جاباما
۷۸۳۸۰۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اعتراض باران کوثری به شرایط نابرابر اکران

فیلم سینمایی «عرق سرد» این روزها با سالن‌های محدودی در سینماهای کشور اکران می‌شود و باران کوثری، بازیگر نقش اصلی آن و همچنین کارگردان از شرایط نابرابری که برای نمایش این فیلم به وجود آمده گِله دارند و نگران ادامه این وضعیت و تسری آن به دیگر شهرها هستند. سهیل بیرقی در جدیدترین مصاحبه خود اقدامات حوزه هنری در مقابله با «عرق سرد» را نابخشودنی عنوان می‌کند.

ایسنا: فیلم سینمایی «عرق سرد» این روزها با سالن‌های محدودی در سینماهای کشور اکران می‌شود و باران کوثری، بازیگر نقش اصلی آن و همچنین کارگردان از شرایط نابرابری که برای نمایش این فیلم به وجود آمده گِله دارند و نگران ادامه این وضعیت و تسری آن به دیگر شهرها هستند. سهیل بیرقی در جدیدترین مصاحبه خود اقدامات حوزه هنری در مقابله با «عرق سرد» را نابخشودنی عنوان می‌کند.

اعتراض باران کوثری به شرایط نابرابر اکران

بیرقی درباره اینکه آیا پیش از شروع اکران «عرق سرد» از تحریم حوزه هنری مطلع بوده است؟ گفت:‌ «همه این‌ها مسائلی بود که ما در شروع اکران با آن‌ها مواجه شدیم و فروش فیلم را هم بسیار تحت تاثیر قرار دادند چون اصلا فکر نمی کردیم در مقایسه با دیگر فیلم‌های در حال اکران، فضا تا این حد نابرابر شود.»

تحریم حوزه هنری بطور رسمی اعلام نشده است

او همچنین افزود: «حوزه هنری یک روز قبل از آغاز اکران و با وجود اینکه فیلم را دیده بود، اعلام کرد آن را در سالن‌های خود نمایش نخواهد داد. این مسئله به طور رسمی هم اعلام نشده و فقط به دفتر پخش پیغام داده شد. ما هم هر چه تلاش کردیم با آن‌ها جلسه بگذاریم، موفق نشدیم و حتی نتوانستیم تلفنی صحبت کنیم. درواقع آن‌ها فقط یک پیغام دادند و بعد تمام 97 سالنی را که برای «عرق سرد» داشتند، از ما گرفتند و حتی چند روز بعد از اکران که پردیس «هویزه» مشهد به حوزه هنری واگذار شد، اولین کاری که کردند پایین آوردن فیلم «عرق سرد» بود.»

تلویزیون می‌گوید تیزری بدهید که تصویر باران کوثری نباشد!

بیرقی در ادامه توضیح داد: «این ترتیب الان فقط ۴۰ سینما در کشور داریم و از آن طرف با تبلیغات تلویزیونی هم مسئله داشتیم که سابقه نشان داده تصویر «باران» (کوثری) را پخش نمی‌کنند و یکی از کارهای جدیدشان هم این است که می‌گویند تیزری را به ما بدهید که تصویر باران کوثری در آن نباشد، در حالی که نمی‌دانم وقتی نقش اصلی یک فیلم باران کوثری است چطور باید چنین کاری کرد؟! ضمن اینکه من هم زیر بار چنین سفارشی نمی‌روم تا تیزری را بدون بازیگر اصلی آماده کنم. براین اساس در آستانه اکران، ۲ ابزار مهمی را که می‌توانستند برای جذب مخاطب بیشتر کمک کنند از دست دادیم ولی مردم استقبال خوبی کردند و آمار روزانه رشد فروش را نشان می‌دهد.»

باران کوثری هم درباره اینکه آیا تا به حال پیگیر شده چرا تلویزیون با پخش تصویرش مخالف است؟ گفت: «از آنجایی که این موضوع برای من اهمیت نداشته و حتی اگر تلویزیون تمایلی به نشان دادن تصویر من داشته، من تمایلی نداشته‌ام، هیچ وقت پیگیری نکرده‌ام اما نکته مهم در این‌باره این است که اگر ما نمی‌توانیم با هم کار نکنیم چه ارتباطی به پخش تیزر تبلیغاتی یک فیلم دارد؟ چون با این کار حقی از من سلب نشده و نمی‌شود و این بازی بچه‌گانه‌ای است که حق تهیه‌کننده را سلب می‌کند. کلا شرایط طوری پیش می‌رود که فکر می‌کنم سینما مثل بچه‌ای است که پدر و مادرش یا نیستند یا زوری ندارند و هر سازمان و ارگان و نهادی بر آن قدرت‌نمایی می‌کند.»

«عرق سرد» فمینیستی نیست

باران کوثری در ادامه با رد فمینیستی بودن «عرق سرد» تاکید کرد: «اگر حرف زدن درباره حقوق اولیه یک انسان اسمش فمینیست بودن است، هیچ ابایی ندارم که بگویم فمینیستم یا در یک فیلم فمینیستی بازی کردم، اما نکته اینجاست که «عرق سرد» درباره حقوق اولیه یک انسان صحبت می‌کند و این اصلا به معنای فمنیستی نیست. ضمن اینکه تماشاگران زیادی هم هستند که با شخصیت مرد داستان همذات پنداری می‌کنند چون تلاش شده قضاوتی در این فیلم وجود نداشته باشد.»

در بخش پایانی این مصاحبه کارگردان و بازیگر «عرق سرد» از وضعیت نابرابر اکران این با سایر فیلم‌های روی پرده اعتراض کردند و بیرقی درباره این موضوع گفت: «می‌خواهم به حوزه هنری بگویم کاری که با فیلم «عرق سرد» کردند نابخشودنی است. چون این فیلم تمام مراحل قانونی را طی کرده، یعنی پروانه ساخت گرفته و بر اساس آن ساخته شده است، بعد پروانه نمایش گرفته و تمام مسائل و اصلاحیه‌هایی که شورای پروانه نمایش مدنظر داشت را رعایت کرده و بعد راهی اکران شده است، اما یک روز مانده به اکران سراسری فیلم، وقتی یک سازمان پا پس می‌کشد و ۹۷ سالن خود را از فیلم دریغ می‌کند باعث می‌شود بخش اعظمی از سرمایه یک آدم به باد رود و این اصلا چیزی نیست که قابل جبران باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج