جاباما
۷۸۲۱۷۶
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

خانم‌ها باهوش‌ترند یا آقایان؟

به طور کلی مغز زنان از مردان کوچکتر است به همین دلیل از نظر ساختاری متراکم تر بوده و بهتر سازمان یافته است.

جام جم: پروفسور "دیوید دکستر" با شروع تحقیقات خود سعی کرد اسرار تازه‌ای از مغز انسان را فاش کند. وی تحقیقات خود را به کمک بانک بافت مغز پارکینسون در لندن و در موسسه خیریه ای که مردم اعضای خود را برای مطالعه و درمان بیماری ها به دانشمندان اهدا می کنند، انجام داد.

وی اظهار داشت: به طور کلی مغز زنان از مردان کوچکتر است به همین دلیل از نظر ساختاری متراکم تر بوده و بهتر سازمان یافته است.

همه افراد می دانند که دختران و پسرها به ترتیب تمایل دارند در کودکی با عروسک و اسباب بازی پسرانه بازی کنند. از طرفی دخترها به رنگ صورتی و پسرها به آبی علاقه‌مندند. محققان دلیل این امر را در مغز جستجو کرده‌اند.

آنان در روند تحقیقات به دنبال تفاوت‌های ساختاری بین مغز زنان و مردان بوده‌اند. در مطالعه های انجام شده مشخص شد مردان بهتر می توانند به عناصر اطراف از سه بعد مختلف نگاه کنند. از طرفی زنان نیز خاطرات بصری را بهتر و با جزئیات ظریف و بیشتری در ذهن خود ثبت می‌کنند.

"جوزف دولین" رئیس گروه روانشناسی تجربی در دانشگاه کالج لندن گفت: ما به دنبال شباهت ها و تفاوت های حیرت انگیز مغز مردان و زنان هستیم و در تحقیقات خود دریافتیم مغز مردان حدود ۱۰ درصد بزرگتر از مغز زنان است؛ گرچه ارتباط مستقیمی بین "اندازه مغز" و "هوش" وجود ندارد.

یک مطالعه در اکتبر گذشته درباره تست IQ یا هوش نشان داد ارتباط معناداری بین اندازه مغز و عملکرد آن وجود ندارد. کیفیت ارتباط بین سلول های مغزی عامل مهم در میزان هوش فرد بوده و به نظر می رسد ساختار مغز و یکپارچگی آن به عنوان یک پایه بیولوژیکی در هوش یا IQ نقش دارد.

در ماه نوامبر گذشته یک تیم عصب شناسی رفتاری مغز هزار و ۴۰۰ نفر را اسکن کردند و دریافتند زنان جوانه های چشایی مغزی بیشتری در مقایسه با مردان داشته و در تشخیص عطر حساس تر هستند.

از این گذشته برخی تفاوت های ساختاری بین مغز زنان و مردان به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان بهتفاوت در بخش هیپوکامپ چپ(یک منطقه از مغز در ارتباط با حافظه) اشاره کرد که معمولا در مردان بزرگتر است.

محققان تا به حال دست به بررسی های بسیاری در این زمینه زده‌اند و به این نتیجه رسیدند که تفاوت کروموزمی و هورمونی باعث شده عملکرد سلول های مغزی مردها و زن ها متفاوت شود که این امر به معنی پیچیده‌تر بودن مغز یا هوش افراد نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مغز زنها از مردها کوچیک تره چون جمجمه شون کوچیک تره .اندازه مغز زنها به نسبت اندام و حجم بدنشون کاملا مناسبه . و البته زنهای زیادی از مردهای زیادی باهوش ترند.هوش با تغییرات محیطی در طول چند نسل می تونه کم یا زیاد بشه .در صد سال اخیر با وجود دسترسی بیشتر زنها به آموزش تعداد زنهای باهوش هم بیشتر شده

    • parisa.a

      هر کدوم از یه جهت باهوشن خب:)

    • بدون نام

      عزیزم اون ده درصد ظرفیت بیشتر جمجمه به منظور پر از مغز بودن مردان ندارد بلکه آب توشه شاید هم کاه تو نود درصدش هست و ده درصد مغز داره اول صبحی احساس باهوش بودن کردی خرگوش این چرندیات را نوشتی مردان فقط قلچماق ترند برای همین احساس باهوشی دارن و بس اما هوش اگر به تسلط باشه که باید گفت حیوانات درنده که شکارچی انسان هستن از انسان باهوش ترند بعدش این علامه دهر نگفته چرا زنان فقط تو یه قرن اینهمه پیشرفت داشتن فقط یه قرنه زنان تحصیل می کنند

    • reza

      نویسنده جرات نکرد بگه مردا باهوشترن. چون شب زنش راش نمیداد خونه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        8:21 نویسنده حرات نکرده ولی خودتو که اذعان داری زنت از تو باهوشتره ...یا مادرت وخواهرت بالاخره از تو باهوش ترن

    • بدون نام

      کلا زنها در مدیریت وطراحی برنامه وحل مشکل خیلی قوی تر از اقایون هستند چون به جزئیات با دقت زیادی توجه میکنند ولی اقایون در اجرا بهتر عمل میکنند در واقع ایده مال زنهاست و اجرا مال مردها

    • بدون نام

      فعلا که روحانی از همه زرنگتره دلار مردم را مفت میگیره گران به خودشان میفروشه.

      پاسخ ها

      • غضنفر

        بگو کدوم زنی این کار به عقلش میرسه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج