بیان اینکه با شروع طرح در آینده نزدیک خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند گفت: مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند. مبالغ دریافتی از مردم مقدار کمی نیست و باید ساماندهی و در جای خود مصرف شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش قصد دارد رفته رفته کمک‌های مردمی را نظام‌مند کرده و از این طریق بر خلاف قانون تحصیل رایگان، سرانه مدارس را حذف کند؟ اظهار کرد: این تصور ۱۰۰ درصد اشتباه است، وظیفه دولت آموزش کاملا رایگان است.

مجاوری ادامه داد: سرانه کم و زیاد به مدارس داده می‌شود، امسال مدارس ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف مصوب دارند. اینکه دولت سرانه ندهد اصلا این‌طور نیست. بودجه دولتی سرجای خودش است و هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مختلف فوق برنامه، اردویی و... نیز اخذ می‌شود، سرجای خودش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکوفان

      پول ندهیم ؟؟؟ الان چرا این پست رو گذاشتید ‌ قبل از مهرماه همه پول دادیم رفته‌ ‌ .

    • مازیار

      خیی زحمت میکشید متشکریم

    • بدون نام

      آهان یعنی شماها اونقدر سرانه ریخیته اید به حساب مدارس،که دیگه مدارس از پول اشباع سده اند.ماشالله؟؟؟پس چی بدن به مدارس؟؟؟پول کاغذ ماژیک جوهر چاپگر؟؟؟یا احتمالا مدیر قراره بره از بازار واسه ی مدارس دزدی کنه!!!

    • @XX691406

      اگرپول ندن که بچه رو داخل کلاسهای راه نمیدن خواهر زاده من هر هفته 100یا120مدرسه ازش میگیره میگن پول خدماتی که داریم واستون انجام میدیم که هیچ کاریم نمیکنند رسما دارن باج میگیرن اولا هم بخاطر اینکه به درس بچهاشون لطمه نخوره این پولو میدن

    • بی نام

      با سلام مدرسه دخترم پیام داده ماهیانه نفری پانزده هرارتومن علاوه بر پانصد تومن مشارکتهای مردمی بایستی شارژ بدیم ..به نظر شما ۳۰ ضرب در پانزده هزارتومن حدود پونصد هزار تومن در ماه چه تعریفی در ماه واسه مدرسه دولتی داره ......

    • یاس

      پس چرا ما یه کلاس اولی داریم مدرسه گفته 50هزار تومان وکلاس پنجمی 25هزارتومان بابت برگه بیارید بخدا همین هم نداریم با این گرونی ،مدرسه دولتی هست،انوقت دیروز معلم دخترم را تو کلاس بخط کرده ،شخصیتش را خورد کرد بخاطر 25هزار تومان که نبرده،این چه مدرسه دولتیه،خرم اباد ،دبستان سعادت 1و2،ایا باید همه زیر پوشش کمیته امداد باشیم که واقعا نداریم!!

    • بدون نام

      والا پدر ما رو در آوردن خدا شاهده دیروز جلسه پسرم بودم کلاس اول ابتدایی با40نفردريک کلاس اعتراض میکنیم تازه بدهکار هم میشیم بهمون مدير مستقیم میگه باید پول آب و گاز وبرق و نظافت و بهمون بدین آموزش و پروش به ما کمک نمی کنه مگه ما مسئول تامین مخارج مدرسه هستیم تو این اوضاع هم باید خرج خونه بدیم هم خرج مدارس چه کسی باید جواب بده خدا شاهده دیگه ازاین زندگی خسته شدم دوست دارم زودتر ازاین دنیا خلاص بشم هرروز بدتر از دیروز

    • بدون نام

      لعنت خدا به دروغگو ...

    • بدون نام

      اینو به مدارس بگید زرتوزرت نامه ی درخواست پول نفرستند

    • حمید

      مشاور وزیر که دروغ بگه یاداز نادانی و عدم آگاهی است یا از تزویر و ریا
      آقای مشاور نادان چند سالی است که حتی یک ریال سرانه به مدارس ندادید جهت یادآوری و اطلاع مردم عزیز
      اداره هم با کمال وقاهت میگند از مردم پول بگیرید ولی صدا کسی درنیاد مثل اینکه بگید مردم ......ولی صدای کسی درنیاد

    • بدون نام

      اقای مشاور خواهشا چرت و پرت نگید مردم رو چی فرض کردین یکی میگه مدرسه اصلا حق نداره وجهی از مردم دریافت کنه یکی دیگه میگه پول دستی به مدرسه ندین به حساب بریزید این دیگه چه صیغه ای است اموزش رایگان دیگه مرد اقای مشاور اگه نمیفهی بفهم از خواب بیدار شو یا خودتو بخواب زدی اقا

    • علی

      هر مدرسه ای که میری میبینی یه کارتخوان (دستگاه پوز) گذاشتن و علناً به خانوادها میگن کمتر از 100 هزار تومان کارت نکشید وگرنه نمیشه. بین خانواده پولدار و ضعیف فرق قاعل میشن. چه از نظر درسی و چه از نظر رفتاری. یکی که پولداره میگه من رنگ ونقاشی مدرسه رو به عهده میگیرم، اون یکی دیگه 500 هزار تومان کمک میکنه، اون یکی یه میلیون و من بدبخت کارگر 50 یا 100 هزار تومان. مسابقه گذاشتن برای پول جمع کردن از مردم. مشهد که اینجوریه بقیه جاها رو نمیدونم. آموزش تو کلاس های 40 نفره.

    • مرجان

      خوب به سلامتی
      کی می خواهید این شهریه مدارس غیر انتفاعی کی اعلام کنید که هر دوره چقدر بایستی پرداخت کنه
      توی شهر ما که هر مدرسه هر چقدر دلش خواست دریافت میکنه
      به تعزیرات هم شکایت کردیم که گفته اند باید از طریق اموزش و پرورش اقدام کنید
      و حالا شما ببینید از 700 تا 800 دانش آموز هر کدام یک میلیون تومان پول بیشتر بگیرند چه مقدار می شود و هیچ نهاد و یا ارگانی هم نیست که یک اقدام درستی انجام بده .
      واقعا ما والدین چه باید بکنیم با این نابسامانی ها
      چگونه زمان قدیم ما هم درس میخوندیم رایگان هم رایگان صبحانه بهمون می دادند
      ان هم چه صبحانه ای از کیک و پسته بگیر تا ....
      چرا.......
      یکی هم از این روزنامه نگارها یا مجله ها یا انهایی که تریبون رسمی دارند نیست که بیان پیگیر این مسئله بشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو شهر ما هم مدارس غیرانتفاعی علاوه بر شهریه ای که اموزش و پرورش اعلام کرده چند میلیون اضافه می گیرند شکایت هم میکنیم میگن داریم خدمات میدیم مثلا یکی ازخدماتشون اینه که بیست دقیقه مدرسه را دیرتر تعطیل می کنند از ان طرف هر دیرتر شروع میکنند کسی هم نیست جلوشون وایسه به اموزش و پرورش هم گفتیم میگن باید کتبا اقدام کنید خوب این کتبا چه صیغه ای داره همش کار غیرقانونی انجام میدهند هیچکس هم نیست جلوشون وایسه عملا دارند دزدی میکنند خدا لعنت کنه مسئولین بی لیاقت که هیچ کس پاسخگو نیست چه از رئیس اموزش و پرورش چه از مدیران و سرکرده ها
        اینجا کرمان است

    • بدون نام

      پس مردک چراپول سرانه رابه حساب مدرسه نمی ریزد تورسانه میگید سی وپنج هزارتومان هردانش آموز ولی درعمل هردانش آموز صفر تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج