۷۸۲۹۴۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا بزرگان فوتبال اروپا در سراشیبی افتاده‌اند

 بارسلونا و رئال مادرید در نبردن بازی‌ها کورس گذاشته‌اند، بایرن‌مونیخ در خانه ۳ گل از رقیب نه‌چندان مطرحش دریافت می‌کند و بازگشت‌های منچستریونایتد این بار به قصد اخراج نشدن سرمربی‌اش صورت می‌گیرد، نه به خاطر فتح جام!

سایت نود: بر سر بزرگان فوتبال اروپا چه آمده است؟ پیش از این چه تاریخی بایرن در خانه با اختلاف ۳ گل باخته بود؟ چه زمانی بارسلونا و رئال مادرید ۳ هفته متوالی از کسب پیروزی عاجز مانده بودند؟ شاید زمین خوردن بزرگان، برای خستگان از نتایج تکراری و منتقدان تسلط سرمایه‌داران فوتبالی اتفاق خوبی باشد اما قطعا نیمی از دنیای فوتبال را افسرده می‌کند! قرار گرفتن منچستریونایتد بین ولورهمپتون و ولوز را چند بار به چشم دیده‌اید؟

بایرن ناکام

شیاطین سرخ اما تنها تیم بزرگ اروپایی نیستند که این فصل با شرایطی نابسامان روبرو شده‌اند. بایرن مونیخ به رهبری نیکو کوواچ فصل را با پیروزی پرگل در سوپرجام و ۴ پیروزی پیاپی ساده در لیگ شروع کرد اما به یکباره شرایط برای باواریایی‌ها به هم ریخت.

بایرن حالا ۴ بازی (از جمله ۳ بازی خانگی) را بدون پیروزی را پشت سر گذاشته است. سنگین‌ترین شکست ۴ سال اخیر بایرن در آلمان، اولین ۲ باخت متوالی این تیم از می ۲۰۱۵ بود و تیم را در رده ششم و در فاصله ۴ امتیازی دورتموند صدرنشین قرار دارد.

رئال مادرید فاجعه

در هفته‌ای که بایرن تن به این شکست سنگین خانگی داد، رقیب سنتی آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا، برای سومین بار در ۴ بازی اخیرش شکست خورد. رئال مادرید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی اروپا ۹۵ دقیقه در خانه آلاوس موفق به گل زدن نشد تا روی یک کرنر و ضربه سر مانو گارسیا شبی فاجعه‌بار برایش رقم بخورد وقتی قبل از جام جهانی خولن لوپتگی به عنوان جانشین زین‌الدین زیدان برگزیده شد این انتخابی منطقی به نظر می‌رسید.

تیم ملی اسپانیا تحت رهبری لوپتگی فوتبالی بسیار جذاب و هجومی بازی می‌کرد و عالی نتیجه می‌گرفت. در ضمن لوپتگی در تیم ملی با بسیاری از بازیکنان رئال مادرید هم کار کرده بود و با آن‌ها آشنایی کافی داشت.

ابتدای دوران لوپتگی در برنابئو هم نشان از دورانی موفقیت‌آمیز برایشان داشت. رئال ۳ بازی اول لیگ را با زدن ۱۰ گل برد و کریم بنزما و گرت بیل نشان دادند قادرند جای خالی کریستیانو رونالدو را پر کنند اما درست مثل بایرن، شرایط برای رئال هم به یکباره به هم ریخت.

رئالی‌ها حالا ۴ بازی بدون گل زده را پشت سر گذاشته‌اند؛ بیش از ۴۰۰ دقیقه. تنها خبر خوب برای تیم لوپتگی در این روزها البته فرم به هم ریخته بارسلوناست که در هیچ‌کدام از ۴بازی اخیرش در لا لیگا به پیروزی نرسیده است. فرم بارسا البته به اندازه رقیب سنتی‌اش افت نکرده و شاگردان ارنستو والورده حداقل در تمام این ۴ بازی گل زده‌اند. اما این طولانی‌ترین روند بدون پیروزی آن‌ها در لیگ از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ است.

بارسای بدحال

نتایج ضعیف بارسا و رئال باعث شده تا جدول لالیگا هم شکل معمول خودش را از دست بدهد. در حال حاضر بین تیم اول تا ششم این جدول تنها ۲ امتیاز فاصله است، در حالی که سال پیش بارسا در همین مقطع از فصل ۴ امتیاز بیشتر از تیم دوم و ۸ امتیاز بیشتر از تیم ششم داشت.

سویا از ۴ بازی اولش در لیگ ۴ امتیاز گرفت اما حالا صدرنشین لالیگا و تنها تیمی است که بیش از ۵۰ درصد بازی‌هایش را برده است. دارای آمار بیش از ۵۰ تیمی که از ۴بازی اولش در لیگ تنها ۴ امتیاز گرفته بود. در مقیاسی بزرگ‌تر، بعد از ۸ هفته فاصله تیم اول و تیم آخر لالیگا تنها ۱۱ امتیاز است؛ فاصله‌ای که فصل پیش در همین مقطع ۲۱ امتیاز بود.

موناکوی ویران

منچستر یونایتد، بایرن مونیخ، رئال مادرید و بارسلونا همه در این فصل به مشکل برخورده‌اند اما در مقایسه با موناکو هیچ‌کدام معنای واقعی بحران را درک نکرده‌اند. موناکو به رهبری لئوناردو ژاردیم ۲ فصل پیش قهرمان لیگ یک فرانسه شد و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. اما این فصل موناکو با همان مربی فصل گذشته به رده هجدهم سقوط کرده.

معدود خوشحال‌ها

در این بین، معدود تیم‌هایی، حال خوبی دارند. منچسترسیتی، چلسی و لیورپول با ۲۰ امتیاز ۳ رتبه اول جدول را در اختیار دارند. پاری‌سن‌ژرمن با ۹ پیروزی از ۹ بازی بهترین شروع یک تیم در تاریخ لوشامپیونه را رقم زده و یوونتوس با ۸ برد از ۸ بازی می‌رود تا به رکورد ۱۰ برد از ۱۰ بازی رم (بهترین شروع یک تیم در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپا) برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج