۷۸۳۳۴۶
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

فلاحت‌پیشه: فضای تنش‌زدایی با آمریکا فراهم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با بخشی از سیاسیون، حکومت و یا سایر حوزه های آمریکا که می توانند مانع از شکل گیری فضای گسترده تحریمی علیه ایران شوند، گفت وگو کرد.

ایرنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با بخشی از سیاسیون، حکومت و یا سایر حوزه های آمریکا که می توانند مانع از شکل گیری فضای گسترده تحریمی علیه ایران شوند، گفت وگو کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:موضع گیری های تازه ای در دنیا شکل گرفته که موید نظر«دنیا آمریکا نیست و آمریکا هم ترامپ نیست» است.

وی افزود: در حال حاضر جریانی در آمریکا به راه افتاده که مخالف سیاست تحریم های بی مهابای ترامپ علیه ایران است. بخشی از این جریان نظرات متفاوت دو موسسه مالی و پولی بزرگ آمریکا یعنی سیتی گروپ و جی پی مورگان است که رسما اعلام کردند با سیاست ترامپ مخالف هستند و معتقدند که ایران باید بتواند از دسترسی های پولی و مالی سوئیفت برخوردار شود.

**رویکرد ایران در حال نتیجه گیری است

رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته این اتفاق بارای دیوان بین المللی دادگستری لاهه همراه شدکه این رای شامل حوزه هایی مربوط به حقوق انسانی از جمله تهدید جان مردم، صنعت هوانوردی و دسترسی اضطراری بانکی، دارویی و کشاورزی است.

فلاحت پیشه ادامه داد: دولت آمریکا در قبال این رای مجبور به واکنش عملی شد، به گونه ای که اعلام کرد قصد ندارد که در این حوزه ها برای ایران مشکل ایجاد کند.

وی با اشاره به معافیت برخی کشورها در خرید نفت از ایران و همکاری مشترک گازی میان انگلیس و جمهوری اسلامی یادآور شد: این عوامل نشان می دهد که جریان تحریم محدود ایران تا حدی در مقابل تحریم همه جانبه ترامپ تقویت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: تحلیل فضای رسانه ای، مشورت دهنده های فکری و اتاق های فکر آمریکا نشان می دهد که در حال حاضر در این کشور به صورت جدی این بحث مطرح است که رویکرد ایرانی ها در حال نتیجه گیری از رویکرد مشارکت جویانه خودشان است.

فلاحت پیشه با بیان این که زمانی که ایران برجام را پاره نکرد، آمریکایی ها تلاش کردند این اقدام را بعنوان نقطه ضعف کشورمان نشان دادند، تاکید کرد: شکست سیاست آمریکا در محاکمه ایران در شورای امنیت و به طبع آن کنار رفتن نیکی هیلی، یکی از بازتاب های این موضوع بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ۱۲ گزارش سلامت هسته ای ایران در آژانس هسته ای، موضع محکم آژانس به رغم سندسازی های رژیم صهیونیستی و در نهایت رای کم سابقه دیوان بین المللی دادگستری نشان از اثر دیپلماسی گسترده بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این اقدامات در کنار رویکرد مشارکت جویانه با اتحادیه اروپا و ایستادگی این اتحادیه در قبال تحریم های جمهوری اسلامی نشان داد که ایرانی های در حال نتیجه گیری از رویکرد مشارکت جویان خودشان هستند.

**ایران دیپلماسی مذاکره با جریانات مخالف ترامپ را در پیش بگیرد

فلاحت پیشه با بیان این که جریانی در آمریکا معتقد است که سیاست ترامپ ایالات متحده را سمت انزوا پیش می برد تاکید کرد: بنابراین با این شرایط، نباید کانال دیپلماسی با آمریکا بسته شود زیرا آمریکا ترامپ نیست.

وی به مسئولان کشور توصیه کرد در حوزه های مختلف وارد جلوگیری از تصاعد بحران شوند زیرا آمریکایی ها هم جلوگیری از تصاعد و گسترش بحران با ایران را آغاز کرده اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شواهد نشان می دهد فضای دیپلماتیک تازه ای برای تنش زدایی با آمریکا فراهم شده است و جا دارد که ایران دیپلماسی مذاکره و لابی گری با جریانات مخالف ترامپ در آمریکا را در پیش بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نماینده ای که به این راحتی وا میدهد و اعتماد میکند به کشوری که بارها نتیجه اعتماد به آن لطمه های سنگینی به کشور زده یا بسیار ساده لوح و زود باور است یا خائن به کشور در عجبم که چگونه مجلس این فرد رییس کمیسیون امنیت ملی قرار داده خدا هدایتشان کند و عقل سلیم عنایت قبل از آن که دیر شود و مردم خود در انتخابات سال آینده این نخاله ها را از مجلس پرت کنن بیرون برای همیشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا به دادمون برسه امنیت ملی مجلس دست کی سپردن.

      • بدون نام

        اره این آقا که با تدبیر و زیرکی و بر مبنای منفعت ملی حرف میزنه رو باید حذف کرد و بجاش معلوم الحالهای جنگ طلبی مثل آقایان .... رو جاشون آورد که مسیر کشور همونی باشه که تا حالا بوده، جنگ طلبی و گسترش فساد و رانت گسترده و گسترش فضای منفعت طلبی با تظاهر و ریا کاری و دین فروشی و غارت بیت المال. دیدم که میگم... . خدا همه ی ما رو هدایت کنه.

      • @

        تا کی میخاین باج بدین به کدخداتون فلاحت پیشه؟

      • بدون نام

        تا کی میخواین با همه دعوا کنید؟چی گیرتون میاد؟رانت؟؟

    • بدون نام

      خیلی خوبه ،

    • بدون نام

      درسته خیلی از شرکتها ، .......موافق سیاست امریکا نیستند ولی ، این را حمل بر حمایت از ایران ندانسته و ندانید ، مخالفتها ناشی از یکجانبه گرایی امریکاییها است و الا .... اعمال منطقه ای ما تقریبا .....هیچ موافقی در جهان نداره .

    • @

      دنیا آمریکا نیست و آمریکا ترامپ نیست!! آره شعار قشنگیه ولی در عمل چیز دیگه ای هستا آقای فلاحت!!!! شما برجامو تصویب کردین 5 کشور موندن تو برجام یک کشور خارج شد و ما علنا دیدیم که کدخداتون یه تنه باز مارو تحریم کرد و همون پنج کشور هم به تبع مارو تحریم کردن! بجای این اراجیف گفتن بجای زر مفت زدن بهتر نیست یه قدم مثبتی بردارین واسه کشور؟

    • @

      آقا من یه نظری دارم هرکی مخالفه جواب منو بده خواهشا: بیشتر کشورهای ابر قدرت تو بیشتر زمینه ها در آسیا هستن چرا ما باهم ملحق نشیم؟ چرا ما به جهان راهکار ندیم؟ چرا ما باید دست دراز کنیم جلوشون؟ چرا اونا از قوانین ما پیروی نکن؟ چرا ما کشورهای آسیایی یه واحد پولی برای خودمون نداشته باشیم؟ چین بزرگترین اقتصاد جهان. ژاپن بزرگترین صنعت و پیشرفت فناوری در جهان. ایران با اینهمه منابع انرژی فراوان. قوانین بین المللی رو ما تنظیم کنیم و پیشنهاد بدیم به غربیا چه ایرادی داره؟ سالهاست که اونا هر قانون چرندی رو به خورد بقیه کشورها دادن و همیشه ازش سوء استفاده کردن و به نفع خودشون استفاده کردن.چرا ما نمیتونیم جلوی این قوانین مزخرف رو بگیریم!

    • محمدمهدی عسکری

      من نمی‌دونم چرا بعضی‌ها اینقدر اصرار به گفتگو و مذاکره با این آمریکایی‌ها دارن. چی بهشون میرسه خدا می‌دونه. خائن خائن خائن.

    • بدون نام

      واقعانماینده مردم هستی ودرد مردم داری ماباهیچکس جنگ نداریم افرین به این نماینده درود

    • سید علی حسینی

      از اینکه نظرات رییس کمسیون امنیت ملی مجلس را اینطور میبینم دلم میخواهد بمیرم تا اینگونه فرمایشات ذلیلانه نشنوم

    • دونالد ترامپ

      درستش هم همینه چون مردم رابطه با امریکا رو میخوان

      پاسخ ها

      • @

        از طرف خودت حرف بزن بدبخت. تو همونی هستی که اگه دوزار داشته باشی سریع میری اونور آبو کشورتم میفروشی

      • دونالد ترامپ

        میتونی رفراندوم بزاری و نظر اکثریت رو ببینی اگه منطق داری بهترین پیشنهاده

      • @

        کاربر ترامپ؟ هیچ وقت آمریکا با ایران صادق نبود حتی قبل از انقلاب. همیشه خاستن ایران رو مستعمره خودش دربیاره از کاپیتولاسیون گرفته تا خیلی چیزای دیگه.اگه یک درصد فقط یک درصد نشونه ای بود که آمریکا صداقت داره میشد باهاش مذاکره کرد ولی حتی همون یک درصد هم نداشته و نداره..من بهت قول میدم اگه رفراندومی هم صورت بگیره بالای 70 درصد مردم به آمریکا اعتماد ندارن بچه جان. اون 30 درصد بقیه هم مثه خودت گول حرفای اصلاح طلبای وابسته رو خوردین

    • بدون نام

      سوال چرا با انهمه ایرانی صاحب نفوذ مفیم در امریکا ما لابی نداریم ؟ و چرا در خود امریکایی ها لابی نداریم. ؟ شاید ما زیادی خوبیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج