۷۸۲۰۲۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

۶ نکته از نمایش نفت مسجدسلیمان و استقلال

در نگاه اول تنش‌های فراوانی که در لب خط کادر فنی هر دو تیم و به خصوص سرمربیان استقلال و نفت مسجدسلیمان داشتند این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که مربیان هر دو تیم عصبی هستند،

خبر ورزشی: دیدار عقب افتاده نفت مسجدسلیمان با استقلال تهران تنها چند روز بعد از بازی جام‌حذفی دو تیم بار دیگر در مسجدسلیمان و ورزشگاه بهنام محمدی به سود آبی‌ها تمام شد.

۱- ترکیب استقلال با چند تغییر در فاز هجومی آبی‌ها

نسبت به چند بازی آخر استقلال در لیگ و البته بازی چند روز پیش آن‌ها در جام‌حذفی و مقابل همین نفت مسجدسلیمان، شفر با چند تغییر در ترکیب اصلی به میدان آمد که البته بیشتر آن در فاز تهاجمی این تیم بود. جالب این که این بار سرمربی استقلال تصمیم گرفت از اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی از ابتدا در خط حمله‌اش استفاده کند، تصمیمی که در نهایت به سود او و استقلال تمام شد.

۲- نقش مرزبان در ثبت این شکست

از زمانی که علیرضا مرزبان به عنوان سرمربی سکان هدایت تیم نفت مسجدسلیمان را در اختیار گرفته است، او با علم به نقطه ضعف بزرگ تیمش که عدم گلزنی بود، تاکتیک‌های تیمش را با تغییرات زیادی همراه کرده و با دستور این مربی، بازیکنان در داخل زمین باید تلاش برای گلزنی را بیشتر از قبل کنند و در این زمینه او به خصوص به دو مدافع کناری تیمش یعنی یوسف وکیا و میلاد خدایی آزادی عمل بیشتری داده تا در حملات تیمی شرکت کنند و البته همین موضوع دلیلی شده تا تیم تحت هدایت مرزبان در گلزنی موفق باشد، ولی در سوی دیگر در کار‌های دفاعی با ضعف روبه‌رو شود و به همین دلیل مرزبان در این بازی نقش مؤثری در شکست تیمش داشت.

۳- نیمکت‌های عصبی یا نقش بازی کردن سرمربیان ۲ تیم

شاید در نگاه اول تنش‌های فراوانی که در لب خط کادر فنی هر دو تیم و به خصوص سرمربیان استقلال و نفت مسجدسلیمان داشتند این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که مربیان هر دو تیم عصبی هستند، ولی دقت در عملکرد آن‌ها در این لحظات نشان می‌دهد که هر دو سرمربی در این اتفاقات و اعتراض‌ها در حال نقش بازی کردن بودند تا تنش به وجود آمده از سوی یکدیگر را خنثی کنند و نگذارند تا این تنش‌ها به داخل زمین کشیده شود،

ولی این ترفند آن‌ها بالاخره بازیکنان هر دو تیم را نیز درگیر کرد و باعث شد تا از هر دو تیم یک اخراجی ببینیم، ضمن آن که تعداد کارت‌های زرد داده شده از سوی داور هم برای این بازی و برای هر دو تیم بالا بود.

۴- استقلال در نیمه دوم

به هر اندازه که استقلال نیمه اول را خوب شروع کرد و توانست با زدن ۲ گل در حدود ۳۰ دقیقه نخست بار خود را ببندد این تیم در نیمه دوم با افت شدیدی روبه‌رو شد و اصلاً نتوانست در این زمان، بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد البته اخراج زودهنگام میلاد زکی‌پور در همان دقایق نخست شروع نیمه دوم هم در این بد بازی کردن آبی‌ها تأثیر زیادی داشت.

۵- عدم مشارکت هافبک‌های مسجدسلیمان با مدافعان

یکی از مشکلاتی که مسجدسلیمانی‌ها در این بازی داشتند عدم مشارکت و حمایت هافبک‌های این تیم با مدافعان تیم بود که باعث شده بود تا کار استقلال در زمان حمله به سمت دروازه آن‌ها آسان‌تر از همیشه شود. مشکلی که به دلیل مشارکت بیشتر هافبک‌های نفت در فاز تهاجمی به وجود آمده بود.

۶- بررسی تعویض‌های ۲ سرمربی

با توجه به پیروزی ۲ بر صفر استقلال در نیمه نخست، علیرضا مرزبان خیلی زود و با آغاز ۴۵ دقیقه دوم دست به تعویض زد و دو مهره تهاجمی خودش یعنی میلاد میداودی و فرشاد جانفزا را به بازی آورد و در ادامه هم در دقیقه ۶۷ علیرضا علیزاده را با توجه به اخراج زکی‌پور به میدان آورد تا هر سه تعویض او کاملاً تهاجمی باشد

اما در سوی مقابل و طبق انتظارات شفر تعویض‌های خود را بر اساس توانایی بالای دفاعی تیمش انجام داد و ابتدا آرمین سهرابیان را به جای قائدی (وینگر هجومی) به میدان آورد تا این مدافع جای خالی زکی‌پور را پر کند و سپس در دقیقه ۵۵ فرشاد محمدی‌مهر دیگر مدافع خودش را باز هم به جای یک مهاجم دیگر (صیادمنش) به بازی فراخواند و در آخر هم سومین مهاجم خود را از زمین بیرون کشید و سجاد آقایی جوان را به میدان فراخواند تا با دوندگی او میانه زمین را از دست ندهد.

تعویض‌هایی که بر اساس شرایط بازی هر دو مربی انجام دادند و کاملاً منطقی به نظر می‌رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شریفاد میداودی و هدیه آنها به کیسه از نکات مهمتر بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج