۷۸۲۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

گزارشی از بازار کساد ارز

امروز نیز بازار ارز نسبت به هفته‌های گذشته کساد است و خرید و فروش زیادی در میان دلالان بازار انجام نمی‌شود. صرافی‌ها نیز که معمولا نرخ ارز را ثبت می‌کنند، ارزی برای فروش ندارند.

خبرگزاری ایسنا: امروز نیز بازار ارز نسبت به هفته‌های گذشته کساد است و خرید و فروش زیادی در میان دلالان بازار انجام نمی‌شود. صرافی‌ها نیز که معمولا نرخ ارز را ثبت می‌کنند، ارزی برای فروش ندارند.

بیش از یک هفته است که نرخ دلار در بازار ارز روند نزولی به خود گرفته و پس از اینکه در روز چهارشنبه (چهارم مهرماه) قیمت دلار در بازار آزاد به بالاترین نرخ خود در تاریخ ایران رسید و در ساعاتی ۲۰ هزار تومان را نیز رد کرد، از نخستین روز هفته بعد از آن این روند نزولی شد و روز به روز قیمت دلار پایین‌تر آمد؛ به طوریکه در روزهایی نرخ دلار به رقم‌هایی در حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان کاهش یافت.

البته با پایین آمدن نرخ دلار، افرادی که اقدام به خرید ارز برای حفظ ارزش سرمایه خود کرده بودند، رفتارهای متفاوتی از خود نشان دادند و برخی از آنان با کاهش قیمت دلار به سرعت به دنبال فروش ارزهای خریداری شده از ترس پایین آمدن بیشتر قیمت بودند و عده‌ دیگری نیز دل‌شان نمی‌آمد که با این قیمت ارز خود را بفروشند. همین امر سبب ایجاد نوسان در بازار شد تا جایی که در چند روز اخیر خرید و فروش در بازار کمتر انجام می‌شود.

امروز نیز بازار ارز نسبت به هفته‌های گذشته کساد است و خرید و فروش زیادی در میان دلالان بازار انجام نمی‌شود. صرافی‌ها نیز که معمولا نرخ ارز را ثبت می‌کنند، ارزی برای فروش ندارند.

در لحظه انتشار این گزارش (ساعت ۱۳) هر دلار آمریکا در میان دلالان حدود ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که البته متقاضیان زیادی ندارد و مردم سعی می‌کنند معاملات خود را بیشتر در صرافی‌ها انجام دهند. اما قیمت‌های نقش بسته روی تابلوی صرافی‌ها هم اختلافات زیادی با یکدیگر دارند؛ به طوری‌که قیمت فروش هر دلار آمریکا روی تابلوی صرافی‌ها از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز می‌شود و حتی به ۱۴ هزار تومان هم می‌رسد. از سوی دیگر قیمت خرید دلار در صرافی‌ها نیز دامنه‌ای بین ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان دارد.

امروز یورو نیز در بازار آزاد با نرخ ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌شود. با این حال قیمت‌ها به طور مرتب در حال نوسان است. در این شرایط یکی از صرافان بازار فردوسی معتقد است که تا اواسط آبان افزایش قیمت چشم‌گیری در نرخ دلار نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      ارزونی دلار همه ش خالی بندی بود« مسولان خالی بند امت تو باقالی»

    • بدون نام

      مشخصه که این دولت نمی خواد نرخ دلار رو پایین تر از ده هزار تومن بیاره .لعنت بر ظالم

    • بدون نام

      روز پنجشنبه شروع كاهش قيمت اصلي خواهد بود

    • amin

      خدا لنعت کنه هر کی این بلارو سرمون اورد که بیچاره شدیم

    • سیمین

      هیچی ارزون نمیشه امروز طلا دوباره بالا رفته

    • بدون نام

      اگه کساده پس چرا قیمتش میره بالا؟

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با این همه دروغ
      هی ارزون شد ارزون شد
      پس کو
      کجا

    • بدون نام

      امروز سر مرزه 15 تمنه.

    • بدون نام

      خوب مردم را سرکار گذاشته اند دلار هیچ وقت پایین نمی اید چون دلواپسان اجازه انرا نخواهند داد

    • بدون نام

      چقدر قیمت اومده پایین ، چهارده هزارتومن برای دلار پایین است? واقعا مملکت بی صاحبی ست، دلاری که 6000 بیشتر ارزش ندارد چرا باید بیش از دو برابر قیمت باشد. هیچ نظارتی نیست

    • ا.ک

      عمده اجناس تولید شده در داخل و اجناس وارداتی بر مبنای دلار تقریبا 10 تومن محاسبه شدن و همین الانش با ارز 13 تومن کمی فاصله دارن اینکار فقط جلوی قفل شدن کامل خرید و فروش و قیمتهای فوق فضایی رو گرفت اما ارزونی بدنبال نخواهد اورد ، نهایت نهایت یکی دو سال قیمتها ثابت میمونه البته اگه ارز رو همین قیمت یا مرز 10 تومن ماندگار بشه!

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغ

    • حسن

      تا کی میخواهید مردم رو با اخبار دروغ امیدوار نگه دارید؟؟؟امروز 14700 هم معامله شد و از امروز سیر صعودی رو ببین.با حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه

    • بدون نام

      قیمت دلار از این پایین تر نمیاد
      دوباره صعودی میشه
      دوباره هجوم مردم برای خرید دلار ۲۰ تومنی

    • بدون نام

      یک رکود شدید پیش آمده . خرید و فروش موبایل و ماشین و مسکن و طلا و البسه و لوازم خانگی و لوازم یدکی پیش آمده .

    • بدون نام

      واقعا شرم بر مسولین ما خدا لعنتون کنه بی عرضه ها

    • بدون نام

      اصلا دولتی وجود نداره. یا اینکه دولت اصلا وجودشو نداره. در هر دو حال فرقی نمیکنه. کشوری بی دولت و مسئول. هرج و مرج اقتصادی و ملتی آواره. صد رحمت به سوریه که پولش از ریال ما چندین برابر با ارزشتره. به ظاهر با خاک یکسان شده اونجایی که در اصل با خاک یکسان شده که هیچ بلکه خاکستر شده ایران هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج