۷۸۲۲۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

سیاهی لشگر آبی در تیم ملی

استقلال ۶ سهمیه در تیم ملی دارد. سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری و علی کریمی.

ایران ورزشی: استقلال ۶ سهمیه در تیم ملی دارد. سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری و علی کریمی. از میان این ۶ بازیکن به‌جرات می‌توان گفت هیچ یک تا امروز به‌طور قطع در ترکیب اصلی تیم ملی حضور نخواهند داشت مگر آنکه مصدومیت دیگر بازیکنان و یا درخشش بی‌حد و حصر آنها کی‌روش را مجاب به اتخاذ تغییراتی کند.

استقلال با ۶ ملی‌پوش در عین حال کاندیدای بیشترین خط‌خورده از جام ملت‌ها هم هست و این بازیکنان اگر می‌‌خواهند جام ملت‌های آسیا را تجربه کنند باید تحرک بیشتری از خود به خرج دهند. با این کیفیت امیدی به حضور بیش از ۲ بازیکن از استقلال در فهرست نهایی نیست؛ آن هم بازیکنانی که به احتمال زیاد فقط روی نیمکت خواهند نشست.

کارلوس کی‌روش به‌‌دنبال ساختن ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نیست. سرمربی تیم ملی مردانش را برگزیده است. او به احتمال بسیار زیاد با همان ترکیبی که در جام جهانی ۲۰۱۸ به میدان رفت تیمش را در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات چیدمان خواهد کرد.

شاید تنها ۱۰ درصد از ترکیبی که در جام جهانی به‌کار گرفت در جام ملت‌های آسیا تغییر کند که آن هم به سبب مصدومیت‌ها و یا محرومیت‌های احتمالی خواهد بود وگرنه سرمربی تیم ملی از همین حالا آرایش تیمش را می‌داند.

تصویرسازی غلطی است که علیرضا بیرانوند را در جام ملت‌های آسیا نیمکت‌نشین بدانیم. نه امیر عابدازده و نه مظاهری و حسینی (یکی از این دو خط خواهند خورد) شانسی برای تصاحب جایگاه بیرانوند نخواهند داشت. مگر آنکه این دروازه‌بان با مصدومیت یا محرومیتی مواجه شود تا اقبال به دیگران برسد.

در خط دفاع نیز زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی قطعی است. کی‌روش برای این پست بازیکنانی همچون منتظری، سهرابیان، خانزاده و روزبه چشمی را هم در فهرست کاندیدا قرار داده اما هیچ یک از اینها در ترکیب اصلی به میدان نخواهند رفت و به احتمال زیاد دو بازیکن خط خواهند خورد که سهم استقلال هم از حذف‌شده‌های احتمالی این فهرست نیز قابل توجه خواهد بود.

در پست دفاع چپ هم میلاد محمدی گزینه نهایی خواهد بود. هرچند نام حاجی‌صفی هم برای این پست در فهرست کی‌روش دیده می‌شود اما سرمربی تیم ملی به احتمال زیاد از حاجی‌صفی در پست هافبک استفاده خواهد کرد و تنها روی کاغذ نام این بازیکن را در میان مدافعان قرار داده است.

این وضعیت برای روزبه چشمی هم وجود دارد و بعید نیست که چشمی برای پست هافبک دفاعی هم مدنظر سرمربی تیم ملی باشد که این شانس تداوم او را در تیم ملی افزایش خواهد داد.

در دفاع راست اما می‌توانیم قدری با تردید به ماجرا‌ها بنگریم. هرچند حضور رامین رضاییان در اردوگاه ملی در حالی که نامش در فهرست مدعوین نیست، نشان می‌دهد کی‌روش علاقه وافری به این بازیکن دارد و شاید دوباره وریا غفوری از فهرست آتی تیم ملی نیز خط بخورد.

در این پست صادق محرمی هم جزو گزینه‌هاست و هیچ بعید نیست که این بازیکن در فهرست نهایی قرار بگیرد و وریا کنار گذاشته شود. سیگنال‌هایی که کی‌روش ساطع می‌کند اما بیانگر حضور دوباره رضاییان در ترکیب نهایی است.

برای پست هافبک دفاعی تیم ملی هم باید حضور توامان عزت اللهی و ابراهیمی را قطعی بدانیم. در این پست نوراللهی و علی کریمی هم جزو گزینه‌ها هستند و شاید استقلال این شانس را داشته باشد که در پست هافبک دفاعی یک نماینده آن هم روی نیمکت به جام ملت‌ها اعزام کند، هرچند نباید فراموش کنیم کریمی با وجود پیشرفتی که در بازی‌های اخیر داشته اما به‌لحاظ استمرار از نوراللهی عقب‌تر است و این وضعیت احتمال حذف او را هم افزایش می‌دهد.

استقلال در پست هجومی هیچ گزینه‌ای در تیم ملی ندارد اما اگر هم داشت نباید به حضورش در جام ملت‌ها امیدی می‌بست. بازیکنانی در پست هجومی به تیم ملی دعوت شده‌اند که جز مهدی ترابی، همگی در گروه لژیونرهای پرسابقه فوتبال ایران دسته‌‌بندی می‌شوند و عملا شانسی را برای دیگران باقی نمی‌گذارند.

ضمن اینکه دژاگه و شجاعی که نام‌شان میان هافبک‌ها گنجانده شده نیز عملا در پست‌های هجومی به‌کار گرفته خواهند شد. ورود به این دایره بسیار دشوار است و کی‌روش با کمترین ریسک و تغییر، مردان هجومی‌اش را هم آرایش خواهد کرد.

بی‌تردید او نگاه ویژه‌ای به شجاعی و دژاگه در این پست خواهد داشت ضمن اینکه نباید فراموش کنیم امیری و قدوس نیز از گزینه‌های اصلی به‌شمار می‌روند. در راس خط حمله، آزمون، طارمی و انصاری‌فرد مدنظر سرمربی تیم ملی خواهند بود هرچند گاهی از طارمی به‌عنوان گوش چپ هم استفاده می‌شود.

نکته: درباره اینکه ترکیب اصلی تیم ملی تغییری نخواهد کرد بحثی وجود ندارد اما عملکرد استقلال در ماه‌های آتی می‌تواند تاثیر مستقیم در تداوم حضورشان در فهرست نهایی تیم ملی داشته باشد.

برای مثال همین علی کریمی که به‌لحاظ فنی رشد کرده اگر در هفته‌های آتی هم به‌همین منوال پیش برود و توامان در اردوهای ملی نیز خودش را به اثبات برساند، مسافر جام ملت‌های آسیا خواهد شد، یا آرمین سهرابیان که هم در دفاع میانی و هم در دفاع چپ توانایی بازی دارد. این دو بازیکن ظرفیت ماندن در فهرست نهایی تیم ملی را خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ اقای نویسنده بگو لنگیم دارم میسوزم که چرا تو.تیم ملی لنگ بازیکن نداره وخود و.خلاص کن مگه روزبه چشمی در اولین بازی تیم ملی در جام جهانی بهترین بازیکن زمین نشد حیف مصدوم شد وگر نه شاید باعث سعود تیم ملی هم میشد یا ابراهیمی با اون بازی بی نظیرش و پژمان ویا حسینی جوان چرا اینقدر میسوری جان من نسوز خوب نیست یا حق

      پاسخ ها

      • wai

        سعود؟ افرین به سواد طرفدار کیسه

      • بدون نام

        خخخخخخخ
        طرفدارای کیسه بی سوادن
        سعوووود؟؟؟؟؟!!!!

    • عباس از دره شهر

      تونمیخواد به جای سرمربی تیم ملی نظر بدی فضول خان

    • آبی دل

      خدایا تعدادملی پوشان استقلال هم خارچشم شماست؟؟شماقلم فروشانی هستین که سرسفره ناهاربرانکو نشستید اینو بدونید این تعدادملی پوش هم فقط واسه ضربه زدن به تاجه ...ناراحت نباشید این حرکات دیگه تکراریه خداجای حق نشسته هرچی اون بخوادهمون میشه ...ولی یه تیم واینهمه دشمن انصاف نیست خداجوابتون رو بده انشاالله

      پاسخ ها

      • موسوی

        خدا ان شاءالله شفا بده.

    • meysam

      چقدر قرض ورزانه

    • اس اس

      چرت نگو

    • اس اس

      چرت نگو

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      چرت نگو. ووریا ترکیب ثابته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جک سال

    • لاکی لوچیانو

      عاشق تیترت شدم خیلی با حال بود

    • بدون نام

      نویسنده لنگی وریا رو بخاطر مسایل دیگه خط زد وگرنه رصائیان ذخیره وریا هم نیست،حسینی و مظاهری به مراتب از بیرانوند بهترن
      علی کریمی فیکس تیم ملی بود بخاطر مصدومیت بازی نکرد نورالهی و با کریمی مقایسه نکن
      فعلا بسوز که نورالهی محرمی خط میخورن

    • بدون نام

      کیسه سیاهی لشگر خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه واو تایپ نشده نشانه بیسوادی نیست قدیما هرکی لنگ می‌پوشید بیسوادو عامی.بود حالا شما که لنگی تشریف دارید لنگیییییییییییییییییییییییییییییییییییسسسسسسسسسسسسس سوراخهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج