۷۸۱۹۳۹
۱۳۶ نظر
۵۰۰۸
۱۳۶ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال افزایش قیمت بنزین تا ۴ هزار تومان

این روزها با نوسانات قیمت ارز و همچنین افزایش مقدار سوخت قاچاق از مرزهای غربی و شرقی، بار دیگر بازار شایعه ی افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین داغ شده است. در آن زمان، این اخبار بارها از سوی مسئولان مختلف از جمله وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و حتی برخی نمایندگان مجلس تکذیب شده بود؛ اما این بار گویا قضیه جدی تر شده است!

تابناک: این روزها با نوسانات قیمت ارز و همچنین افزایش مقدار سوخت قاچاق از مرزهای غربی و شرقی، بار دیگر بازار شایعه ی افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین داغ شده است. در آن زمان، این اخبار بارها از سوی مسئولان مختلف از جمله وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و حتی برخی نمایندگان مجلس تکذیب شده بود؛ اما این بار گویا قضیه جدی تر شده است!

در روزهای گذشته، بسیاری از حامیان آزادسازی قیمت‌ها، دولت را به قطع یارانه سوخت ترغیب کرده و بر این باورند، اگر دولت رویه آزادسازی قیمت‌ها را در پیش بگیرد ـ با توجه به اوضاع کنونی اقتصاد و نیز با کاهش وابستگی کالاها به ارز دولتی ـ می‌توان شاهد مدیریت بهتری بود؛ اما در مقابل عده‌ای از اقتصاددانان، وضعیت کنونی اقتصاد را برای این شوک جدید مناسب نمی‌دانند و از دولت انتقاد می‌کنند.

از همین روی، یک مقام ارشد دولت ـ که نامش اعلام نشده ـ به یکی از خبرگزاری ها گفته: قرار است تا پایان امسال، فاز جدیدی از برنامه هدفمندی یارانه‌ها به اجرا درآید. بنا به گفته این مقام مسئول: در این برنامه، افزایش قیمت بنزین تا سقف ۴ هزار تومان و دو نرخی شدن آن حتمی است و حتی صحبت هایی از احتمال بازگشت کوپن و کارت سوخت نیز به میان آمده است.

البته گویا دولت سناریوهای دیگری نیز برای این کار دارد و گفته می شود، از هفت سناریو برای افزایش قیمت بنزین تا آخر سال، بنزین دو نرخی، محتمل ترین سناریو در میان گزینه هاست!

تنها برخی از مخالفان جدی افزایش نرخ بنزین بر این باورند که در اوضاع کنونی، هر گونه افزایش در نرخ بنزین، بار تورمی سنگینی بر جامعه تحمیل خواهد کرد که شاید از توان مردم خارج باشد؛ اما در مقابل، عده ای دیگر از نمایندگان می گویند، در شرایط موجود، دولت چاره ای جز افزایش قیمت سوخت ندارد. افزایش نرخ دلار و بالا بودن قیمت حامل های انرژی در آن سوی مرزهای ایران، انگیزه برای قاچاق سوخت را زیاد کرده و باعث شده است دولت با اضافه کردن قیمت سوخت، از حجم قاچاق بکاهد.

بنابراین، این موضوع باعث شده تا نمایندگان بر سر یک دو راهی گرانی و ثبات قیمت گرفتار شوند؛ از یک سو اعتقاد دارند، افزایش قیمت سوخت به تورم موجود دامن می زند و از سوی دیگر، راهکاری جز افزایش قیمت ها ندارند.

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به افزایش قیمت دلار و تفاوت قیمت بنزین در مرزها با همسایه ها و با بیان اینکه در برخی از این کشورها تفاوت قیمت سوخت به ده برابر نیز می رسد، گفت: دو نرخی شدن بنزین، راهکار طولانی مدت خوبی نیست، ولی در شرایط اضطراری و کوتاه مدت می تواند به عنوان یک راه حل از آن استفاده شود، به ویژه با افزایش قیمت دلار که تفاوت قیمت بنزین در مرزها با همسایه ها بسیار و حتی ده برابر بیشتر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه تفاوت قیمت بنزین با کشورهای همسایه جذابیت قاچاق بنزین را بیش از گذشته کرده است، افزود: کنترل قاچاق سوخت در مرزهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی شدید نیست و این تفاوت قیمت قاچاق بنزین را افزایش داده، به گونه ای که روزانه میلیون ها لیتر بنزین در مرزها قاچاق می شود.

وی ادامه داد: افرادی که بیش از حد معمول بنزین مصرف می کنند، باید هزینه آن را پرداخت کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان سهمیه بندی بنزین قطعی نشده است، اظهار داشت: احتمالا عددی بین ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر به عنوان سهمیه در نظر گرفته و مازاد بر آن، با نرخ بیشتر محاسبه می شود که این نرخ دوم، بیش از ۱۵۰۰ تومان است. نرخ دوم بنزین، رقمی است که باید به قیمت واقعی در فوب خلیج فارس نزدیک باشد تا قاچاق برای کشور جذاب نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین راهکار موقتی است، تصریح کرد: اگر قیمت بنزین افزایش یابد تا جلوی قاچاق گرفته شود، برای جامعه قابل قبول نیست؛ لذا فعلا راه حل موقت، بازگشت به سیستم کوپنی و کارتی است که امیدوارم در آینده ای نه چندان دور، شرایط بهتر شود تا سهمیه بندی نیز برداشته شود.

همچنین اسدالله قره خانی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت بنزین گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است. البته زمزمه‌ها و شایعاتی در این زمینه وجود دارد و واقعیت این است، از زمانی که وضعیت دلار این چنین شده است، قاچاقچیان به تکاپو افتاده و شروع به قاچاق بنزین کرده‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: در بخش سوخت گازوئیل، از آنجا که کامیون داران کارت سوخت دارند و بر اساس پیمایش سوخت دریافت می کنند، تا اندازه‌ای موضوع قاچاق کنترل شده است، ولی متأسفانه در بخش بنزین، در این روزها سطح قاچاق افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، میزان مصرف بنزین نیز افزایش یافته و چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا برود و از طرف دیگر، قاچاق بنزین ادامه یابد، دولت باید در این زمینه تصمیماتی بگیرد تا بتواند مصرف سوخت را مدیریت کند. آنچه به ذهن می‌رسد و در جلسات نیز بیان می‌شود، اجرایی کردن کارت سوخت است که این امر قطع به یقین تصمیمات دیگری را نیز می‌طلبد که بحث سهمیه بندی و دو نرخی کردن آن است؛ اما تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همان

      آخه شماها سیرمونی ندارین شماکه دم از مسلمونی میزنین رسمش اینه که مردمو درتنگنابزارین ای لعنت بهتون

      پاسخ ها

      • ساوان صباحت

        سه راه پیشنهاد میکنم 1-ارتش وسپاه که توپادگانهاخوابیدن بفرستنشون سرمرز یک هزارم این سرمایه ای که میگید ازمملکت فرارمیکنه بعنوان حق ماموریت بهشون بدید تا جلوقاچاق گرفته بشه2-پولاتون راتوعراق وسوریه ولبنان ویمن خرج نکنیدتا جبران بشه 3-کناربکشید چون هستن عده ای که بدون گران کردن بنزین وضعیت اقتصادوبنزین راحل کنن

      • علیرضا

        60 لیتر سهمیه خیلی زیاده و بازم قاچاق میشه. پیشنهاد من 60 سی سی است، به قدری که بتوان با آن استارت زد و خودرو را از پارکینگ منزل خارج نمود. خواهشاً در صورت استفاده از ایده من، روزانه 40 سی سی سهمیه تشویقی برای این حقیر لحاظ فرمائید.

      • بدون نام

        در ماه‌های اخیر،‌ همراه با کاهش شدید ارزش پول ملی ایران و اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قیمت کالاها و خدمات در ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است؛ ‌به گونه‌ای که فرامرز توفیقی، رئیس کمیته مزد کانون شوراهای اسلامی کار ایران، هفته گذشته اعلام کرد که قدرت خرید کارگران از ابتدای سال جاری تا روز ششم مهر سال جاری، «۹۰ درصد» کاهش یافته است.

        آقای توفیقی همچنین روز یکشنبه ۱۵ مهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از مسئولان انتقاد کرد که چرا به گفته او، «قیمت رُب گوجه فرنگی را نمی‌بینند که ۲۴۰ درصد گران شده؛ چرا گوجه فرنگی را نمی‌بینند که ۳۰۰ درصد گران شده و چرا سیب‌زمینی را نمی‌بینند که ۲۰۰ درصد گران شده است».

        رئیس کمیته مزد کانون شوراهای اسلامی کار ایران اضافه کرد که «کرایه خانه ۹۵ درصد و هزینه ایاب‌و ذهاب دست‌کم ۳۳ درصد گران شده‌اند».

      • بدون نام

        این مقام اگاه دولت اول اسمش چیه هنوز گرون نشده مثل حقوق کارمندا جو روانی میده .بعد چه حرف چرتی بخاطر قاچاق بنزین گرون میکنن چقدر چرت پس پلیس مرزی چکاره اس بگیره جلو قاچاق رو

    • این منم جوجه

      اگر بنزین ۴هزار تومان بشه یعنی قیمت بنزین را عادلانه حساب کردین پس حقوق کارگران و کارمندان را هم ۴ برابر کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزک نمیر بهار میاد حقوق اصلی شونم زیرش زاییدن تا چن برابر دیگه مرد با همیشه حقوق ثابت خواهد ماند

      • ح

        پس حقوق بی کارها چی میشه ؟


        لعنت فقط لعنت.

      • بی نام

        خدا نابودشون کنه که تنها چیزی که تو مغز کوچیکشون نمیگنجه فقط همین حقوق کارگره خدا به زمین بزنشون..هرکدومشون که دارن این طرحو عملی میکنن

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که همش دم از افزایش نرخ میزنین.

      پاسخ ها

      • بینام

        خدالعنتتون کنه خدا همچین بزنتون زمین که حتی نتونید سر بلند کنید بیچاره و بدبختیم از دست تصمیمای کبری شما لعنت بر شما

    • بی نام

      تاوان بی عرضگی شما رو ملت باید بده؛از قاچاق سوخت جلوگیری کنین،راهش اینه

      پاسخ ها

      • بی نام

        فقط دارن باجیب مردم بدبخت هزینه بی عرضگی خودشونو میدن فقط بلدن صورت مسئله رو پاک کنن بجای اینکه مشکل اصلی رو حل کنن....د نامردا اونایی که دارن بنزینو قاچاق میکنن مرز نشینن بدبختن ندارن ماکه توتهرانیم حال وروزمون اینه چکارکنن وقتی کار ندارن درامد ندارن خدا ازتون نگذره...نمونش همون کولبرهایی که ازناچاری روزی یکیشون سقوط میکنه یا تیرمیخوره...خدایا صدای دلمون بشنو

    • سلام سانسورچی

      بی کفایت ترین وزیر حال حاطر کابینه و همه دوران وزارت نفت اقای زنگنه میباشد .که با مدیریت ناقص خود باعث نارضایتی کارکنان مجموعه نفت و همچنین قراردادهای ننگین ایشان میباشد.اگر مجلس مقاومت نمیکرد همه کارتهای سوخت را بر میداشت .و الان که نیاز سهمیه بندی بنزین هست میبایست مجدد کارت توزیع میشد.انشالله هرچه زودتر استیضاح شود .

    • بدون نام

      اگه مشکل قاچاق سوخت هست؛ خب جلوی قاچاق را بگیرید و دنبال راه حل دوم یعنی افزایش قیمت بنزین نروید .

    • بدون نام

      ای بابا.اینها میگن ۴۰۰۰ تومان بعد می کنن ۲۰۰۰ تومان همه خوشحال میشن چصد خوب شد که ۴۰۰۰ تومان نشد

      پاسخ ها

      • sudn

        روشی کلیشه ایی که البته همیشه رو ملت ما جواب داده

    • بدون نام

      اینهمه مامور گمرک و نیروی انتظامی پس چیکاره ن که قاچاق میشه؟ فقط بلدن مردم رو ضرب و شتم کنن‌. معلومه که مسأله اصلی قاچاق نیست، بلکه دولت میخواد با هر طریق ممکن جیب مردم رو بزنه.

      پاسخ ها

      • علی

        مشکلت با دولته یا کسای دیگه این ربطی به قاچاق نداره

    • بدون نام

      ای وای دوباره بدبختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظرم وقت اون رسیده که به افغانستان بگریزیم تا حداقل از گرسنگی نمیریم

      • بدون نام

        این سلسله تمام نا شدنی در این مملکت ...

    • بدون نام

      خدا کمک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گران کنیداین جماعت مشت گره کرده ظرفیت باربیشتردارن

      • بدون نام

        چرا بنزین گرون بشه جلوی قاچاق را بگیرید همش میخواید فقط ازجیب مردم بکشید چرا حقوق ها رااضافه نمیکنید

      • هالو۷شنبه

        بنزین رابه نرخ کشورهای حاشیه خلیج حساب کنید
        جق وحقوق مردم راهم نصف این کشورها محاسبه کنید

    • بدون نام

      خدا لنتتون کنه دیگه با این حکومتداریتون باید بریم بمیریم عرضه کشورداری هم نداشتید فقط دزدی یادتون دادند اینم تربیت خانوادگیتونه

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا‌....فقط راضی نیستن که ادمای بدبخت بیچاره دزدی کنن اونم فرستادن بنزین به اون ور مرزهاس اونم بخاطر نداری وبیکاری

    • بدون نام

      اون حامیان آزاد سازی نرخ بنزین براشون مهم نیست که مردم لیتری چند بنزین بزنن.خدا از سر تقصیر این ادما نگذره.

    • بدون نام

      برام جالبه این مسؤلین ما انگار وظیفه ای غیر از پر کردن جیبشون ندارن و اصلا به فکر مشکلات مردم نیستن کارگر بدبختی که با 1.200 چجوری در ماه زندگی کنه اونوقت نماینده های مجلس و مسؤلین یا حقوق میلیاردی میگیرن یا 37 جا کار میکنن بعدش برا مردم هم نسخه میپیچن قیمت دلار بردن بالا یکم جیبشون پر شد دیدن این راهکار خیلی جواب نمیده رفتن سراغ گرون کردن بنزین
      خدا به داد دل مظلومین برسه

    • بدون نام

      خوب مورد نداره حقمق کار گر وکارمن را هفت برابرکنید بنزین راذهم چهار برابرا کنید

      پاسخ ها

      • مونتلا

        سواد خوب چیزیه خخخخ

      • ابوالفضل

        همان‌ابوالفضل‌وقمربنی‌هاشم‌سزایتانرابدهدکه‌کمرمردم‌رابا‌گرانی‌شک
        ستید‌حالادیگرنوبت‌گران‌کردن‌بنزیین‌شدوای‌ببه


        چ


        رشما‌بیرحمها‌چونخودتان‌بنزین‌گران‌شود‌متضرر‌نمیشوید‌ماشینهای‌دولتی‌ومجانی‌سوار‌میشوید

    • علی

      هه

    • مالمیر

      سلام واقعا اگه می خواهید بنزین قاچاق نشه ارتش وسپاه رو در مرزها قرار بدید ببینم یک قطره قاچاق میشه اینها همش بهانه است

    • بدون نام

      اگر بنزین بشه چهار هزار تومان شماها هم باید جمع کنید از کشور برید

      پاسخ ها

      • parisa.a

        شتر در خوابو از این چیزا/:

      • بدون نام

        زرشک ... تو فک کن یک درصد اینا رفتن ... هه ...

    • بدون نام

      4برابر آخه...خدا خیرتون بده .با کدام در آمد ریالی حتی مردم اینچنین هزینه ای رو پرداخت کنند .ماشینمون رو حتی هفته ای یکبار هم نمیتونم بیرون بیاریم .10لیتر بنزین 40000تومان فاجعه است فاجعه ...مردم هم که دیگه عادت کردن به دزدی از همدیگه و سر شدن .

    • بدون نام

      دیگه وقتش شده یکی دو تا از این مسئولین بی کفایت طعمه خشم مردم مستضعف بشه تا شاید برای بقیه هم عبرت بشه وگرنه این قصه ظلم و فساد انتهایی نداره...

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا

    • بدون نام

      خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      اگه این حرف واقعیت داره جلو قاچاقشو بگیرین نه بیان کل مردمو بدبخت کنین از حالا بگین ۴تومان بعد بشه ۲تومن ما هم کف بزنیم خوب که نشد ۴تومن

    • بد پول

      بخاطر 1000 تا قاچاق چی 80 میلیون نفر باید بنزین رو گرون بخرن؟؟؟؟ عاشق راه حلاتونم

    • بدون نام

      آخه خدا خیر ندیده ها اگر بنزین بشه 4تومن میدانید چه تورمی در بازار ایجاد میشود میدانید چه فشاری سر مردم بدبخت می آید میدانید که مثلا هر کیلو قند اگر الان 4هزارتومن باشد میشود کیلویی 16 هزار تومن.اصلا اشکال نداره بگذارید 4هزارتومن ولی مرد باشید حقوق کارمندان وکارگران را هم 4برابر کنید.خجالت بکشید تا کی دارید به مردم ظلم میکنید تا کی باید به فکر مرگ وقیامت باشید.لعنت برشما ظالمان.

    • بی نام

      کوفت بگیرین، کدوم شرایط اضطرار؟ ...

    • بدون نام

      بابا این یارانه رو بردارین قیمتها برگرده سر جای قبلش اگر قیمت بنزین رو با جاهای دیگه مقایسه میکنین حقوق و دستمزد هم با اون جاها مقیاس کنین همه بریدن دیگه طاقت ندارن همه چیمدن بایدچند نرخی بشه بسه دیگه.

    • ناامید

      دراین دولت گرانی پایانی ندارد درگذشته اول سال همه چیزها که گران می شد تا پایان سال گران نمی شد در این دولت تدبیر و امید که همه از زندگی و زنده ماندن ناامید شدن هر روز اجناس و کالاها گرانتر میشود ودر اخر هم میگویند علی برکت الله

    • بی نام

      دوچرخه رو برای خانم ها آزاد کنین بعد هر گندی می خواین بزنین

    • بی نام

      حواستون به تاکسی شخصی و اسنپ وتپ سی باشه سهم سوختشون رو حساب کنین، حقوق کارمندان رو 10 برابر کنین که حداقل نصفشو بدیم برا کرایه ماشین، دوچرخه رو برای خانم ها آزاد کنین وگرنه سوار می شم و هر پلیسی که دهنشو باز کنه همونجا صافش می کنم

    • بدون نام

      خب سهمیه در نظر بگیرین و با کارت بنزین تحویل بدید.معلومه الان بدون کارت هر کیهر چی دلش خواست میزنه و قاچاق میکنه .ولی هدف شما کسب درآمد بیشتره و قاچاق بهونه س .شما دلتون برا مردم و مملکت نسوخته.

    • بدون نام

      اول شایعه کنین ببینین نظر این ملت خر چیه وقتی دیدین سواری میده ببرین بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با منی؟!

    • بدون نام

      شرم نکنید تا میتوانید به مردم بیچاره ظلم کنید

    • آرش

      اینکه ارزش پول ملی بسیار افت کرده درسته ..اینکه یه اب معدنی دو تا شش هزار تومن (در شمال)فروش میره و بنزین از اب ارزونتره درسته...اینکه الان گالن بیست لیتری بنزین تو زابل تا هشتاد تومن و سراوان تا پنجاه و پنجه درسته...اینکه تو پاکستان تا لیتری دوازده فروش میره و خریدار داره درسته...اینا نشون میده بنزین ایران با این افت ریال کالای جذابی برای افغانیاو پاکستانیاشده درسته ..ولی وضع درآمد و اقتصاد فعلی گنجایش بنزین چهار و پنجی نداره..الان که ستاد حمایت از مصرف کننده و تعزیرات و ستاد قیمت گزاری دکور هستن و نقش کم رنگی دارن و احتکار و قیمتای من درآوردی توسط دلال ها وبعضی تولیدکننده های طمعکار خون ملتو تو شیشه کرده..الان این تصمیم برای دولت درامده برای کشور کمیتر شدن قاچاقه برای من مصرف کننده و کارمند با حقوق ثابت سالانه یعنی مرگ تدریجی و فلاکت باشیب ملایم.کارخونه دار و سرمایه دار که میکشن رو کالا و خسارتشونو جبران میکنند.قشر آسیب پذیر کارگر وکارمند بیچاره میشن...

    • محمد

      بالا بردن قیمت سوخت یعنی بالا رفتن همه چیز مرگ بر شما
      ... مسلمان هستیم ولی از کافر هم ضالمتر هستید کشور ما از نظر اطلاعات قوی هست یعنی نمیتوانید جلوی قاچاق سوخت رو بگیرید . به بهانه قاچاق سوخت میخواهید قیمت سوخت رو بالا ببرید تا جیب خودتون رو پر کنید . برید بمیرید با این کشور اداره کردنتون

    • بدون نام

      چرا وقتی یک مسئول از استان وارد شهر ما میشود قدم بقدم مامور است خودش هم ۲۰ تا بادیگارد دارد چرا بفکر مرز نیستی آقای مسئول ؟

    • ایرانی

      من میدانم شما میگید 4000تومان که مردم به 2000تومان راضی بشن ولی خودتون میدونید چه اتفاقی می افته جراتش ندارید فعلا دارید ذهن مردم اماده میکنید

    • بدون نام

      به بهونه مرزها ،مردم رو نابود نكنيد،مردم توان هيچ تورمي رو ندارن ،با بسته غذايي .... مشكلشون حل نميشه

    • خشم روز

      خدا لعنت کنه هرکی به این شایعات دامن میزنه تا دولت ماهیشو از اب گل آلود بگیره...

    • ir..

      کاربر ۱۴ سی هفت لایکتن

    • بدون نام

      بنزین را 4000تومانی کردن جرات میخواد که هیچ کدومتون ندارید فقط حرفش هم ملت را عصبانی میکنه چه برسه به واقعیت تبدیل بشه دودمان هر چه مسئوله بر باد فنا میره

    • بدون نام

      الاهی بمیرین به حق علی که هر روز برای مردم استرس درست میکنین,, مردم ثارن زیر بار گرونی جان میدن فقط همین مونده بنزین رو گران کنین,,,الاهی بمیرین

    • بدون نام

      دلارراکه گران کردید سودشو استفاده کنید تا به بنزین برسه یعنی چی؟حالاکه دلار واجناس وهمه چیز گرونه وبازاردرالتهابزن بریم کی به کیه گورپدر مردم.....مردم کیلویی چند.خودمان راعشق است

    • خوزستان

      ای وای......

    • بدون نام

      پول ملت و خوریدن بستون نیست لعنت بهتون ..

    • تقی بندل

      اقاچرااینجوری حساب میکنین حساب کنین هراروپایی که نفت هم ندارن باهرماه درامدش میتونه چند لیتر بنزین بخره ایرانی باهرماه درامدش میتونه چندلیتر بتزین بخره اروپایی هم ماهی3000دلاردرامدداشته باشه میتونه ماهی 1800لیتربخره وایرانی ماهی1200000تومن درامدداشته باشه میتونه ماهی 1200لیتربخره قبوله؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این دید بهش نگاه نکرده بودم جالب بود

    • بدون نام

      چهار تمن چ خبره خدا لعتت کنه شما هارو اصلا ترامپ لازم نبود تحریم کنه مارو اگه میدونست شما مسئولین دارین اینجوری خون مردم میمکین

    • بدون نام

      قاچاق سوخت یک بهانه ایست از سوی دولت برای گران کردن هر چیزی نه فقط بنزین والا راه کارهای جدی برای جلوگیری از قاچاق هست که اگر بخواهند می توانند بکار ببندند واز فشار دوبله به مردم خودمان جلو گیری شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قاچاقی اصلی خود دولت ودولتمردانه

    • بدون نام

      اگه این اتفاق بیوفته یکی از معترضان اصلی خودم خواهم بود بالاخره اعتراضات مردمی از یه جا باید شروع بشه

    • بدون نام

      دولت حق گران کردن بنزین را ندارد وبایستی جلوی این طرح نابسامان وغیرکارشناسی راگرفت.این مسئله بو داره.دارن مردم ایران را به فنا میبرن

    • m

      من 35سال سن دارم یبارنشد بجای گرانی بدبختی یک خبر خوب بشنویم

    • اریا

      ای لعنت برشما بجای اینکه بیان زود بفکر گران کردن باشین بیان ارزش پول ازدست رفتمونو یه شب پرید رو بدست بیارید بیایید مشکلاتو درست بکنین ک برا کسی نصرفه ک بنزین دزدکی بفروشه یا معاش خانوادشو دربیاره شماها دارین کل ملتو محبور میکنین مث خیلیا دزد بشن ....

    • بدون نام

      سلام یک کاربر حرف حسابی زد الان ارتش ها غقط دارن وزن اضافه میکنن از بس بیکارن برین مرزها رو تحت کنترل اینا بدین چرا نمیخواهید کاری انجام بشه با بردن قیمت بنزین فقط دارین فاصله طبقاتی ایجاد میکنید فقیر فقیرتر پولدارم پوز ماشبن و بنزین خدا تومن میده اونایی که مسولین بفکر ملت باشید مواد غذایی گرون شده فساد و فحشابیداد میکنه خودتون قضاوت کنید

    • بدون نام

      برای مقابله با قاچاق سوخت گران کردن بنزین راهش نیست شما اگه راهکار بلدید جلو بالا رفتن درهم و دلار بگیرید
      دوما هیچ وقت بنزین خودتون رو با بنزین کشورهای خلیج فارس مقایسه نکنید که خودتون بهتر میدونید چه خبره اولا بنزینشون با ما قابل مقایسه نیست و نه وضع معیشتی ما با اونا قابل مقایسه ست

    • بدون نام

      مانفسم می کشیما!!نمی خواین برای اون فکری کنید؟پولشو رو قبضا بیارید لطفا!!

      پاسخ ها

      • علی

        گل بودن به سبزه اراسته شدن اینا همشون دنبال اینن

      • بدون نام

        چقدر ساده ای ...آخه مگه مریضی راهکار می دی.....

    • بدون نام

      عمداًجلوی قاچاق رانمیگیرندکه بهانه گرونی راداشته باشندجناب زنگنه مسیبت عضما،یه روزنشدآب خوش ازگلومون پائین بره خداازتون نگذره

    • محمد احمدی

      مرز بلوچستان و کنترل کنن،اوضاع خوب میشه.

      دیوار مرزی سیستان بسته شد ولی بلوچستان چی،اخه تبعیض تا کی??صبح تا شب قاچاق میشه واز هر هزارتا 5تا رو میگیرن.واقع بین باشیم خودمون گول نزنیم

      اگه حرف از مناطق ازاد هس بازم پولش تو جیب یه سری افراد خاص هستش و عاید مردم سیستان نیست.
      تو بهترین شرایط اب وهوایی مسولین برای بازدید میان منطقع سیستان ولی چکار کردن،اگه دریاچه هامون اب داشته باشه زندگی مردم با گردوخاک متشنج نمیشه.همش شعار،شعار.بهترین امکانات رفاهی درایران دست افغان هاس ولی خیلی ها نان شبشون ندارن منتظر45هزار یارانه هستن.نقاط ضعف زیادی در مملکت هس وبیدادی میکنه

    • بدون نام

      عرضه ندارین جلوی قاچاق رو بگیرین...طبق معمول یقه مردم رو میگیرین....

    • بدون نام

      نوش جونتون بخوریدازدسپخت دولت تدبیروامیدانقدبخوریدتابترکید ازاین همه اسایش ورفاه

    • بدون نام

      بعد دم از دین و خدا میزنید وای بر شما دروغ گوهای پولدار لاکچری

    • بدون نام

      اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماحرا

    • و

      بله در جامعه ما بنزین بی رویه مصرف می شود .قانون دهند که به هر نفر از مردم ماهانه 200 هزار یارانه بنزین بدهند وآن وقت بنزین را بدهند لیتری 5هزار تومان .لااقل حقی از دیگران که زیر خط فقر قرار دارند ضایع نگردد .

    • میثم

      اخه این چه راهکاریه چون قاچاق بنزین زیاده باید قیمتش بره بالا تا برا قاچاق جذاب نباشه.اولا که دولت خودش سرکرده قاچاق سوخت هست،دوما راه مقابله با قاچاق سوخت رو بلد نیستن و نمیتونن جلو قاچاق رو بگیرن اون وقت مردم باید تاوان بی تدبیری دولت رو بدهند؟به نظر من این ها همه بازی کثیف سیاسته،که میخان با این حرفا افکار مردن رو به طرف قاچاق سوخت ربط بدن و قیمت رو بالا ببرن،چه طوری میشه که چهار لیتر بنزین بخای از پمپ بنزین بگیری اجازه نمیدن بهت اون وقت میلیونها لبتر سوخت قاچاق میشه؟به نظر من مشکل رو باید جای دیگه پیگیری کرد.میلیونها لیتر سوخت قاچاق معلومه که کار کیه.

    • امید ابراهیمی

      لعنت به شما دزدهای سر گردنه.

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنخ

    • بدون نام

      بیخود کردن گرون کنن برید قاچاچیها رو بگیرید و مجازات سنگین کنید بنزین مگه هرویینه که به راحتی جاساز کنن نیرو بزارید بگیریدشون تو پمپها هم نیرو بزارید کنترل کنید

    • بدون نام

      اگه‌ تو این شرایط بنزین گران کنید باید جمع کنید از این کشور بروید وگرنه این مردم منتظر جرقه هستن بخدا.من که ماشین ندارم اما تو مردم هستم وحرفای مردم دارم میشنوم پس از خدا بترسید

    • بدون نام

      واگذارتون به آیات قران که کمر مردم شکوندین خدا کمرتون بشکنه

    • بدون نام

      اگه‌خواستید بنزین گرون کنید شب قبلش خودتون فرار کنید تا مردم بیرونتون نکردن منه کارگر از سر قبرم اوردم بنزین ۴هزارتومنی بزنم.

    • فرزاد مخصوص

      دولت به قیمت دلار به کارگر پول میده خاک بر سرتان

    • بدون نام

      بنزین 35هزارتومان

    • بدون نام

      چرا حالیتون نیست در فشاریم همین الان هم سخت میگذره اگر نبود تهدید های امریکا شک نکنید ساکت نمیماندیم

    • بدون نام

      ... جرات دارید گرون کنید

    • بدون نام

      شماها هیچ وقت نه سیر میشین ون هم جیباتون پر میشه

    • بدون نام

      شماها هیچ وقت نه سیر میشین ون هم جیباتون پر میشه

    • بدون نام

      خدا از هیچ کدومتون نگذره,حقوق کارگر هم باید به هشت میلیون افزایش یابد

    • بدون نام

      جلو این بلوچ ها رو بگیرید قاچاق سوخت توغرب نیست

    • بدون نام

      یاخدا ۴ هزارتومن!!!!!!!!!!!!!!.

    • داش علی

      شد دلیل این فرضیه !!!!!
      شمای خواننده این پیام آیا در توان من و شماس قاچاق سوخت
      مگه غیر از یه باک ماشین ما چه استفاده ای دیگه ی میکنم .
      بخاطر یک میلیون نفر که دست به اینکار میزنن چرا باید ۷۹ میلیون جور دیگران را بکشن
      نای نوشتن ندارم وای بر شما مسئولین

    • آ زاد

      اون کشوری که پول بنزینش ده برابر ایران است ،مردمش برای یه لقمه نون خالی جون نمی کنن وروزی هزاران میلیارد از کشورشان به یغما نمی ره ،بیت المال اونا به حق بین مردم تقسیم میشه نه به دوستان و آ قا زادههاوعزیزان خودی!!!!

    • بی نام

      خدا ازتون نگذره که بخاطرسو مدیریت خودتون که نمیتونین جلوقاچاق سوخت روبگیرین میخواین راحتتربن راهو برای خودتون انتخاب کنین حتی به خودتون زحمتم نمیدین یکم فکر کنین که دیگه ازحد توان مردم خارجه

    • امیر حبیبی

      اون ور مرز بالا نرفته آقایون پول ما بی ارزش شده

    • انصاریان

      آیا به نظر شما فقط کسانی که بنزین بیشتر مصرف می کند توان میدهند یا این مردم بیچاره که باید توان کرایه و حمل زیاد و همچنین چند برابر شدن قیمت اجناس و در یک کلام مثل هدفمندی حامل انرژی وه تمام امورات این مملکت را شامل شد و نتوانستید کنترل کنید اما آن یارانه چند هزار تومانی تون هیج افزایشی در این چند سال نداشت . شما چقدر پوست تون کلفت شده که نه مردم و نه خدا را می شناسید کمتر خرج امورات ایدئولوژی تون کنید . آخه بی سوا د آیا درآمد و شغل ملت ایران مثل کدوم کشور است که قیمت حامل های انرژی را مقایسه می کنید درآمد مردم را ریال محاسبه می کنید و گرفتن خود را با دلار . خوب اگر اینطور است حقوق . دستمزد ها و یارانه را با نرخ افزایش دلار محاسبه کنید . لعنت بر کسانی که مردم و ملت هیچ اهمیتی براشون ندارد حتما به آخر خط رسیدید که این سیاست های غلط اندر غلط اتخاذ می کنید . لامذهب ها اینجا را هم مثل لبنان و سوریه و عراق در نظر بگیرید از خدا شرم کنید که دیگر وقتی برای بالا نشینی ندارید تف

    • بدون نام

      چرا جلوی قاچاق رو نمیگیرین با اینهمه نیروی نظامی که پزش رو میدین! فکر کردین مردم خرن که این بهانه ها رو قبول کنن!!! گذشت اون زمانها!

    • بدون نام

      میریزیم توخیابون

    • بدون نام

      شماچتون شده باباکلی پول گازوئیل توبوشهر قاپیده شده. الان هم زیرش زاییدن اقایون مسئولین میخواندباگران کردن بنزین پول قاپیده شده دربیارن ..اخه هرمقامی تومملکت داره دزدی میکنه وهرمسئولی که میخواهن جلوش بگیرن تهدیدشان میکنه که شمادزدی کردی ماهم میدزیم ..

    • بدون نام

      بسلامتی و دل خوش

    • مصرف کننده

      خدا لعنت کند همه کسانی را که بخواهند حتی یک ریال به قیمت فعلی بنزین اضافه کنند .

    • بدون نام

      خدالعنتتون کنه کسانی ک این برنامه ریزی ها رو میکنن شما رو بخدا بفکر مردم بیچاره باشید جیب خدتون ک پرهس مردم ک پشم واقعا متاسفم ک دم از اسلام میزنید

    • بدون نام

      ... من بیچاره که شغلم با سایپا هست چکار کنم با شصتا لیتر. لعنت به شما

    • وحید

      اقامردم فلج شدند ازریشه نسوزانید

    • کشاورز

      سلام..نمیدونم این مسولین ونماینده های مجلس یا خودشون اصلا در این مملکت زندگی نمیکنن...یا پولشون از پارو بالا میره که هر روز یه چیز را گرون میکنن....لعنت به مامردم کهبه شما ها رای میدیم....

    • بدون نام

      یعنی دولتی که ادعا داره کل خاورمیانه را در کنترل دارد و یه استاد! رائفی پور همین اخیرا گفته ما از زمان کوروش کبیر تا حالا دوباره موفق شدیم به ساحل مدیترانه برسیم! اما عرضه ندارن جلوی خروج بنزین رو بگیرن یا جلو ورود موادمخدر!
      پس یا به ناتوانی اعتراف کنید یا بگین همه اینها دست خودتونه

    • بدون نام

      اقای مسئول خاک تو سرت که فکر مردمی ای خاک

    • ذاکر

      اگه بنزینو دیگه ببرن بالا دیگه مردم باید بمیرن این دیگه چه وضعشه نمیتونن مرزو نگه دارن بنزینو گرون میکنن به خدا میتونن نکه دارن مرزو ولی خودشون نمیخان بابا نذارید قاچاق شه به خدا اگه بنزینو گزون کنید مردم اژ گرسنگی میمیرن اگه بنزین بشه ۴هزارتومن یه کارگر اگه ماهی چهار باک بنزین بزنه دیگه چیزی براش باقی نمیمونه

    • بدون نام

      لعنت به همه مسئولین بی لیاقت اول دلار رو گران می‌کنند بعد همه اجناس رو با دلار مقایسه می‌کنند و قیمتها رو افزایش میدن مرگ بر این دولت ناامیدو بی تدبیر تا کی مردم باید چوب این بی شعور ها رو بخورن تمام این مسئولین را باید دار زد همه چیز مردم رو از شون گرفتن ....

    • بدون نام

      درود فراوان بر مدیران با تدبیر و امید اگر با ۴۰۰۰ تومن مشکلتون حل نمیشه بیشترش کنین چند روز اول برامون سخته بعد عادت میکنیم

    • بدون نام

      با۴تومن ازکجا تو هزارشم موندیم کارت سوخت چیه ماک نداریم چی کنیم

    • 6

      قاچاق سوخت بهانه خوبی برای گرون کردن بنزین نیستا از من گفتن اونم تو این اوضاع وانفسا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی برکت اله

    • بدون نام

      تف بر شرفتون

    • hamid

      با ی بدبختی کار پیدا کردم هرروز رفت و برگشت ۱۲۰ کیلومتر میرم و میام روزی ۱۰هزارتمن بنزین میزنم تو این گرمای جنوب که کولر ماشین هم مصرف میبره بالا... با این حساب اگه هر لیتر بالی ۲تمن بره از کار بیکار میشم زنو بچهام چه بخورند ما باید با این بی کفایتی مسئولین بی عرضه چکار کنیم نمیتونین جلوی قاچاق بگیرین ، اونوخت باید جلوی ملت بگیرین .. خاک تو اون سرتون بگیرن .... بی عرضه ها. خدالعنتتون کنن.

    • hamid

      چهارتومان هر لیتر سیاسته .. بعدش,میکنن ۳تمن یا دوتمن که ملت چیزی نگن خدا لعنتتون کنن.

    • بدون نام

      بنظرم کمه باید بشه ۱۵۰۰۰ تومان خیلی فاید ها دارد مردم اگر اثراتش را ببیند عادت میکنند

    • بدون نام

      ایران ثروتمند ،مردم فقیر مساوی بی عدالتی

    • m

      کاشکی یه موشک میزدن تو مجلس

    • محمد ناطق

      بسیار عالی است هرچی به این ملت راحت طلب میگی بیخودی وبصورت تک سرنشین خودرو را نیاورید بیرون وترافیک وازدحام خودرو بوجود نیاید اصلا گوش نمی کنند ۴هزارتومان کمه باید حداقل ۸هزار تا ده هزار تومان بنزین لیتری شود بنده باوجود ۶۵سال سن و متول شده همین تهران خرابشده با توجه به اینکه میتوانم خودرو بخرم فقط ۳سال ماشین داشتم والان بسیار هم راحتم عطا را به لقایش بخشیدیم ولی همسایه ما چهار تا ماشین دارد ودرحد نیازش نیست بسیار ایده خوبی است کار داری بنزین لیتری ده هزارتومان بخر برو بکارت برس وگرنه بیخودی ماشین را بیرون نیار وترافیک درست نکن با اتوبوس ومترو به کارت برس

    • کریمی

      واقعا چقدر بدبختیم ببین گی انتخاب کردیم کاش هیچوقت به شما رای نمیدادیم واقعا چقدر شماها احمق هستید آیا درآمد اطراف کشور را هم با داخل کشور حساب میکنید

    • بدون نام

      توی این دولت فقط ادعای مسلمانی می کنند...

    • بدون نام

      چهارتومن که هیچ مردم توان دوتومن هم ندارن زمینه سازی می کنیدبرای هزارپانصد تومن ولی باهمین کارهم بدترگندمی زنیدبه اقتصادورشکسته کشور

    • محمدزمانی

      یک دفعه بگین برید بمیرید دیگه،دیگه چرا زجر کشمون میکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج