۷۸۲۳۸۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

امکان ممنوعیت صادرات سیب‌ زمینی به عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در صورت برداشت و عدم عرضه و ارائه سیب‌زمینی به بازار ممنوعیت صادرات این محصول به کشور عراق را خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در صورت برداشت و عدم عرضه و ارائه سیب‌زمینی به بازار ممنوعیت صادرات این محصول به کشور عراق را خواهیم داشت.

حمیدرضا متین اظهار کرد: پس از بحث ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگیف در حال حاضر بحث سیب‌زمینی در دستور کار دولت قرار گرفته و در صورت آغاز برداشت سیب‌زمینی از سایر استان‌ها و عدم عرضه آن به بازار، ممنوعیت صادرات این محصول نیز به کشور عراق وجود خواهد داشت.

وی افزود: اگر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی درشت تر از قیمت ۲۲۰۰ تومان باشد به طور قطع کار صادرات انجام نخواهد گرفت در غیر این‌صورت مازاد محصول به تولیدکنندگان کشور ضربه خواهد زد.

متین در ادامه با بیان اینکه با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلی در رابطه با تأمین کالا و ارزاق عمومی کشور وجود ندارد، افزود: در استان همدان نیز عملا همه کالاها و ارزاق عمومی مردم به وفور وجود دارد و مشکلی در این راستا نیست.

وی با اشاره به وفور برنج در سطح فروشگاه‌های استان اضافه کرد: در بحث روغن طی بازدیدهای انجام شده در استان تمام انبارها پر و آماده تحویل به بازار هستند و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در تعدادی از کارخانجات روغن سطح کشور فروش این محصول به علت مشکل تأمین به علت وجود روغن‌کشی شرکت کشت و صنعت خزر قطع شده بود که از سه‌شنبه گذشته مجددا فروش روغن به صورت گسترده انجام گرفته و مرتفع شد.

وی همچنین یادآور شد: از نظر مواد شوینده کشور از صادرکنندگان بوده و مواد اولیه شوینده در کشور تولید می‌شود و تأمین قسمت اعظم مواد شوینده ترکیه را انجام می‌دهد و یکی از واحدهای بزرگ تولید مواد شوینده در استان همدان قرار دارد و مشکلی هم در بحث کمبود آن در استان و کشور نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای اگر سیب زمینی صادر نشود بدبخت میشویم طفلک کشاورزها باز هم فقیر تر میشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازار داخلی رو تامین کنند هیچ اتفاقی نمیفته مگر غیر از اینه که دلال ها از کشاورزها می خرن حالا یا صادر میشه یا نمیشه ربطی به کشاورزا نداره

      • فقر

        نکنه سیب زمینی کاری ??? کاش منم مثل این سیب زمینیکارهای ایران فقیر بودم ، که پولشون تمومی نداره ، مردمو خر فرض کردید

    • بدون نام

      من نمیدونم این عراقیها چی از خودشون دارن. اگه ایران نبود همشون از گرسنگی می مردن. ...

    • بدون نام

      شما چرا انقدر احمقید ، سیب زمینی الان ازکشاور کیلویی 2000 خریده میشه و کیلویی 500 سرمایه اولیشه ، یعنی 1500 سودشه ، و این وسط مردم تحت فشارن بخاطر قیمت بالای این محصول ، بازاز ضرر کشاورز حرف میزنید ??? خریت تا به کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج