جاباما
۷۸۲۱۱۶
۳ نظر
۵۰۲۷
۳ نظر
۵۰۲۷
پ

جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

 الهیار صیادمنش، بازیکن آینده‌دار استقلال، با گلزنی برابر نفت مسجدسلیمان در زمره ۵ گلزن جوان تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.

وب سایت نود: در تاریخ لیگ برتر، گلزنی در سنین پایین فرصتی است که نصیب کمتر فوتبالیستی در این رقابتها شده است.این بازیکنان سرنوشت متفاوتی برای دوران بازیگری خود رقم زدند.بعضی مدارج ترقی را پله پله طی کردند و برخی دیگر پس از یک جرقه کوتاه از صحنه فوتبال محو شدند.

الهیار صیادمنش با گلی که در دیدار معوقه برابر نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند، جوانترین گلزن تاریخ استقلال در لیگ برتر و پنجمین گلزن جوان تاریخ این مسابقات لقب گرفت.به همین بهانه جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر و سرنوشتی که برای آنها رقم خورد مرور شده است.

۱- محسن مسلمان (۱۶ سال و ۷ ماه)

ذوب آهن در لیگ هفتم زوران جورجویچ صرب را به خدمت گرفت. این مربی در مدت حضور در ایران به داشتن اخلاق عجیب معروف شد. جورجویچ به بازیکنان جوان ناشناخته میدان داد. یکی از بازیکنانی که این مربی اعتقاد عجیبی به آن داشت محسن مسلمان بود.

مسلمان در آن مقطع ۱۶ سال داشت و جورجویچ شماره ۱۰ ذوب‌آهن را به او داد و پنالتی‌زن اول تیمش شد تا اینکه در بازی هفته پنجم مقابل برق شیراز از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد تا با ۱۶ سال و ۷ ماه جوانترین گلزن تاریخ لیگ برتر شود. عنوانی که پس از ۱۱ سال همچنان در اختیار این بازیکن است. در آن مقطع جورجویچ اعتقاد داشت که مسلمان در آینده فوتبال آسیا را ترور خواهد کرد.

هرچند که مسلمان به بازیکن بزرگ و مطرحی تبدیل شد و در لیگ هفدهم بیشترین آمار پاس گل را به نام خود ثبت کرد و ۲ بار قهرمانی لیگ را بدست آورده است ولی مسایل حاشیه‌ای نگذاشت که این بازیکن از حداکثر پتانسیل خود استفاده کند و تبدیل به یک فوتبالیست برجسته در سطح آسیا شود.

جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

۲- کریم انصاری‌فرد (۱۶ سال و ۹ ماه)

کریم انصاری‌فرد را باید موفق‌ترین گلزن جوان تاریخ فوتبال ایران تلقی کرد. باشگاه سایپا از جمله باشگاههایی است که به سنین پایه خود توجه خاصی دارد و کریم انصاری‌فرد از جمله بازیکنانی است که توسط این باشگاه به فوتبال ایران معرفی شده است.

انصاری‌فرد در لیگ هفتم اولین بازیهای رسمی خود را برای سایپا انجام داد و توانست نخستین گلش را در دیدار با سپاهان به ثمر رساند و سایپا با همین تک گل در آن بازی به پیروزی رسید.

این گل آغاز درخشش انصاری‌فرد در فوتبال ایران بود و این بازیکن در لیگهای یازدهم و سیزدهم عنوان آقای گلی مسابقات را به دست آورد. لیگ سیزدهم آخرین دوره حضور انصاری‌فرد در فوتبال ایران بود و پس از آن به اروپا رفت. انصاری فرد در مدت حضور خود در ایران ۷۷ گل زد و هفتمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر است.این بازیکن در اروپا چهره موفقی از خود به جای گذاشت.

انصاری‌فرد در تیم ملی جایگاه شایسته ای دارد.این بازیکن وارث شماره ۱۰ تیم ملی شده و کاپیتانی تیم ملی را تجربه کرده و افتخار گلزنی در جام‌جهانی را دارد.

۳- حجت چهارمحالی (۱۶ سال و ۱۰ ماه)

در آخرین باری که علی پروین در استادیوم آزادی روی نیمکت نشست یک بازیکن جوان چهره شد. در لیگ پنجم در شرایطی که پرسپولیس با پروین دچار بحران عمیقی شده بود و احتیاج مبرم به پیروزی داشت به دیدار فولاد رفت. فولاد از جمله باشگاه‌هایی است که به خاطر داشتن آکادمی قوی، بازیکنان جوان زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است و در آن بازی حجت چهارمحالی درخشید.این بازیکن که به صورت تعویضی وارد زمین شد گل دومش تیمش را به ثمر رساند و در آن برهه جوانترین گلزن تاریخ لیگ برتر شد.فولاد در آن مسابقه با نتیجه ۳ بر۲ به پیروزی رسید.

چهارمحالی در آن فصل به درخشش خود ادامه داد و ۲ گل دیگر زد.اما این روند کوتاه مدت بود و در ادامه بازیگری خود توفیقی نداشت. حتی پیوستن به استقلال تهران در لیگ دوازدهم کمکی به احیای این بازیکن نکرد.او در حال حاضر در سن ۲۹ سالگی در تیم فولاد نوین بازی می‌کند و سالهاست که از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفته است.

۴-یونس دلفی (۱۶ سال و ۱۰ ماه)

پس از آنکه در سالهای اخیر درخشش بازیکنان جوان به حداقل رسیده بود، یونس دلفی فصل گذشته در استقلال خوزستان توانست این طلسم را بشکند. دلفی در بازی استقلال خوزستان با سیاه جامگان ۲ گل به ثمر رساند و با زدن ۶ گل جوانترین گلزن زیر ۱۸ سال تاریخ لیگ برتر است.

این بازیکن که از آیندهوون هلند پیشنهاد دارد می‌تواند با انتخاب‌های درست به بازیکن درجه یک در فوتبال ایران تبدیل شود.

جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

۵- اللهیار صیادمنش (۱۷ سال و ۳ ماه)

صیادمنش نیز از جمله دیگر خروجیهای باشگاه سایپاست. این بازیکن که سال گذشته در جام جهانی نوجوانان نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد، دراین فصل به استقلال پیوست. استقلال در لیگ هجدهم مهره‌های هجومی گرانقیمتی به خدمت گرفت و به نظر می‌رسید این بازیکن جوان فرصت چندانی برای بازی پیدا کند ولی برخلاف انتظار، وینفرد شفر چندین بار او را در مواقع بحرانی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین فرستاد تا نشان دهد که به او اعتقاد دارد.

صیادمنش اما در همان ابتدای راه دچار محرومیت شد تا وقفه‌ای در حضور این بازیکن ایجاد شود. صیادمنش در بازگشت پس از محرومیت در دربی پایتخت به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و با حضور در بازی به جوانترین چهره تاریخ این رقابت تبدیل شد.

جوانترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

صیادمنش در دیدار با نفت مسجدسلیمان برای اولین بار فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کرد و سریع‌تر از حد تصور به گل رسید. گل ثانیه ۶۲ صیادمنش سومین گل سریع استقلال در تاریخ لیگ برتر است او به جز این یک پاس گل هم داد تا هم بتواند جایگاهش را در ترکیب اصلی استقلال تثبیت کند و هم یکی از ۵ گلزن جوان تاریخ لیگ برتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیراز

      پس رضا شکاری چی؟

    • احمد

      رضا شکاری رفتی شکار

    • احمد

      رضا شکاری رفتی شکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج