۷۸۳۰۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

امتیازآورترین گلزنان لیگ؛ پسران یحیی علیه علیپور

علیپور یا استوکس؟ شاکری یا هرناندز؟ چه کسی امتیاز آورترین گلزن لیگ هجدهم بوده است؟

وبسایت نود: زمانی که مهدی طارمی در فوتبال ایران بازی می‌کرد، خصوصیت ویژه او علاوه بر تعداد گل‌ها، پراکندگی گل‌هایش در پرسپولیس بود. یعنی به جای اینکه در برد ۶-۰ تیمش ۴ گل بزند، در ۴ مسابقه مختلف یک گل می‌زد و در همه آن‌ها پرسپولیس را برنده می‌کرد.

بعد از جدایی طارمی، این وظیفه به علیپور منتقل شد اما این فصل، رقابت بر سر امتیاز آورترین بازیکنان لیگ برتر مدعیان بیشتری دارد. بازیکنانی که اگر گل‌های‌شان در یک مسابقه را از نتیجه نهایی برداریم، تیم‌شان امتیازات زیادی را از دست می‌دهد و موثرترین نقش را، در کسب امتیاز داشته‌اند.

صدرنشینان جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ، دو بازیکن پدیده هستند و رقیب آن‌ها علی علیپور از پرسپولیس است. نکته جالب این جدول، نبود ساسان انصاری است. انصاری این فصل، فقط در بازی‌هایی گل زده که اگر نبود هم سپاهان با گل دیگر بازیکنان، برنده مسابقه می‌شد.

امین قاسمی‌نژاد - پدیده - ۶ امتیاز

ستاره غافلگیر کننده پدیده، این فصل ۶ امتیاز برای تیمش گرفته است. قاسمی‌نژاد این فصل فقط ۳ گل زده اما همه آن‌ها، مساوی‌های پدیده را تبدیل به برد کرده‌اند. قاسمی‌نژاد مقابل استقلال خوزستان، صنعت نفت و پیکان گل‌هایی برای پدیده زد که اگر نبود، پدیده این بازی‌ها را با برد تمام نمی‌کرد.

علی علیپور - پرسپولیس - ۵ امتیاز

این فصل کمتر از همیشه گل زده اما گل‌هایش، بردهای مهمی به پرسپولیس هدیه داده است. هفته اول از روی نقطه پنالتی، تک گل پرسپولیس به پدیده را زد. پنالتی‌هایی که یک زمان کابوس پرسپولیس محسوب می‌شدند. بازی با صنعت نفت، با گلش پرسپولیس را از باخت نجات داد و مقابل نساجی، زننده گل اول پرسپولیس بود. هنوز هم بجز قاسمی‌نژاد، کسی به اندازه او با گل‌هایش روی نتیجه پایانی مسابقه تاثیرگذار نبوده است.

یونس شاکری - پدیده - ۵ امتیاز

منجی دقایق پایانی تیم یحیی، از هفته دوم تعویض طلایی این تیم بود. شاکری مقابل استقلال خوزستان گل برتری پدیده را زد و همین کار را مقابل ذوب آهن تکرار کرد. بازی با پارس، گل شاکری یک امتیاز برای تیم یحیی داشت. اگر گل‌هایی که شاکری زده و ساخته را از بازی‌های پدیده حذف کنیم،‌ آن‌ها ۵ امتیاز کمتر می‌گیرند.

عیسی آل کثیر - پیکان - ۵ امتیاز

فصل پیش، نفت تهران را در هفته‌های ابتدایی نجات می‌داد و این فصل همین نقش را در پیکان دارد. آل کثیر که سه هفته اول گل نزده بود، اوج گیری فوق العاده‌ای داشت. تک گل پیکان به استقلال خوزستان و سپیدرود، توسط او زده شد. پیکان یک امتیاز بازی با ماشین سازی را هم مدیون آل کثیر است.

آنتونی استوکس - تراکتورسازی - ۴ امتیاز

بر خلاف جدول گلزنان، رتبه خوبی در جدول امتیازگیری ندارد. او مقابل استقلال خوزستان، با پوکری که کرد صدرنشین جدول گلزنان شد اما زننده گل اول بازی نبود و اگر در این مسابقه حضور نداشت هم امتیازی جابجا نمی‌شد. بر خلاف بازی با استقلال خوزستان، سه گل دیگر استوکس نقش مهمی در نتایج تراکتورسازی داشتند. تراکتوری‌ها تک امتیاز بازی با نساجی و سپاهان را از گل‌های او دارند و بازی با ماشین سازی هم استوکس، گل اول تیمش را در برتری خفیف و با اختلاف یک گل مقابل ماشین سازی زد.

ادی هرناندز - ذوب آهن - ۴ امتیاز

با وجود نیمکت نشینی، هنوز ستاره ذوبی‌ها محسوب می‌شود. هرناندز هفته اول با گلش، ذوب آهن را در قائمشهر پیروز کرد و هفته دوم، یکی از گل‌های تیمش در تساوی با استقلال را زد. بعد از چند هفته بد و ناکام، هفته گذشته و مقابل صنعت نفت، گل اول ذوب آهن را زد و تیمش را به بازی برگرداند تا یک امتیاز از این مسابقه بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج