۷۸۲۸۹۲
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش کیهان به حکم هیأت نظارت بر مطبوعات

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: اگر پای رعایت قانون در میان باشد، به جای شکایت از کیهان، باید اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات و یا شخصیت صادرکننده حکم علیه کیهان حداقل به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شوند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به برخورد دوگانه هیأت نظارت بر مطبوعات با نشریات و شکایت از روزنامه کیهان، گفت: همه حرف ما در تیتر یکشنبه روزنامه کیهان که با تذکر و شکایت روبه‌رو شده، تأکید بر خسارت محض برجام و هشدار نسبت به تکرار همان فاجعه با تصویب FATF بود.

وی افزود: برجام، برخلاف وعده‌های پی‌درپی دولت که آن را فتح‌الفتوح می‌دانست، شرایط اقتصادی کشور را ده‌ها گام به عقب برد و با FATF آنگونه که از شواهد و متن آن پیداست، باید منتظر چند گره کور دیگر باشیم.

شریعتمداری تأکید کرد: اقدام کیهان در انطباق کامل با ماده ۵ قانون مطبوعات است و مطابق ماده ۴ قانون مطبوعات، هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ و یا جلوگیری از چاپ مطالب منطبق با این قانون به مطبوعات فشار بیاورد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: تبصره یک ماده ۵ تأکید می‌کند که تخلف‌کنندگان از این دو ماده ۵ و ۴ قانون مطبوعات به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شوند، لذا اگر پای رعایت قانون در میان باشد، به جای شکایت از کیهان، باید اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات و یا شخصیت صادرکننده این حکم علیه کیهان حداقل به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شود.

وی ادامه داد: هنوز به ما نگفته‌اند که به کدام بخش از تیتر کیهان اعتراض دارند، ما تیتر زده بودیم؛ دلار با برجام ۱۸ هزار تومان شد و پرسیده بودیم با FATF چند می‌شود؟

شریعتمداری گفت: سؤال این است که کجای این تیتر خلاف واقع است؟ آیا دلار به ۱۸ هزار تومان نرسیده بود؟ و آیا با تصویب FATF این روند ادامه پیدا نمی‌کند؟

مدیرمسئول کیهان خاطرنشان کرد: از نمایندگان موافق FATF بپرسید که چند نفرشان متن لوایح چهارگانه را خوانده‌اند و آیا از فاجعه‌ای که با تصویب این لوایح در پیش است خبر دارند؟ نوع برخورد آنها و نوع اظهارنظرشان نشان می‌دهد که از این ماجرا اطلاع چندانی ندارند.

شریعتمداری اظهار داشت: اما نکته دیگر، برخورد دوگانه هیأت نظارت بر مطبوعات است، الان مطبوعاتی هستند که به رسول اکرم(ص) اهانت می‌کنند و مقدسات را زیر سؤال می‌برند و در ماجرای مشهد، بین ایران و عراق آن هم در شرایط حساس کنونی فتنه‌انگیزی می‌کنند و آشکارا از خط سازش حمایت می‌کنند و سیاست‌های رسما اعلام شده آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را تبلیغ و ترویج می‌کنند، اما چه کسی با آنها برخورد می‌کند؟

شریعتمداری تأکید کرد: آیا باید با آنها برخورد کرد یا کیهان که یک هشدار منطبق با قانون داده است.

مدیرمسئول کیهان در پایان گفت: آقایان برای اینگونه شکایت‌ها باید یک شعبه از دادگاه بلخ تأسیس کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا شما را حفظ کند باز هم رسوا شان کن

      پاسخ ها

      • آ زاد

        کیهان رسوا شد وبس

      • بدون نام

        خساراتی که روزنامه کیهان به کشور وارد میکنه اسراییل و امریکا ازدستشون ساخته نیست

      • اسد

        همه عقل ومنطق پیروز است وهیچ زمان منطق خوب رسوا نمیشود

      • بدون نام

        تو هم یکی مثل خودش هستی که به زمین وزمان گیر میدی.ما ملت ایران چرا از این مساله باید ناراحت باشیم.مگر کشور ما از تروریست دفاع میکنیم که ناراحت این باشیم که جزء FATFباشیم.ما ملتی هستیم که در مقابل تمام ابرقدرتها ایستادیم وپیروز شدیم حالا دیگر باید از چه بترسیم که شما شریعتمداری وطرفدارانش اینقدر نگران باشند.

    • احمد احمدی

      حرفهای شما کاملا صحیح است.بعد از چند سال دیدیم که آبی از برجام گرم نشد.حالا میخواهند با fatf هم کدخدا را راضی کنند و هم این سه سال مردم را سرگرم کنند تا کسی متوجه وخامت اوضاع اقتصادی نشود.مطالبات به حق مردم را از دولت منحرف می کنند با مسائلی همچون کنسرت و زوار عراقی و سلبریتی های سگ باز لیبرال.خدا می داند چه خوابی برای ملت شریف ایران دیده اند.ملت عزیز و ارزشمندی که صبورند و جواب اینان را خواهند داد.مشکل اصلی اوضاع اقتصادیست که بر می گردد به مدیران نالایق که در سطوح مختلف کار می کنند.دلار را با ترساندن مردم از تحریم و با ایجاد جو کاذب و شایعه و دلال بازی به ۱۹ هزار تومان رساندند برای فشار بیشتر بر مردم تا دست از آرمانهای خود بردارند و نگذاشتند در این چند روز تا دلار به زیر ۶ هزار برسد.الان هم دلار در بازار دلالان ۱۴ هزار قیمت میخورد.فقط این وسط ملت ضربه می‌خورند و مسئولین وضع موجود هم جوابگو نیستند.کسانی که دم از فتح الفتوح و آفتاب تابان می زدند و می گفتند برجام را خدا آورد و مشکل آب خوردن مردم را به برجام گره می‌زدند حالا هم میخواهند fatf غربی را به ملت تحمیل کنند.تاریخ قضاوت خواهد کرد.یکشنبه سیاه مجلس

    • بدون نام

      کیهان روزنامه سبزی فروشها

    • بدون نام

      خدا نابودتان کند که به جون مردم افتادید

    • علی اکبر

      سلام، حق با شماست، اگه هیات نظارت بر مطبوعات کارش رو درست انجام بده باید بخاطر هر تیتر و هر روز شما رو احضار میکرد که حق بجانب نباشی، همه مردم و نمایندگان مجلس رو خاين، نوکر بیگانه، گردن شکسته و منافق خطاب کردن کجاش ایراد داره، ایران رو در صحنه بین‌المللی تبدیل به لولوی سر خرمن کردن جایزه ادبی هم داره،، امان از دوستان نادان

    • سعید

      اقای شریعتمداری یعنی ادم خوبیه

    • 124

      چه عجب کیهان هم تذکر گرفت

    • بدون نام

      حاج حسین دلار با برجام ۱۸ تومن نشد با قطعنامه های شورای امنیت که تو و دوستانت ورق پاره خواندید شدو خیلی طول میکشد این گند شما اصلاح شود

    • GOGOGOGO

      در کیهان را ببندید هیچ مخاتبی ندارد تا کی باید اینقدر همه چیز شیر تو شیر باشد.
      اقای شریعت زمانی این صحبت ها را مطرح کن که در مقابلت یک وکیل مجلس نشسته باشد .

    • مهدی اقلید

      شریعتمداری فکر میکنه بقیه نمیفهمن بابا ول کن اینقدر فکر منافع خود نباشید فکر مردم بدبخت بکنید که امثال شماها پدرشون دراوردید بس کنید امثال شما وجلیلی ورسایی....شدید کاسه داغتر از اش ، شماها اش وباجاش میخواید

    • بدون نام

      واقعا به خاطر برجام دلار 18 تومن شد.
      ممنون

    • اکبری

      همه ما هم این فساد درون بعضی افراد را مطلعیم اما متاسفانه ما چکار میتونیم بکنیم شاید خود شما باز هم بهتر بتوانید کاری انجام دهید خدا حفظتان کنه و خدا قوت

    • بدون نام

      سلام
      دلار 18 تومن چ ربطی به برجام داره
      فقط سوال دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج