۷۸۲۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کربکندی: ذوب آهن به مسلمان نیاز نداشت

پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد که امیر قلعه‌نویی که با ذوب آهن در فصل گذشته به نایب قهرمانی لیگ برتر رسید، به سپاهان رفت چون می‌توانست به تیم چهاردهم جدول چیزهای بیشتری اضافه کند تا تیمی که نایب قهرمان لیگ برتر شد.

ایسنا: دو تیم اصفهانی لیگ برتر فوتبال ایران تا اینجای فصل شرایط متفاوتی را تجربه کردند. تیم فوتبال سپاهان با سرمربی‌گری امیر قلعه‌نویی توانسته اتفاقات دو فصل قبل را فراموش کند و به جایگاه خوبی در لیگ برتر برسد.

همچنین آن‌ها در جام حذفی هم موفق شدند نساجی نکونام را از پیش رو بردارند تا یکی از شانس‌های قهرمانی در این جام باشند اما تیم فوتبال ذوب آهن که امید نمازی را روی نیمکت خود می‌بیند علی‌رغم ارائه بازی‌های خوب به گواه کارشناسان، نتوانسته در جمع‌آوری امتیازات موفق عمل کند. آن‌ها در جام حذفی هم با شکست برابر پدیده قدرتمند از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا شرایط بیش از گذشته برای آن‌ها سخت شود.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن سابق ذوب آهن درخصوص شرایط ذوب آهن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تیمی که می‌خواهد سری در میان سرها داشته باشد و به دنبال عناوین باشد، باید یک تیم کامل را جمع کند. متاسفانه ذوب آهن در یارگیری خوب عمل نمی‌کند. آن‌ها بازیکنان خود را از دست می‌دهند و در یارگیری کم‌کاری می‌کنند و به بازیکنانی که در اختیار دارند اکتفا می‌کنند.

او در مورد نحوه بازی این تیم هم گفت: ذوب آهن چشم‌نواز بازی می‌کند. شاگردان نمازی، تک‌ضرب بازی کرده و از تمام فضاها استفاده می‌کنند اما نمی‌توانند گلزنی کنند. آن‌ها بازیکنان مشابهی هم مثل حدادی‌فر و مسلمان در ترکیب خود دارند. از دست دادن تبریزی و بازیکنان خارجی هم در عملکرد این تیم تاثیرگذار بوده است.

کربکندی درخصوص نمازی هم اظهار کرد: نمازی در لیگ رزومه خاصی ندارد. او ممکن است با دانش باشد اما کار کردن در لیگ، یک ویژگی خاص می‌خواهد. او معمولا لب خط عصبی است و این به بازیکنان سرایت می‌کند. مربی باید آرامش بیشتری داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ذوب آهن در خصوص حاشیه‌های مسلمان در ذوب آهن هم گفت: مسلمان بازیکنی است که از نظر فنی خیلی خوب است ولی یک مقدار در حاشیه قرار دارد. به همین دلیل است که برانکو از بازیکنی با این ویژگی‌های فنی می‌گذرد. پرسپولیس با این که از نقل و انتقالات محروم بود اما باز هم تمایلی نداشت او را در تیم خود نگه دارد. مسلمان اگر موقعیت‌هایی را که در دوران حرفه‌ای‌اش داشت از دست نمی‌داد می‌توانست بازیکن بهتری شود.

او ادامه داد: به طور کلی بازیکنانی که از پرسپولیس و استقلال به تیم‌های شهرداری دیگر می‌آیند نمی‌توانند مثمر ثمر باشند. به نظر من آمدن مسلمان به ذوب آهن مناسب نبود چرا که ذوب آهن بازیکنی مشابه او را در ترکیب خود داشت.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص شرایط سپاهان هم بیان کرد: این تیم به دلیل دو فصل بدی که داشت مجبور شد به خاطر فشار هوادارانش برنامه‌ریزی درست‌تری انجام دهد. به همین دلیل قلعه‌نویی که یک مربی باتجربه است را به تیم خود اضافه کرد. برای قلعه‌نویی هم بهتر بود به تیمی برود که فصل را در رده چهاردهم جدول به پایان رسانده بود و قلعه‌نویی می‌توانست فشار کمتری در این تیم داشته باشد اما او باید ذوب آهن که تیم دوم جدول بود را به شرایط بهتری می‌رساند و این کار فوق‌العاده سخت‌تری بود.

او اضافه کرد: قلعه‌نویی به تیمی برگشت که در آن سابقه قهرمانی داشت و مطابق میل خودش بازیکنانی نظیر استنلی و چند بازیکن خوب دیگر از تیم‌های لیگ برتری را جذب کرد و به طور کلی تیم را از اساس بست. شانسی که او آورد این بود که استقلال و پرسپولیس به دلایل مختلف نتوانستند یارگیری خوبی انجام دهند و پرسپولیس که از نقل و انتقالات هم محروم بود. قلعه‌نویی ابزار مناسبی دارد و می‌تواند از شانس‌های قهرمانی باشد.

کربکندی درخصوص صحبت‌هایی که در مورد هزینه‌های بالای این فصل سپاهان گفته می‌شود هم بیان کرد: آن‌ها قطعا هزینه بالایی هم برای جذب مربی و هم برای جذب بازیکنان انجام دادند. این از ویژگی‌های قلعه‌نویی است که جایی می‌رود که بتواند این هزینه‌ها را انجام دهد و او به شکلی کار می‌کند که بتواند نتیجه بگیرد و سپاهان هم از تیم‌هایی است که می‌تواند از پس این هزینه‌ها برآید. انتظارات از این تیم بالاست و آن‌ها از شانس‌های قهرمانی هستند.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص شانس‌های قهرمانی این فصل لیگ برتر هم گفت: پرسپولیس اگر بتواند تا نیم فصل که محرومیتش تمام می‌شود امتیازات مناسبی جمع کند، می‌تواند شانس اصلی قهرمانی باشد. تراکتورسازی هم اگر بازیکنانش به هماهنگی برسند، به همراه سپاهان و پرسپولیس سه مدعی عنوان قهرمانی این فصل لیگ برتر خواهند بود.

کربکندی درخصوص تیم ملی و انتقاداتی که این روزها از کی‌روش بابت دعوت بعضی بازیکنان می‌شود هم اظهار کرد: کی‌روش رابطه‌اش با یکسری بازیکنان خوب است و تحت هر شرایطی آن‌ها را دعوت می‌کند. حالا این به خاطر شناخت او از آن بازیکنان است یا علاقه او به آن‌هاست. البته این حق هر مربی است که بازیکنان دلخواهش را به تیم ملی دعوت کند. کی‌روش این کار را انجام می‌دهد و همیشه هم خوب کار کرده و خوب نتیجه گرفته است.

او در مورد دعوت شدن آزمون با وجود خداحافظی‌اش از تیم ملی گفت: کی‌روش به آزمون خیلی اعتقاد دارد. البته من هم معتقدم بازیکنی مثل آزمون نباید از گردونه خارج شود چرا که او می‌تواند پیشرفت کند و به بازیکن بزرگی تبدیل شود.

کربکندی اضافه کرد: تیم ملی جای قهر نیست اما برای توجیه کاری که آزمون کرده باید بگویم مردم ما در فضای مجازی بد رفتار می‌کنند و همه ما در این زمینه رفتار حرفه‌ای نداریم. آزمون به خاطر برخی توهین‌ها ناراحت شده بود. البته من اعتقاد دارم که او نه با یک عذرخواهی بلکه با یک توضیح می‌توانست به تیم ملی برگردد و این فشار را از روی خودش بردارد.

او در مورد جام ملت‌های آسیا هم بیان کرد: نسبت به جام جهانی کار تیم ملی در آسیا سخت‌تر است چرا که انتظارات مردم از تیم ملی بالاتر است. در جام جهانی انتظارات بالا نبود و کسی تصور نمی‌کرد که ایران از آن گروه سخت صعود کند. حریفان ایران در جام ملت‌ها کره و ژاپن نیستند. آن‌ها با این که پیشرفت زیادی در فوتبال داشتند اما همیشه مقابل ایران ترس دارند اما دیگر تیم‌ها مخصوصا کشورهای عربی مقابل ایران با ترس کمتری بازی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چهارتا مسیحی بیار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج